Skischolen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Vorig jaar heeft mijn zoontje les gehad bij Skischool Lermoos (de school met de pinguïn Bobo). De site beloofde kleine groepen, maar helaas waren de groepen overvol en moest hij veel stil staan en lang wachten tijdens de les. Gelukkig kwam er in de derde dag wat meer vaart in de lessen en ging het later in de week wat vlotter.

Nu las ik afgelopen zomer een negatief bericht over de eigenaren van de skischool en dat veel aandeelhouders/leraren uit de organisatie zijn gestapt. Dit jaar gaan wij weer naar Lermoos op vakantie. Nu verheugt mijn zoontje zich natuurlijk op het Bobo verhaal, maar ik denk er ook over om over te stappen naar de andere skischool snowpower… iemand ervaring met de skischolen van Lermoos? Alvast bedankt.

Als ik lees dat je zoontje uitkijkt naar een skiënde pinquin, ga ik er vanuit dat hij nog jong is, niet ouder dan een jaar of 6? Dan is plezier toch echt het belangrijkst. Bedenk van te voren wat maakt dat jouw zoontje lol heeft en houdt in het skien. Een leuke leraar is belangrijker dan en perfecte lesmethode of klein groepje, een dansende pinquin is interessanter voor een 5-jarige dan eindeloos oefeningen doen… Voor sommige kinderen zijn de gummiberen van de skijuf al een rede om een jaar lang naar de skivakantie uit te kijken. Liever dat dan dat ze, door een over enthousiaste leraar, het plezier verliezen of angstig worden.

Bedankt voor uw antwoord. Natuurlijk staat plezier voorop. Maar voor €250 zou ik graag ook wat kwaliteit terug willen zien (van de leraren, grootte van de groep) Mijn vraag gaat dan ook concreet over de ervaring met de skischolen in Lermoos. Plezier gaat hij bij beide wel beleven!

.

Ehrwald is vlakbij. Mijn zoon met 2 dochters van 8 en 10 zweert bij dat gebiedje. Is gisteren weer enthousiast teruggekomen met door leraren opgenomen tochtjes van skiklasjes en ervaringen van de aan het eind van de lessen gehouden wedstrijdjes in alle categorieën. Dochters gingen in het 3e jaar van alle pistes af.
Gaat zeker volgend jaar weer terug.

Hen48

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de ervaringen bij de twee skischolen in Lermoos - Snowpower en Pepi Pechtl.

We gaan begin maart voor het eerst naar Lermoos met onze kinderen van 6 en 8 jaar.
Onze jongste heeft een korte indoorcursus skiën in Nederland gevolgd en gaat halve dagen les krijgen.
Onze oudste heeft een uitgebreide indoorcursus snowboarden (zijn eigen weloverwogen keuze) in Nederland gevolgd en gaat hele dagen op les. Hij luncht wel gezellig met ons mee.

Het zou het fijnst zijn als ze beiden (maar met name de oudste) een Nederlandstalige instructeur kunnen krijgen en er ook nog wat andere kinderen in het ski- en snowboardklasje zitten: we gaan buiten de reguliere vakantieperiode om - mogelijk vanwege een extra studieweek op school - dus de klasjes zullen sowieso wel klein zijn.

Ben zeer benieuwd naar jullie aanbeveling voor een skischool.

Een korte update na een weekje heerlijk skiën en snowboarden in Lermoos. Uiteindelijk gekozen voor de nieuwe “rode” skischool Snowpower en niet de oude “blauwe” skischool Pepi Pechtl. De keuze is goed bevallen, inderdaad kleinschaliger met kleinere klasjes, relaxte sfeer, maar wel wat duurder.

De instructeurs lijken ook wat jonger te zijn dan bij de blauwe, maar dat kan ook aan het laagseizoen gelegen hebben. Overigens lijken de instructeurs bij beide scholen prima met jonge kinderen om te kunnen gaan en hadden de kinderen bij beide scholen (hoorbaar) veel plezier.

Voor de allerjongsten (2-5 jaar) lijkt het Bobo-land bij de “blauwe” skischool wat groter en wat afwisselender - met betere zit- en kijkmogelijkheid voor de jonge ouders, maar zodra ze de piste op gaan valt dit verschil natuurlijk weg.

Wij waren in elk geval blij met onze keuze: onze kinderen hebben in 6 (toch hele) dagen les al verbazingwekkend goed leren skiën en snowboarden.
Iets later starten met de les en iets eerder klaar vonden wij ook wel fijn ondanks de kortere lunchpauze: je kunt na de lessen nog even lekker gaan zwemmen (waarbij het openbare zwembad van Hotel Edelweiss een aanrader is).

Skischule Snowpower bedankt en wellicht tot volgend jaar!

Plaats een reactie