Alle ins and outs om skileraar te worden!

Je mag geloof ik sinds dit jaar als “ski begeleider”(hoe verzin je het) kleine kindjes helpen naar de WC gaan en voeren en ik geloof oude dametjes van 80 jaar de pampers vervangen.Van skiles geven komt weinig tot niets.

Zoiets zoals Bram Moskowitz geen advocaat meer is maar juridisch adviseur.

“Ha Ha even lezen” @GiGi dat doen we allang niet meer.

Betreft Nederlandse skileraar diploma 's op een indoorbaan afgenomen.
Daar trek je in de Alpenlanden geen volle zalen(ski klasjes) mee.
Zoiets als Nederlandse alpine skiërs mee willen draaien met de wereldtop.
Vindt ik ook altijd een beetje sneu.

Examen onderdeel kurze radien (ski) is vervangen door lange radien…

Gang is alles

Examen onderdeel kurze radien (ski) is vervangen door lange radien…

Jesper op 18 dec 2016 16:43

Kan je aangeven bij welk verband dit is?
Heb je het gehaald trouwens?

Thank God summer is over!

De enige echte: Snowsport Tirol
Heb woensdag examen

Gang is alles

Excuses: het betreft een trechter voor het parallel skiën. Dus van lang naar kort

Gang is alles

Geweldig topic! Alleen voor mij 15/20 jaar te laat ;-)
Vraag me af of ik het wel echt gedurfd had om te gaan doen.

Vraag uit interesse, lees ik nergens terug:
Hoe zit het met je skileraar uniform, krijg je die te leen/huur/koop?

@nachtbroeder bij de meeste skischolen krijg je m gratis te leen voor de tijd dat je er bent

Gang is alles

Zoals de nachtbroeder zijn witte uniform krijgt. @Jesper

Beste,

Wat leuk om al deze tips en verhalen te horen!

Na wat gezoek op internet zie ik dat de meeste bedrijven 1500 tot 2500 euro rekenen voor de Anwärter cursus. Bij sommigen is dat inclusief werkgarantie.
Zelf vind ik dat best een hoog bedrag. In 1 seizoen verdien je dan maar 500 oid omdat je je kosten moet terug betalen. Wat vinden jullie van de kosten en hebben jullie tips voor 'goedkope en kwalitatieve bedrijven voor de cursus in Oostenrijk?

En ik heb zelf niet alle materialen, kan je dat tijdens het werken/de opleiding gewoon van de skischool gebruiken?

Er staat op veel plekken dat een helm verplicht is. Kan je hiervoor ook een helm die je voor skateboarden gebruikt, gebruiken? Of zijn wintersporthelmen totaal anders?

Groetjes & alvast bedankt!

@fliflaflo laat de bedrijven die dergelijke opleidingen aanbieden links liggen maar ga rechtstreeks naar Tirol -> http://www.snowsporttirol.at of Salzburgerland -> http://www.sbssv.at of eventueel naar het Wiener verband.

Het krijgen van een werkplek is relatief makkelijk. Neem contact op met de skischolen in het gebeid waar je zou willen gaan werken, ze zoeken bijna altijd wel leraren, zeker als je Duits, Nederlands en Engels spreekt.

Succes en veel plezier!

@fliflaflo laat de bedrijven die dergelijke opleidingen aanbieden links liggen maar ga rechtstreeks naar Tirol -> http://www.snowsporttirol.at of Salzburgerland -> http://www.sbssv.at of eventueel naar het Wiener verband.

Het krijgen van een werkplek is relatief makkelijk. Neem contact op met de skischolen in het gebeid waar je zou willen gaan werken, ze zoeken bijna altijd wel leraren, zeker als je Duits, Nederlands en Engels spreekt.

Succes en veel plezier!

Rob64 op 25 feb 2017 20:49

Bedankt voor je reactie Rob. Hoe zit het met de materialen?

@fliflaflo Wat is een rij instructeur zonder auto.

@fliflaflo Wat is een rij instructeur zonder auto.

Hooykaas op 28 feb 2017 20:07

^dit

Zorg gewoon dat je alle materialen hebt. Je moet er een heel seizoen mee doen en het is fijn als je dan goed materiaal hebt dat bij je past

Gang is alles

Het is niet voor mijzelf, maar voor een vriend (ja echt waar ;))…

Welke diploma’s of andere papieren heb je nodig om skileraren op te mogen leiden in Nederland? En welke papieren heb je nodig om Anwärters te mogen klaarstomen? En dan bedoel ik niet de papieren die je nodig hebt om de diploma’s te mogen uitgeven (in Oostenrijk gaat dat altijd via een van de Verbanden dacht ik, en in Nederland via de NSkiV), maar dus om fysiek die mensen op de berg te trainen voor hun Anwärter of NSL?

