Alle ins and outs om skileraar te worden!

Bij meerdere die op snowsportsacademy en skileeraar.info stonden en snowboard leerkrachten zochten voor hoog seizoen…

Ik heb dus al sowieso ergens werk. Nu kan het alleen beteren :-)

Bij meerdere die op snowsportsacademy en skileeraar.info stonden en snowboard leerkrachten zochten voor hoog seizoen…

Ik heb dus al sowieso ergens werk. Nu kan het alleen beteren :-)

japser op 7 aug 2016 15:54

Top! Waar kun je terecht?

Ik kan sowieso naar Krippenstein 2 weken in februari. Nu nog juist vakantie versieren op mijn werk !

Wauw ik ben weer terug van de zomeropleiding van Snowsports Nederland! Echt een super ervaring met fantastische mensen. Als je houdt van de begeleiding in het Nederlands en van Nederlands sprekende mensen ;) dan raad ik je echt aan om via een organisatie te boeken! Wij waren met een groep van 20 Nederlanders in 1 hotel, echt heel gezellig! Ook zaten er 4 nederlanders in het hotel via snowposrts Tirol, maar dat is dan gelijk een stuk minder gezellig dan dat je met een grote groep nederlands bent.
Totaal betaalden wij maar €100,- meer, dus valt hartstikke mee! Het voelde echt als een vakantie!
En geslaaaagd!! Dus nu officieel lesgeven! :D

Momenteel zijn er weer een aantal nieuwe topics over lesgeven op het forum. Ik geloof dat dit topic wel een up kan gebruiken. :)

OT: ik rij ergens in de eerste twee weken van december richting Alpendorf in Salzburgerland om daar 4 maanden les te gaan geven. Ik heb nog een aantal plaatsen vrij in de auto mocht iemand interesse hebben.

Iemand die toevallig 10 December vanaf dusseldorf vliegt naar Salzburg en dan door naar Kaprun ?

Aftellen naar de winter…
Wat zijn jullie plannen?

Thank God summer is over!

Elke dinsdagavond trainen in Zoetermeer met de skileraren daar (rest van het seizoen waarschijnlijk), verder lang weekend ski’s testen op de Stubaier Gletscher, daarna wat tripjes gedurende het seizoen… Maar dat bedoelde je vast niet ;)

Hallo GiGi

Ik heb misschien nog een mooie skigebiedtip voor je. Aangezien je van grote skigebieden en Italië houdt kan ik Via Lattea zeer aanraden. Misschien wat vreemde verbindingen maar toch goede mogelijkheden voor tochten. Zeker bij Claviere

Genieten

Mijn plan is de hele winter lesgeven in Flachau bij Skischule Flachau, en dan in maart daar voor m’n Landes 1 gaan.

Ook zoek ik tussen half december/kerst nog vervoer naar Flachau of omgeving… gaat er toevallig dan iemand daarheen die nog een plekje vrij heeft ??

Never eat the yellow snow

Aftellen naar de winter…
Wat zijn jullie plannen?

Lisa. op 31 okt 2016 20:51

Seizoentje lesgeven met Anwärter in Finkbenberg.
Zou eerst naar Ischgl gaan maar dat ging plots niet door… gelukkig nog wel wat nieuws gevonden

Gang is alles

Mijn plan is de hele winter lesgeven in Flachau bij Skischule Flachau, en dan in maart daar voor m’n Landes 1 gaan.

Ook zoek ik tussen half december/kerst nog vervoer naar Flachau of omgeving… gaat er toevallig dan iemand daarheen die nog een plekje vrij heeft ??

Dianthe op 31 okt 2016 22:13

Weekend van 17/18 december kan je redelijk goedkoop op Salzburg vliegen. Daarna met de trein verder of de shuttletaxi van Taxi Huber.

*bericht bewerkt door Lisa. op 01 nov 2016 13:36

Thank God summer is over!

Hoogseizoensweken naar de skischool in Ischgl, daarnaast zelf nog wat weg!

Hele winter les geven in St. Anton via Snowminds

Weer de hele winter in Serfaus! Iemand nog toevallig volgende week/de week erna richting de bergen en nog plek over in de auto? :D

Serfaus

Hellooo!! Ik ga over 3 weken naar de sneeuw, en nou zat ik te kijken qua verzekeringen. Nou was mijn vraag of iemand een goeie verzekering weet (buiten je skischool om) zodat je ook voor bepaalde aspecten, waar je niet voor bent verzekerd bij je skischool, alsnog voor verzekerd bent. Misschien beetje abstracte vraag maar wil gewoon niet voor verassingen komen te staan als ik daar ben. Heeft iemand tips?

