Winterberg | Routes | Alternatieven bij drukte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Ik weet dat de vraag meerdere keren gesteld is, en ook dat @Frans en anderen al geantwoord hebben. Maar de zoekfunctie levert geen resultaat op???
Dus daarom toch maar een nieuw topic geopend.

Wat zijn de alternatieve routes om naar Winterberg te komen bij drukte. Dus niet de standaard route die google maps of andere routeplanners geven, de 480 via Olsberg.

The older I get, the better I was

Ik rijd altijd via Olpe-Schmallenberg-Altastenberg. Dan kom je aan de achterkant bij het skigebied en hoef je niet via het drukke centrum van Winterberg.

Je weet dat je in Google Maps de route zelf kan aanpassen?

Inderdaad over schmallenberg en dan via Nordenau over altastenberg. Als de lift Bremberg 2 open is kan je prima bij de Nordhang parkeren en daar de sleper nemen de brembergkopf op. Je staat dan zonder wachtrij gelijk midden in het gebied. Zowel onderaan de brembergkopf 2 als op de Nordhang is een kassa dus kaartje kopen is ook geen probleem. Als je rustig en erg goedkoop goed wilt eten is de Nordhang jausse trouwens een erg goed restaurantje. Je hoeft hier bijna niet te wachten en je kan echt voor een paar euro een hele grote maaltijd krijgen.

Born to Ride

Je weet dat je in Google Maps de route zelf kan aanpassen?

Marijnt op 10 dec 2017 21:54

Ja hoor, maar ik ken de sluiproutes niet dus zou niet weten wat voor aanpassing ik dan moet doen ;)

The older I get, the better I was

Je weet dat je in Google Maps de route zelf kan aanpassen?

Marijnt op 10 dec 2017 21:54

Ja hoor, maar ik ken de sluiproutes niet dus zou niet weten wat voor aanpassing ik dan moet doen ;)

Onnem op 10 dec 2017 22:13

Google maps komt toch zelf met alternatieve routes bij drukte.

Übung macht den meister!!!

Ik rijd altijd via Olpe-Schmallenberg-Altastenberg. Dan kom je aan de achterkant bij het skigebied en hoef je niet via het drukke centrum van Winterberg.

Frank9 op 10 dec 2017 20:12

Inderdaad, deze route is bij echte drukte “the way to go”! Het is vanaf Utrecht maar 20 km om, maar het loont zich op drukke dagen gewoon en je hebt goede (brede) Bundesstraßen.

In Google Maps vertaald volgende route (vanaf Utrecht): https://goo.gl/maps/ypKM4mD6m7S2

Kort gezegd vanaf Dortmund de A45 richting Frankfurt am Main nemen en dan bij afrit Olpe (18) de snelweg verlaten. Vanuit België en Zuid-Limburg is de route via Olpe zelfs het kortst en het meest voor de hand liggend. Vanaf Aachen de A4 langs Köln nemen en dan verder richting Olpe. Bij Olpe-Süd een kort stukje de A45 op (richting Dortmund) en dan ook bij Olpe eraf. Vervolgens de B55 en B236 naar Winterberg volgen. Je hebt vanaf Schmallenberg dan vier alternatieven om in Winterberg te komen, welke deels dan als “Nebenstrecke” staan aangegeven. De beste optie is inderdaad via Nordenau en Altastenberg.

Voor wie naar Willingen wil moet de A44 richting Kassel verder volgen tot afrit Erwitte/Anröchte (58) en dan via B55, B516 (Brilon) en B251 naar Willingen. Op de terugweg wordt deze route zelfs naar Dortmund officieel zo aangegeven. Ook hier zijn de wegen goed uitgebouwd en in betere staat als via Olsberg. Route in Google Maps: https://goo.gl/maps/ahpSqdeLtBv

Is eigenlijk allemaal super makkelijk te volgen. Wie vanaf Meschede in de file staat is er zelf schuldig aan. ;)

Plaats een reactie