waar gaan skieen? Wildkogel of koningleiten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wald im Pinzgau

ik ga met kerst met m’n gezin (kids 10 en 12 jr), een ander gezin (kids 5 en 7 jr) en m;n schoonouders naar een chalet in wald.
mijn kids kunnen redelijk skieen maar de overige niet.
ik twijfel tussen skieen in de wildkogel of in koningsleiten.
wildkogel lijkt me iets kleiner waardoor het wat overzichtelijker is voor mij en m’n familie.
kunnen m;n schoonouders hier ook goed wandelen?
Wat adviseren jullie

oe lastige vraag. ik ging altijd naar dat gebied. sliep in de finkau, ging skien op gerlosplatte en konigsleiten en dan smiddags met de auto naar de wildkogel om heerlijk te rodelen. dat is echt zoooo tof daar. maar nu ga ik dus expres naar andere gebieden met jonge kinderen omdat ik dicht in de buurt wil zijn en dus kies voor klein gebied. ik vond wildkogel geweldig voor sleeen, maar niet zo leuk om te skien. lange koude sleepliften, skien in schaduw. maar ik was er misschien op verkeerd moment van de dag? konigsleiten vind ik echter weer te massaal om met kinderen heen te gaan. er is wel leuke oefenweide voor de kinderen en kinderskiles. gerlosplatte kun je heerlijk skien, maar is voor skiles wel saai. geen leuk kindergedeelte ( maar was er twee jaar geleden voor het laatst). wandelen…zie ik eerder in wildkogel gebeuren dan in konigsleiten…

met zillertaler superskipas mocht je trouwens ook naar de wildkogel. andersom niet!

Wildkogel is redelijk beperkt als je kids al kunnen skieën. De Gerlosplatte is wat mij betreft een prima plek voor de kleinere kinderen om te leren skieen. Het is een overzichtelijke berg, maar ook gevorderden kunnen zich daar een tijdje vermaken al is de uitdaging er wel vrij snel vanaf. Vanaf daar is echter voor de gevorderden de oversteek naar de Konigsleitenspitze snel gemaakt, waar alweer een wat ruimer aanbod aan rode pistes is. Zeker als je je beperkt tot de Konigsleitenspitze is het allemaal goed te doen…Zell am Ziller bereiken vanaf de Gerlosplatte is een redelijke uitdaging om binnen een dag te doen.

Konigsleiten en dan lekker beginnen op Gerlosplatte, voor ieder wat wils.
Tevens kan je bij Konigsleiten ook wel een aantal makkelijkere pistes pakken en voor degene die wat meer uitdaging willen ook genoeg keus

Is het al bijna januari?

Ben meerdere keren in Koningsleiten / Gerlos geweest. Bij Krimml liggen enkele mooie rustige blauwe afdalingen. Dit deel is over het algemeen heel rustig in tegenstelling van de Gerlosplatte. Volgens mij is het gebied ook te bereiken met de auto. Als je met de lift gaat moet je met de rode 10 terug. Kan natuurlijk ook met de lift.

Jos

Jos, Krimml is volgens mij hetzelfde als de Gerlosplatte

@Jos, even om verwarring te voorkomen: met de Gerlosplatte wordt hier door mij en anderen de relatief vlakke berg bedoeld die tussen Krimml en Konigsleiten ligt, wat jij volgens mij aanduidt als "Bij Krimml". De Gerlosplatte is dus niet de berg waar je op skiet als je vanaf het dorp Gerlos begint…Zoals ik het lees komen voor de topicstarter de laatste 3 reacties ongeveer op hetzelfde neer.

Plaats een reactie