Vanaf 10 maart met kids waarheen?

We wilden eigenlijk naar Niederau, maar het schijnt te gaan regenen vanaf volgende week! De kids 5 en 6 jaar gaan voor het eerst skiën, dus ik denk dat we maar ergens anders moeten gaan kijken! Heeft iemand een goed idee? We zijn met 4 volwassnen en 3 kids. Eigenlijk heeft Oostenrijk of Italië onze voorkeur, heb ook in Zwitserland gekeken, maar dat is vlgs mij een stuk duurder.

Groetjes Cindy

Volgens mijn weerbericht die ik hier in Oostenrijk altijd kijk, is het volgende week de hele week zonnig en een graad of 8, dus ik denk dat het wel meevalt hoor.
Er is zo veel sneeuw gevallen de afgelopen tijd, kun je bijna overal wel heen.

Sorry, mijn fout, bedoel eigenlijk vanaf 10 maart!

ik denk niet dat de weersverwachting voor vanaf 10 Maart betrouwbaar is. Het is moeilijk te zeggen waar het dan mooi en zonnig is, dat kan een paar dagen van te voren zo weer veranderen, vaak genoeg meegemaakt hier. Ook is het vaak in het dal mistig en grijs, op de berg mooi en zonnig. Met kinderen zijn er genoeg mogelijkheden in Oostenrijk die kindvriendelijk zijn (Serfaus-Fiss-Ladis, Bramberg, Hochkoenig, Kleinwalsertal, Wilder Kaiser, Stubaita enzovoorts)

Ik zit nu in Oberjoch, dit is voor kinderen tot 12 jaar een echte aanrader, daarnaast lekker dichtbij (780 km van Utrecht). Het weer tot 5 maart "wolkenloos" dus zon, zon en nog eens zon (maar niet bovennul). Het is bijzonder sneeuwzeker gebied niet alleen door sneeuwkanonnen maar ook door de hoogte, het licht namelijk op 1200 meter. De pistes zijn wel kort, iets wat volgend is opgelost aangezien het gebied op schop gaat en flink word uitgebreid.

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Vanaf 11 maart wordt het weer kouder volgens de verschillende weerkaarten, en zoals Chrissy al aangaf er ligt meer dan genoeg sneeuw.

@Jeroen. Kun jij aangeven wat er precies gaat veranderen, ik ben er wel benieuwd naar namelijk. Het is eventueel een gebied dat we volgend jaar willen bezoeken. Zijn de pistes op dit moment wel allemaal op elkaar aangesloten?

@gast121 De pistes in Oberjoch zijn allemaal aan elkaar verbonden en kan je diverse rondes maken zonder elke keer in de zelfde lift te zitten. Lopend liggen de liften nog geen kilometer uit elkaar. Op dit moment zijn er 9 skiliften; 1 stoeltjes lift (6er) en 8 sleepliften. Op gratis skipas heb je ook toegang tot de lift in Bad Hindelang (alleen een rodelbanen) Bad Oberstdorf (1 sleeplift) en Unterjoch (3 sleepliften). Volgend jaar komen er drie liften bij, 1 sleeplift word vervangen door een stoeltjes lift, daarnaast komen er nog twee stoetjes liften erbij, waarvan 1 naar de top van de wannejoch (1934m) hierdoor krijgt Oberjoch een verbinding met gebied van Schattwald en Zolben waar ook nog 11 liften op de skipas erbij komen. Hierdoor neemt het gebied flink toe en komt daarmee op plaats 3 in Duitse top 10 van skigebieden net achter Garmische Classic en Kleinwalsertal. Meer info (in Duits) met plaatje vind je hier: http://www.all-in.de/nachrichten/allgaeu/immenstadt/Immensta…

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Plaats een reactie