s'avonds van les menuires naar val tho?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Beste winterspoters,

Ik ga de laatste week van maart voor het eerst naar 3v. Acco is in Les Menuires maar ik begrijp dat daar niet erg veel te doen ik qua aprés-ski.

Kan je s’avonds na het eten nog in Val Tho komen vanuit Les Menuires? Draaien er liften langer door of rijd er een bus? En terug?

Taxi zal wel niet te betalen zijn frankrijk kennende.

Iemand ervaring hiermee?

geen liften, bus weet ik niet, taxi kost stukken van mensen.

Je kan met de bus heen, en met een taxi terug. Geen id wat het kostte toen, ik was nogal zat…

Tot hoelaat rijd de bus ri. val thorens dan?

Is het niet mogelijk om na het stappen s’nacht terug te skieen? Als er genoeg sneeuw ligt natuurlijk:)

@ s’avonds van les menuires naar val tho?
Gewoon eentje tot BOB bombarderen. Is maar 10 km met de auto.

En in LM heb je een Yeti bar…

@Jelle75 Jij gaat dus de hele tijd met je skispullen sjouwen?:)

life is a beach, or a pile of snow

Jawel maar dit ligt er niet :P ken wel mensen die op ski’s langs de weg naar les menuires zijn geskied…

@Pascal Tot bob bombarderen word lastig aangezien we met de bus gaan.

Skispullen mee is inderdaad ook niet alles, maar er is toch wel ergens zo’n stalling in dat dorp;)?

Dan word het maar liften of een sleetje meenemen denk ik…

Of doorhalen in Malaysia en de volgende dag met de eerste bus terug (want skien met een bakkie op lijkt mij een beetje link). Alleen lever je dan wel een skidag in. En voorzover het mij aan gaat, ik kom daar toch echt voor de wintersport:)

life is a beach, or a pile of snow

Ik heb vernomen dat vrienden van me een aantal jaren geleden ook steeds gingen stappen in VT en vervolgens terug naar LM al sleeënd! Ze namen dan een plastic zak mee om zo op hun kont naar beneden naar VT te glijden. Heb geen idee welke pistes en of dat wel zo’n goed idee is met pistenbullies enzo…

Maar optie terug gaan met taxi is volgens mij wel gewoon betaalbaar hoor. En bustijden kan je vast zelf ook wel bij elkaar gegoogled krijgen.

Wat overigens ook goed avondvermaak is: een opblaasboot meenemen de piste op! Hehe. Maar gaat met een busreis wellicht wat lastiger.

Ach ja, het skieen en boarden is inderdaad het belangrijkste maar ff een avondje stappen is ook niet gek. Mits het niet tenkoste gaat van een skidag.

Wat @teun487 zegt lijkt me best vermakelijk. Eerst het gebied maar eens verkennen en kijken of dat inderdaad te doen is.

Maak het gewoon erg laat (vroeg), dan kun je eind maart in het beginnend licht van de dag terug skiën, sleeën, of liften.

Je kan niet met de bus terug. taxi kost net zoveel als je hele vakantie.in Les Menuires zit de Yeti is goed te doen.

De Yeti bar in Les Menuires is opgedoekt. Staat een bord met a vendre op. Volgens mij is Sportura sowieso niet meer in LM.

Ik betwijfel of we daar rouwig om moeten zijn…

waarom heb je geboekt in LM als je er van te voren al wist dat uitgaan erg belangrijk is. In de periode dat je gaat is VT niet veel duurder dan LM. Nu ben je uiteindelijk veel geld kwijt aan taxikosten …er loopt 1 pad/piste van VT naar LM de boulevard Cumin. Je komt dan onderin LM uit en het het is afhankelijk waar je in LM zit hoever het nog lopen is (omhoog) Je kunt ook gewoon langs de weg lopen naar beneden…kom je weer redelijk nuchter thuis maar ja ben je wel ff onderweg.