Kortom: wat moet je zijn/hebben om ‘Ausbilder’ te kunnen zijn?

In Oostenrijk in iedergeval Staatlich met de nodige ervaring en contacten.
Vaak al trainers van Landes.

Hoe het in Nederland werkt weet ik niet. En ik wil het eigenlijk ook niet weten.
Ik zie er helemaal niets in maar dat wist je waarschijnlijk al GiGi.

Bedoel je meer een soort Bijles?
Of echt klaarstomen zodat ze alleen examen hoeven te doen?

Nou eigenlijk gewoon: de ausbilders die Anwärter kandidaten gedurende zo’n Anwärter cursus les geven. Wat voor kwalificaties hebben die?

@An32
De trainers zijn ook de examinatoren.
Bijles bestaat niet.Het is een cursus.
Als je niet goed genoeg bent ben je gezakt.

@An32
De trainers zijn ook de examinatoren.
Bijles bestaat niet.Het is een cursus.
Als je niet goed genoeg bent ben je gezakt.

Hooykaas op 18 mrt 2017 18:09

Ik heb m’n anwarter, dacht alleen dat Gigi meer een soort van ‘voor’ training bedoelde, om aankomende basisleraren beter voorbereid richting Oostenrijk te sturen!
Heb ook wel eens collegaleraren geholpen die voor de herkansing gingen.

Nou eigenlijk gewoon: de ausbilders die Anwärter kandidaten gedurende zo’n Anwärter cursus les geven. Wat voor kwalificaties hebben die?

GiGi op 18 mrt 2017 17:54

Staatlich!

Hoi! ik ben net nieuw op dit forum maar ik heb alles doorgespit en een vraagje.
Ik ben 16 en ga aankomende zomer mijn Anwärter proberen te halen. Mijn vraag is of iemand ook deze opleiding gaat doen bij SBSSV die begint op 8 juli in Kaprun. Misschien zouden wij samen kunnen reizen?

Hoi! ik ben net nieuw op dit forum maar ik heb alles doorgespit en een vraagje.
Ik ben 16 en ga aankomende zomer mijn Anwärter proberen te halen. Mijn vraag is of iemand ook deze opleiding gaat doen bij SBSSV die begint op 8 juli in Kaprun. Misschien zouden wij samen kunnen reizen?

Als ik jou was zou ik me gezellig door je familie laten brengen en weer op laten halen.

Ik heb al in Oostenrijk gewerkt 2 zomers dus zelfstandig genoeg ben ik wel hoor, komt goed ;)

Als ik jou was zou ik me gezellig door je familie laten brengen en weer op laten halen.

Hooykaas op 21 mrt 2017 08:50

Je klinkt een beetje als een oude man… ;)

Tja nou je het zegt @GiGi ??

@meghan, ik heb je een berichtje gestuurd

Als alles doorgaat, begin ik 7 december met mijn Anwärter in Ramsau am Dachstein :)

RoelS op 18 nov 2013 20:27

Jij doet hem bij Ripstar blijkbaar?

Board or go home.

Iemand enig idee wat het minimale instap niveau is om de anwarter te kunnen halen?
Afgelopen seizoen voor het eerst sinds 10 jaar weer op skies gestaan en ploegbochten en “paralel” op een blauwe piste gaan aardig maar op stijlere/smallere/ijzigere stukken rood merkte ik dat ik erg angstig stond en ook de druk niet goed had op de skies.

Ik ben van plan om 15-20 lessen op een rollerband te nemen en eventueel aanvullend nog een paar lessen in zoetermeer. In hoeverre is het denkbaar/haalbaar om komende december de opleiding te gaan doen?

Iemand enig idee wat het minimale instap niveau is om de anwarter te kunnen halen?
[/post]

Redelijk goed parallel een rode piste kunnen skien (liever langzaam en beheerst dan snel en onbeheerst…) is wel een must. Extra lessen op een rollerband of indoorbaan kunnen een goede voorbereiding zijn op je anwärter-opleiding. Neemt niet weg dat extra skilessen ook gewoon leuk zijn om te volgen.

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Plaats een reactie