Hotel/pension in Winterberg voor 25/26 feb

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Hoi allen,

Met een stel vrienden/huisgenoten ga ik graag een weekendje skien in Winterberg en dan wel in het weekend van 25/26 feb.
Nu hoor ik alleen net in de groepsapp dat de schrik er een aantal om het hart is geslagen: er blijkt niks meer beschikbaar iig via Trivago.
We wilden alleen niet te vroeg boeken ivm mogelijke weersveranderingen…

Mijn vragen:

  • Is dit normaal bij Winterberg? Zouden we er op de bonnefooi heen kunnen rijden?
  • Heeft iemand nog leuke adresjes/tips?

Ik hoor het graag!
Groeten,

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Het is misschien wel het drukste weekend van het jaar. Alles en iedereen heeft vakantie en carnaval. Ik denk dat dat wat met de beperkte beschikbaarheid te maken heeft. Je moet ook even nadenken of je dan wel in dat gebied wil zijn (lange wachttijden)…

Tip: kijk even in omringende plaatsjes. Binnen een half uur van WB is vast wel iets te vinden.

mama on a mission in the snow

Het is een beetje afhankelijk van de grootte van de groep, maar als jullie met 5 man of meer willen dan kan het, ook binnen een half uur rijden van winterberg, een groot probleem zijn om nog iets te vinden.

Het zal naar verwachting het allerdrukste weekend van het jaar worden, zeker wanneer het weer goed is. Daarnaast is het zoals hierboven aangegeven af te raden om in Winterberg zelf te gaan skien, waarschijnlijk wordt het bij de meeste liften een half uur wachten, en dat voor een (te drukke) afdaling van 2 minuten. Ook zullen er smorgens de 25e als jullie afreizen lange files zijn, wanneer jullie later dan 8:30 ter plaatse zijn. Een goed alternatief met naar verwachting weinig tot geen wachttijden is Altastenberg, maar dan heb je wel een stuk minder pistes en alleen sleepliften tot je beschikking.

Misschien dat je geluk hebben en her en der wat losse accomodaties kunnen vinden als je met een wat grotere groep zijn, maar met zn allen in 1 accomodaties zal erg moeilijk zijn. Misschien heb je in Lennestadt of Meschede nog kans, maar dan zit je al snel op 3 kwartier rijden…

Born to Ride

Uiteraard is de keuze aan jullie zelf. Maar ik zou wat verder doorrijden om eventuele ruzies te verkomen. Ik was er 3 weken geleden, weliswaar met ‘keiserwetter’, en dat was doordeweeks prima te doen. Echter in het weekend is het een regelrechte ramp. Foto zegt meer dan woorden. P.s. is wel de drukste lift, maar overal enorm overbevolkt

null

*bericht bewerkt door JuriaanS op 10 feb 2017 15:01

Jeetje!! Dat is tegenvallen! Ik dacht dat iemamd van de groep had gecheckt of er vakantie zou zijn in die periode…
Ik was er vanuit gegaan dat het wel los zou lopen, maar dit is niet de bedoeling.
Wellicht is een week of 2 weken later een beter idee voor een short ski dan…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Mochten jullie ook een appartement willen huren en iets van winterberg af willen zitten, dan is http://www.huiszurlieth.nl wellicht wat voor jullie. Plek voor 5 personen en volgens mij is 6 personen bespreekbaar door het plaatsen van een extra bed.
Wij hebben er vorig weekend gezeten, eerlijke eigenaars en goed verzorgd appartement met eigen opgang.

Wauw @JuriaanS wanneer heb je deze foto gemaakt? Zo heb ik het gelukkig nog nooit meegemaakt? @Quisa2 Accomodatie is altijd te vinden, zéker als je kan/wil wachten tot kort voor vertrek.
Heb je de mogelijkheid jullie tripje uit te stellen, dan zou ik het doen.
Maar denk ook eens aan plaatsjes rondom Winterberg, vaak meer voor minder geld?
En wil je persé dat weekend, kijk dan eens naar andere skigebiedjes zoals de Hunau of Altastenberg/Neuastenberg enz. Klein maar fijn.

mama on a mission in the snow

En het weekend van 3/4/5 maart? Ik neem aan dat het dan rustiger is, of valt dat in dezelfde periode?

Ik zie dat er in het weekend van 25/26 alleen Saarland en Sachsen vakantie hebben… Maar toch is het zo druk?
http://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Jahren/…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 Midden en Zuid Nederland én Belgie hebben vakantie van 25-2 t/m 5/3

En Duitsland…

Xx10

…balen :( want de week na de 5e ben ik op wintersport, dus dan gaat het voor mij niet meer lukken denk ik.
Hoe is de sneeuw in winterberg in maart?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 dat weet niemand, als de zuidwestelijke, warme stroming die we nu hebben lang aan blijft houden zal het in maart niet geweldig zijn. Afgelopen jaren daarentegen was het vaak koud en mooi winterweer en waren de condities fantastisch. Vorig jaar was Winterberg zelfs tot de 2e week april open, met best nog goede condities.

De hoogte van Winterberg is gewoon het grote nadeel, het is gevoelig voor warm weer en regen. En de koude maartmaanden van afgelopen jaren zijn gewoon absoluut geen garantie dat het ook dit jaar weer koud gaat zijn in maart. Verder is het ook een nadeel dat het er vaak mistig is, zeker bij zuidwestelijke stroming. Winterberg heeft zo’n 90 mistdagen per jaar, dat is 25% van de tijd… En vochtige lucht heeft bij temperaturen boven het vriespunt als nadeel dat het de sneeuw veel sneller aantast.

In maart is het daarentegen wel al een heel stuk rustiger in Winterberg en is er altijd nog wel wat te vinden om een overnachting te boeken, ook met een grotere groep. Dus mijn advies is om dan gewoon af te wachten en last-minute wat te boeken als de condities goed zijn. Er ligt dan namelijk bijna gegarandeerd nog wel basislaag (oude) kunstsneeuw en met 2 nachten goede vorst kunnen ze daar een mooie verse laag op spuiten en dan heb je gelijk weer hele goede condities.

Born to Ride

Plaats een reactie