Les en materiaalhuur voor off-piste Valfrejus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Deze winter ga ik met mijn vriendin naar Valfrejus voor een paar dagen. Gezien de vele off-piste mogelijkheden willen dit ook eens proberen. Of allebei op snowboard, of een op ski’s en de ander op board. Ik heb hier nog een paar vragen voor:

  1. Wat is een goede school om een privelesje off-piste te boeken? (Engels of Nederlands)

  2. Waar kunnen we off-piste gear (sonde, schep, etc) huren? Bij de skischool?

  3. Als je met een skileraar off-piste gaat, ben je dan automatisch verzekerd? Of is dit op een andere manier goed te regelen?

  4. Zijn er stukken in Valfrejus waar het relatief veilig is om onze opgedane kennis zonder leraar (en zonder off-piste gear en zonder off-piste verzekering) te oefenen?

  5. Verder nog tips mbt onze eerste echte off-piste ervaring?

Bedankt!

Can't wait for the snow!

4 ) off-piste zonder off-piste gear is natuurlijk niet echt slim. Dat is zoiets als motorrace in je korte broek…

Het kan goed gaan… Of niet!!

🏂

1,2) Geen idee, ik ken het gebied niet. Maar zoek liever een gids dan een leraar, die weten vaak net even meer.

  1. Ik zou zeggen niet echt, misschien deels maar iig niet 100% En wil je echt je kans op revalidatie laten afhangen van de aansprakelijkheids verzekering van een onbekende ski leraar/ gids?? Beter dit thuis al zelf te regelen dus…

  2. Offpiste zonder verzekering of gear is in princiepe not done. Kijk of ze ski routes hebben, deze worden niet geprepareerd maar wel op lawine gevaar gecontroleerd.

  3. Neuh, wat je zelf al voorsteld is en prima idee. Huur een leraar of beter een gids en laat je verbazen over de mogelijkheden en de mooie natuur ;)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Plaats een reactie