Hinterglemm: vignet nodig,

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Volgende week trek ik voor de eerste keer richting Hinterglemm, vandaar even 3 korte vragen:

  1. Heb ik een vignet nodig voor de reis van en naar het gebied. De GPS geeft de afslag Oberaudorf aan, waarbij je volgens mij zonder vignet ter plaatse geraakt.

  2. Hebben jullie tips voor de luch op de berg? Lieft gezellige hutten met bediening.

  3. Is het de moeite om een gids te nemen voor een offpiste dag bij goede sneeuwcondities? En zo ja, waar te boeken? Wij logeren in Hinterglemm

*bericht bewerkt door StevenDW op 28 jan 2018 23:12

Heej Steven,

Ik kan je allen helpen bij vraag 1: Wanneer je afslag Oberaudorf neemt heb je GEEN vignet nodig die is pas benodigt vanaf de A12 (voorbij Kufstein). Vandaag zelf naar Walchsee/Durchholzen gereden en dan neem je ook afslag Oberaudorf en heb zelf ook geen Vignet aangeschaft.

  1. Hier zijn al een aantal topics mee gevuld… Over kossen of over lofer heb je geen vignet nodig. Over kufstein uiteraard wel.

  2. Bij leogang heb je de alteschmiede, leuke tent. En daar vlakbij bovenaan de gondel heb je buiten een klein paraplutentje waar je lekkere kip en Spareribs kunt halen.

In hinterglemm In het dorp heb je een tent die zur dorfschmiede heet. Gezellige Duitstalige après ski en lekker eten. Op de berg vond ik de tent onder de sunliner stoeltjeslift altijd goed. Als je de zwolferkogel omhoog neemt en dan links aanhoud vind je ergens aan de linker kant een leuk restaurant, net als het restaurant ten hoogte van het midden station van de zwolferkogel.

Genoeg opties dus. Ook in saalbach, waar je zo bent, zijn leuke tentjes te vinden.

  1. Geen ervaring met off piste gidsen.

Ik vind hinterglemm een heel leuk dorp en het gebied tot nu toe één van mijn favorieten.

Veel plezier daar.

🏂

Antwoord op vraag 3: In Saalbach zit een freeride skischool: http://www.freeride-skischool.at/en/
In Kaprun (om de hoek) zitten een aantal Nederlandse snowboardgidsen. In het gebied zou je trouwens ook naar een Staatliche leraar kunnen vragen. Scheelt je €.

It's all about the turns duuuuuude!

Alpin skischule, vragen naar Heli Schneider.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!
  1. afslag Siegsdorf op de A8 tussen München en Salzburg, vervolgens via Inzel, Lofer en Saalfelden naar Saalbach.

  2. http://www.alpinskischule.at vragen naar Markus Hirnbock absolute topper!!

veel plezier!

*bericht bewerkt door Rob64 op 29 jan 2018 17:08

Plaats een reactie