Tignes le Lac vs Val Claret (meivakantie 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

We hebben een accommodatie gevonden (optie) in Tignes le Lac voor de meivakantie 2018 (28 april - 5 mei).
Waarschijnlijk zitten we in Val Claret wat gunstiger, maar de accommodaties spreken ons in Le Lac meer aan. Wel hebben we nog wat vragen.

  • Is het eenvoudig om in deze periode vanuit Le Lac naar Val Claret te komen en gaat dit dan d.m.v. een skibus of skilift of is beide dan nog mogelijk.
  • Welke pistes zijn over het algemeen nog open in Tignes deze periode (buiten de Gletsjer om), uiteraard is dit afhankelijk van de sneeuwval maar normaal gesproken.
  • Kun je in deze periode ook nog naar Le Lac skiën?
  • Welke voordelen/nadelen heeft Le Lac t.o.v. Val Claret?
  • Verder nog dingen waar we aan moeten denken/tips?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

  • Is het eenvoudig om in deze periode vanuit Le Lac naar Val Claret te komen en gaat dit dan d.m.v. een skibus of skilift of is beide dan nog mogelijk. -> beide kan en gaan vrij snel. Zelf zou het mij niet heel veel uitmaken welke van de 2 ik zit.
  • Welke pistes zijn over het algemeen nog open in Tignes deze periode (buiten de Gletsjer om), uiteraard is dit afhankelijk van de sneeuwval maar normaal gesproken. -> weet ik niet, wel ervaring met begin seizoen (november), toen was alles tot ongeveer le lac open, verder naar beneden niet meer. Ook in Val D’Isere was boven alles nog open. Verwacht in mei ongeveer hetzelfde.
  • Kun je in deze periode ook nog naar Le Lac skiën? Zie boven
  • Welke voordelen/nadelen heeft Le Lac t.o.v. Val Claret? Claret heeft meer liften direct in het dorp en je kan meteen alle kanten op, Lac iets minder liften aan het dorp en het kost je 1 a 2 liften extra om bij Claret te komen. Lac heeft weer meer voorzieningen als bijv een zwembad.
  • Verder nog dingen waar we aan moeten denken/tips? Gewoon genieten :)

Val d’isere sluit al op 1 mei! Hou er dus rekening mee dat je alleen de pistes van Tignes ter beschikking hebt.

In een goed jaar kun je in de meivakantie nog helemaal afdalen tot Les Brevieres, in een slecht jaar kun je alleen nog in Val Claret en Le Lac skien.

double post*

Ik zou in Val Claret gaan zitten, gewoon omdat dit beter midden tussen de hoge pistes (o.a. op de gletsjer) ligt dan Le Lac.

Plaats een reactie