’ bepaalde aspecten" ??
Verzekering via skischool is voldoende.
Blijft er over reis Verzekering via de Ned Ski Vereniging voor evt. Vervoer naar Nederland.
Je bent toch niet van plan van te voren
Allerlei ongelukken te plannen.

Ben je verzekerd als je in je vrije tijd aan het skien of snowboarden bent en er gebeurt iets? Zou ik even checken met je reisverzekering.

Ik heb een gewone reisverzekering en verzekering via OESV. Daarnaast de verzekering van de skischool.

Mijn reisverzekering is niet voldoende, omdat je daar bent voor werk en niet voor vakantie. Je verzekering van je skischool verzekert alleen tijdens werktijd. Dus ik heb de Allianz Globetrotter gevonden (speciaal voor werken in de sneeuw). Speciaal voor voor en na de les en op vrije dagen. Ik durf alleen niet te zeggen of je daar ook offpiste bij verzekerd bent. Dat moet ik nog even uitzoeken. Heeft iemand misschien al een verzekering gevonden die offpiste ook dekt?

Never eat the yellow snow

Volgens mij die van de NKBV!

Bij die van Allianz kan je off-piste dekking krijgen (was er nu toevallig ook mee bezig) :)

*bericht bewerkt door Karlijn op 14 nov 2016 17:49

Serfaus

De verzekering van je skischool is alleen je ziektekostenverzekering, deze is niet voor aansprakelijkheid, diefstal en of schade.
Die van Allianz kun je er goed bijnemen.
Let wel: omdat je die tijd je zorgverzekering in het buitenland hebt hoef je deze in Nederland niet te betalen!
Scheelt weer geld!!

2 weken met kerst/nieuwaar wederom naar Fiss, top gebied op skilessen te geven!
Hopelijk daarna nog wat weekjes meepakken als school het toelaat

Aftellen, ik kan niet meer wachten…!

Thank God summer is over!

Ik zie dat er hier een boel komend seizoen in Serfaus en Fiss/Ladis gaan werken (of hebben gewerkt). Aangezien ik hier al jaren kom, lijkt me dat ook wel gaaf voor 1 seizoen, aangezien ik komende zomer afstudeer. Hebben jullie nog tips hoe ik dat komend jaar het beste kan aanpakken? Heb verder ook nauwelijks eisen: 4 maanden kinderland vind ik geen probleem. Heb je dan bv genoeg aan je Nederlandse Anwarter I? Of toch gewoon de volledige anwarter halen?

Nederlandse Anwärter I? Bedoel je Skileraar A of B en zo? Die diploma’s zijn buiten Nederland niks waard dacht ik.

Nederlandse Anwärter I? Bedoel je Skileraar A of B en zo? Die diploma’s zijn buiten Nederland niks waard dacht ik.

GiGi op 15 dec 2016 12:25

Dat is het eerste deel van de anwarter dat wordt gegeven op een indoorbaan: http://www.snowcollege.be/Opleiding
Vroeg me al af wat zoiets waard is inderdaad, maar zou kunnen dat je daarmee bv wel de aller kleinsten mag begeleiden in Oostenrijk.

Ik zie dat er hier een boel komend seizoen in Serfaus en Fiss/Ladis gaan werken (of hebben gewerkt). Aangezien ik hier al jaren kom, lijkt me dat ook wel gaaf voor 1 seizoen, aangezien ik komende zomer afstudeer. Hebben jullie nog tips hoe ik dat komend jaar het beste kan aanpakken? Heb verder ook nauwelijks eisen: 4 maanden kinderland vind ik geen probleem. Heb je dan bv genoeg aan je Nederlandse Anwarter I? Of toch gewoon de volledige anwarter halen?

Timski10 op 15 dec 2016 12:23

Anwarter halen komend jaar en dan op tijd solliciteren! Kan via diverse verbanden, Weens, Salzburger of Tiroler zijn de grootste. In dit topic al veel over geschreven, dus even lezen en plan maken ;)!

“… even lezen” HAHAHA

“… even lezen” HAHAHA

GiGi op 15 dec 2016 12:32

Jaa hier zal ik even een dag vrij voor nemen :D

Plaats een reactie