Dit weekend huis blijven of toch naar winterberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Komende vrijdag willen we naar winterberg afreizen om te gaan skiën. We gaan in maart een weekje naar Oostenrijk en omdat ik 8 jaar geleden voor het laatst op de ski’s heb gestaan lijkt het me verstandig en vooral leuk om eerst een weekendje naar winterberg te gaan.

We hebben een heel basic accommodatie geboekt en we wilde echt voor het skiën gaan.

Nu zijn de weersvoorspellingen erg slecht. Heeft het nog zin om dit weekend die kant af te reizen of beleef je dan weinig plezier?

Uiteindelijk is het toch ruim 3 uur rijden en als je nauwelijks kan skiën of alleen in papsneeuw dan is er waarschijnlijk ook weinig aan.

Wie

De hoofdas zal sowieso open zijn met best goede sneeuw, zeker gezien het weekend weer wat kouder wordt. De meeste pistes hebben nog een 40 a 50cm kunstsneeuw wat echt niet zomaar weg is. Ik denk dat de pistes eerder te hard dan te zacht zijn door de vorst, na de hoge temperaturen en neerslag van gisteren en vandaag.

Born to Ride

Winterberg en weekend zijn sowieso een slechte combinatie.

Ongeacht het weer zul je je in een skihal waarschijnlijk meer vermaken.

Zo slecht ziet het weer er toch helemaal niet uit? Geen lekker koud hogedrukweer, maar goed. Lijkt me meer dan prima.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Winterberg en weekend zijn sowieso een slechte combinatie.

Ongeacht het weer zul je je in een skihal waarschijnlijk meer vermaken.

RRski op 24 jan 2018 23:13

Hier ben ik het volstrekt mee oneens.

Zaterdag is het gewoon lekker weer met zelfs wat zon (een zeldzaamheid dit seizoen) en na vorst in de nacht zullen de pistes zeker veel beter zijn dan de zanderige sneeuw in de skihallen. Zondag lijkt wat minder te worden, maar 2-5mm in 24 uur is nu ook niet meteen noodweer. Een paar extra handschoenen is aan te bevelen.
Het is zondermeer lang niet zo mooi als afgelopen weekend, maar enorm voordeel zal zijn dat de wachttijden relatief gering zullen zijn. De pistes zullen met name zaterdag gewoon best wel goed en waarschijnlijk eerder aan de harde kant zijn. Op zondag wat zachter en dan is het zaak om al om 9 uur op de piste te staan, wil je nog even van strakke pistes genieten.

Tip: ga vrijdagavond alvast avindskiën, is echt een heel moooie ervaring

https://www.winterberg-wetter.de/wetter-vorhersage.html…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

A bad day on the slopes beats a good day at home, or indoorski ;)

Ik zou er niet voor thuisblijven. Het weekend voor kerst toen wij er waren, kwam de temperatuur ook niet onder 0°C.
Er was prima te skiën. De sneeuwvoorziening is dik voor elkaar in Winterberg.

Bedankt voor alle reacties. We hebben besloten om morgenvroeg (weliswaar wat later dan gepland) gewoon richting winterberg te rijden.

Het avond skiën pakken we dan meteen maar even mee. Bedankt voor de tip!

Weersverwachting is bijgesteld: vandaag en zaterdag is het heel aardig weer met redelijke tot goede pistes, zondag troosteloos, nat en zacht.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie