Superschnee pas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oberjoch

Bij mijn laatste trip naar Oberjoch (ik ben net terug), had ik net als vorig jaar een bad hindelang + arrangement (skipas + hotel), vorig jaar was dit voor het skigebied Oberjoch-Unterjoch en Bad hindelang, maar sinds dit jaar is het de “superschnee pas” met toegang tot 580 km aan piste (link: http://www.superschnee.com). Volgens een van de skileraren is het de bedoeling om alle gebieden met liften aan elkaar te knopen, zodat de allgau-klein walsertal kan concurreren met de grotere gebieden in Oostenrijk en Zwitserland. Dit is in Oberjoch goed te merken, veel nieuwbouw erbij eneen directe verbinding met nieuwe liften naar het Tanneheim tal (schatwald) en terug. Nu is mijn vraag, hebben jullie hier iets over opgevangen in de andere gebieden in Allgau/ Kleinwalsertal of gemerkt dat er aan dit plan gewerkt word? Wat is jullie mening over groot skigebied voor dat je de grens van Oostenrijk (ik ben persoonlijk niet echt blij mee omdat dit soort gebieden gebruik ,zeker door prijs, als voorbereiding van mijn grote skivakantie in meestal Hinterglemm)?

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Het heeft wel iets. Nu kan je met deze skipas zowat alle skigebieden in Duitsland en een aantal in Oostenrijk bezoeken. De prijs valt ook nog wel mee (ca 200 euro) en interessante kindertarieven.

Dat kan wel slecht zijn voor jou portemonnee, maar ik denk dat het wel goed is voor die skigebieden daar, die normaal niet kunnen concureren met de ‘grote skigebieden’. Je kan er ook nog een seizoenskaart bekomen met de Pitztaler en Kaunertaler Gletsjer erbij :)

Bij verblijf in een van dorpen in deze gebieden krijg je de skipas gratis (200 euro pw) als je hotel/appartement is aangesloten. De dorpen/plaatsen die meedoen zijn:
Oberstdorf/Klein Walsertal aan duiste kant, Steibis, Oberstaufen, Bad Hindelang, Oberjoch, Unterjoch, Rettenberg, Balderschwang, Blosterlang, Obermaiselstein, Ofterschwang. Vaak heeft de gemeentelijke website een PLUS pagina. Dit drukt natuurlijk de prijs maar de prijzen voor drankjes en eten op piste zijn alleen dit jaar met al met 40% gestegen, ook ski verhuur en uit eten zijn bijna gestegen tot "Oostenrijkse toestanden".

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Ik zit hier niet op te wachten. Ben erg enthousiast over de Allgau, o.a. door reisafstand, kleinschaligheid, kosten, af en toe een retrolift op diesel en weinig Nederlanders.
Voor gezinnen met kinderen vind ik het ideaal.
Als we met het gezin gaan, heb ik geen behoefte aan 100+ km piste.
Ik zie inderdaad de prijzen stijgen en er komen afhaaltenten op handige plekken op de piste i.p.v. de kleine jagerstüben waar je naar toe moet klunen.
Maar wie ben ik om een mening te hebben over de economische groei terplekke. De meeste locals zijn er erg blij mee.

Fun Lovin' Skier

Tsja, in alle verhalen/ meningen zit wel iets herkenbaars:)

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Wat raden jullie aan voor route vanaf Groningen naar Oberjoch? Wij vertrekken over twee weken.

Kunnen we beter dor het roergebied of over Kassel?

Plaats een reactie