Niet doen.

's avonds terug naar LM over de piste. Dat is nog eens een bezopen idee.

Hoewel het een blauwe piste is, is het in het pikkedonker vragen om problemen.

's avonds terug naar LM over de piste. Dat is nog eens een bezopen idee.

Hoewel het een blauwe piste is, is het in het pikkedonker vragen om problemen.

Bas® op 30 jan. 2012 12:18

Los nog van het feit dat het daarna nog 150 hoogte meters naar het dorp moet klimmen is en de kans dat je op die piste (boulevard cumin) een onvrijwillige aanvaring krijgt met een pistebully. En dat pad is hier en daar niet breed genoeg om uitte wijken.

Die blauwe piste zou ik niet afgaan, het is sowieso een van de slechtste pistes van het hele gebied, daar beleef je geen lol aan.

De beste manier: rij gewoon met de auto er heen (incl bob). Alternatief: liften. In wintersport gebieden moet het meestal wel lukken om een klein stukje mee te liften, geen probleem.

Heen is niet zo’n probleem maar terug zal lastiger zijn. Sleetje mee en dan komt t wel goed denk

Terug liften…Vlg. mij gaat er 's avonds niet veel of geen verkeer meer tussen Valtho en LM. Dus kun je lang wachten op een lift. En inderdaad skien is een zeer gevaarlijke mogelijkheid. En sleeend hoe ga je dan…Moet je vlg. mij toch over stukjes piste
Zoals ik al aangaf waarom in LM geboekt??? Dat is net zoiets als een appartement boeken in een bepaald dorp en daarna vragen aan anderen of het wel een goed appartement is. Gewoon lekker uitgaan in LM of het goedkoop houden en je eigen feestje bouwen in je appartement.

Als je de blvd Cumin sleeënd zou nemen moet je nog best een eind omhoog lopen naar je appartement. Vooral als je in Reberty zit.

TAXI!

Ik ga over een week ook naar Les Menuires met mijn ouders en vrienden, wil ook graag in Val Thorens uit, daar ben ik namelijk vorig jaar geweest en was geweldig!

Weet iemand al wat van prijzen van taxi’s?

Kees

Overdag betaal je al ongeveer 30 euro enkele reis. Geen idee wat ze 's avonds, laat staan 's nachts rekenen

@Kees, laat je brengen en halen door paps en mams

Weer een kandidaat om in de krant te komen!
Als dit stappen zo belangrijk is, ga dan toch naar Cherso hé!
Het lijkt steeds belangrijker welke blitse spullen, snelle bolide men heeft en het après gebeuren, dan de sport op zich.
Dus denk eerst eens na alvoor accomodatie te boeken.

Waarom denk je dat ik in LM geboekt heb? Niet omdat ik de adres ski zo belangrijk vind. Acco was n stuk goedkoper en bovendien vind ik het skiën het belangrijkst. Toch is het leuk om een of twee avondjes een keer een biertje te drinken, vandaar mijn vraag. Als je niks nuttigs toe te voegen hebt of alleen maar vooroordelen heb reageer dan gewoon niet.

Ik vind het skien ook belangrijk maar zoals hiervoor gezegd, ik wil ook een avondje uit…
en dat mijn ouders nou toevallig niet in val thorens boeken maar in les menuires, daar kan ik ook niks aan doen.

Ik rij ook regelmatig van VT naar LM maar zou die vrolijke lifters cq. stappers niet in m’n auto willen hebben. Ga maar lekker de auto van je pa onder kotsen.

Liften zullen niet draaien. Maar er zijn in dat gebied genoeg taxi’s beschikbaar tijdens het seizoen. Ik raad wel aan om dat van tevoren te bestellen of aan lokale mensen te vragen of ze een goede chauffeur kennen. Dat kan redelijk schelen in de kosten.

-spam-

Ik denk dat ze inmiddels wel op de plaats van bestemming waren.

Plaats een reactie