Hoe ligt Superdévoluy er nu bij?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Superdévoluy

Ik heb zojuist een geweldige aanbieding gevonden voor Superdévoluy, maar ik zag op de website dat er maar de helft van de pistes open is. Nu ben ik bang dat er nogal weinig sneeuw ligt (de webcams laten dat anders zien maar dat kan natuurlijk aan perspectief liggen), zeker naast de piste. Het zou fijn zijn als iemand even zou kunnen zeggen waarom de pistes dicht zijn, hoe de base op dit moment is en hoe de pistes erbij liggen.

Alvast bedankt!

er is een paar dagen geleden 20cm sneeuw gevallen. Dat is de hoeveelheid die er ligt in het dorp en naast de pistes. Op de pistes met kunstsneeuw ligt er vanzelfsprekend meer sneeuw.
Wil je offpiste gaan is superD dus niet de juiste keuze als je nu meteen wil vertrekken.

De reden dat er zo weinig pistes open zijn: tot een paar dagen geleden lag er gewoon géén sneeuw dus zijn ze nu volop bezig met de eerste preparaties van de pistes ( denk maar aan het zette van markeringen; stootkussen: netten ed.) zo gaan er elke dag meer pistes open. gisteren waren het er 22,vandaag 26 enz o zal dat oplopen.
Voor sommige pistes zal er met deze 20cm ook gewoon nog niet voldoende sneeuw zijn en is het dus wachten tot er wat meer valt.

overigens is superD altijd spotgoedkoop, je zou dus prima nog een paar weken kunnen uitstellen en als het dan eindelijk nog eens zwaar dumpt pas last minute boeken en vertrekken.
Let wel dat over 3 weken ( de week van 7 februari) het franse vakantie is + lesvrije week van de belgische universiteiten. Dan zal het ongetwijfeld vol zatte studenten en trage families zitten, die week zou ik dan ook mijden.

*bericht bewerkt door piraat op 17 jan 2017 18:01

er is een paar dagen geleden 20cm sneeuw gevallen. Dat is de hoeveelheid die er ligt in het dorp en naast de pistes. Op de pistes met kunstsneeuw ligt er vanzelfsprekend meer sneeuw.
Wil je offpiste gaan is superD dus niet de juiste keuze als je nu meteen wil vertrekken.

De reden dat er zo weinig pistes open zijn: tot een paar dagen geleden lag er gewoon géén sneeuw dus zijn ze nu volop bezig met de eerste preparaties van de pistes ( denk maar aan het zette van markeringen; stootkussen: netten ed.) zo gaan er elke dag meer pistes open. gisteren waren het er 22,vandaag 26 enz o zal dat oplopen.
Voor sommige pistes zal er met deze 20cm ook gewoon nog niet voldoende sneeuw zijn en is het dus wachten tot er wat meer valt.

overigens is superD altijd spotgoedkoop, je zou dus prima nog een paar weken kunnen uitstellen en als het dan eindelijk nog eens zwaar dumpt pas last minute boeken en vertrekken.
Let wel dat over 3 weken ( de week van 7 februari) het franse vakantie is + lesvrije week van de belgische universiteiten. Dan zal het ongetwijfeld vol zatte studenten en trage families zitten, die week zou ik dan ook mijden.

piraat op 17 jan 2017 17:59

Bedankt voor de info, ik was even vergeten dat die retour d’est van december helmaal niet to Superdévoluy kan komen. Weet je toevallig ook iets over de ondergrond waar de sneeuw op ligt? Zijn het voornamelijk rotsen of alpenweides?

hieronder geeft wel een goed globaal beeld: eerder weides, dus is er niet enorm veel sneeuw nodig ( althans op de lagere pistes)
overigens heeft het half november wel goed gesneeuwd in superD, dus boven de 2000m lag er wel een base van zon 50cm. Maar goed, na bijna 2 maanden zonder verse sneeuw zal die bijna even hard zijn als de rotsen.

null

*bericht bewerkt door piraat op 17 jan 2017 20:48

Na een korte warme periode waarbij alle sneeuw onder de 1000mtr smolt, is er toch weer genoeg gevallen. Dus ondanks eventuele drukte, is het nu de juiste tijd om te gaan skiën. De harde wind is gaan liggen en de pistes kunnen gereed gemaakt worden.

Ik weet overigens niet waar die ‘dronken Polen’ verhalen vandaan komen, is een Pool anders dan een Nederlander? En waarom zie ik die kentekens niet op de parkeerplaats? Lelijk gebouw? Tja, als je zelf bijvoorbeeld boven een supermarkt woont , snap ik dat je op vakantie behoefte hebt aan laagbouw, maar voor de rest, het valt wel mee.

Roddel. Nieuw is dat de goedkope tickets vanaf 12uur middags, niet meer verkocht worden, dat gaat vele touringcar operators grijze haren bezorgen, jammer wel voor de lokale bevolking, even voor 21 euro een middag de piste op is er niet meer bij. Je kan beter met vier man een kamer met skipas huren dan alleen de pas! Dus wel de lasten en niet de lusten van het skigebied, zeker als de zuinige NL’s ook nog hun eten en drinken meenemen. De 4 uurs tickets zijn nu bijna even duur als de dagprijs…

*bericht bewerkt door montagne op 07 feb 2017 18:23

Ik lees het al. Niet echt een plek om naar toe te gaan. Stond nog wel op mijn wensenlijstje.

May the ski force be with you !!

Fijn dat mijn bijdrage je dat zetje heeft gegeven, jouw lijstje wat korter, en wij meer ruimte!

Plaats een reactie