Hoe is jullie sneeuw(ervaring) in La Toussuire?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Toussuire

We gaan over 2 weken…

Veel plezier

May the ski force be with you !!

Wat wil je horen?

Uitrusten doe je maar in de lift.

We gaan naar het zuiden voor de sneeuwzekerheid… maar met de voorspelde warmte op komst krijg ik twijfels. Ligt het gebied hoog genoeg? En zijn er tips over dit skigebied qua eten/apresski/ en do’s and don’ts? (Eerste keer Frankrijk voor ons).

Veel plezier

CJAHulskamp op 30 jan 2017 23:02

Bedankt! Nog tips over deze locatie?

*bericht bewerkt door WdeBrouwer op 31 jan 2017 23:58

Wat wil je horen?

Roko op 30 jan 2017 23:34

We gaan naar het zuiden voor de sneeuwzekerheid… maar met de voorspelde warmte op komst krijg ik twijfels. Ligt het gebied hoog genoeg? En zijn er tips over dit skigebied qua eten/apresski/ en do’s and don’ts? (Eerste keer Frankrijk voor ons).

Het gebied ligt ongeveer net zo hoog als de gebieden in de omgeving. Hoogte punt is hier alleen wat lager. Ik vond het gebied oké, niet meer dan dat. maar dat verschilt per persoon, ik ken je niveau niet. Enige vorm van apres ski hebben wij niet aangetroffen in LT, maar ik was er dan ook in een zeer rustige week.

Uitrusten doe je maar in de lift.

@WdeBrouwer La Toussuire is niet echt in het zuiden. Er ligt sneeuw, en volgens de voorspelling komt er ook nog aardig wat sneeuw bij komende week. Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Click. Click. Peace

@WdeBrouwer La Toussuire is niet echt in het zuiden. Er ligt sneeuw, en volgens de voorspelling komt er ook nog aardig wat sneeuw bij komende week. Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Rogier op 1 feb 2017 11:48

@Rogier Zuidzijde van het Maurienne dal bedoelt ze vast :)

Uitrusten doe je maar in de lift.

Je zit in ieder geval in het juiste deel van Les Sybelles. Naar ik me herinner lagen de beste pistes bij La Toussuire en je zit bovendien centraal met de beste verbinding naar St-Sorlin!

Ook bij weinig sneeuwval in de weken voordat wij kwamen lag het er bij ons nog redelijk bij een paar jaar geleden. Prima gebied overigens met nogal verouderde infrastructuur vonden wij. Reken niet op snelle, verwarmde en overkapte 8 persoonsliften maar op langzame 2 en 3 persoonsliften en een veel te lange vervelende sleeplift die vanuit een bepaald punt noodzakelijk was om terug te raken kan ik mij herinneren. Wellicht dat er de laatste jaren wat gemoderniseerd is… Ik kon mij er toen niet druk om maken aangezien we voor €265,- en een jaar later voor €210,- inclusief skipas voor 6 dagen hebben gezeten in st. Sorlin.

Aangezien er sneeuw bijkomt volgens Rogier zal het allemaal wel goedkomen voor jullie daar denk ik. Aprés ski niet echt meegemaakt maar bij la Tousuirre zaten wel wat tentjes en restaurants onderaan de pistes maar of dat 's avonds ook echt feest is weet ik niet. st. Sorlin was weinig te beleven behalve de yeti bar waar het alleen tijdens happy hour druk was van 16 tot 17 uur ofzo.

🏂

Tip voor je volgende topic:

stel iets gedetailleerdere vragen in je openingspost om antwoorden zoals de eerste paar te voorkomen. ;-)

🏂

Goh, of dat het juiste deel is?
La toussuire: een grote drukke kom waar alle pistes rond liggen.
Aan de zijde van de Grand Truc is het wel mooi. Of de afdaling naar St Colomban.
De pistes in Saint Sorlin zijn wel het mooist

Resto
Le Baroc is leuk voor pizza en belgisch bier :-)
en ook
L’alpe met Vanille de Geit en gratis big air bag
http://www.saintsorlindarves.com/fr/il4-restaurant,hiver_i37…

Glij blij door die brei :-)

@Coldfeet Vond ik ook qua pistes. Afdaling richting St Colomban niet gedaan. En vergeet die Torret sleeplift niet, heerlijk… ahum. Ik had een appartement geboekt nabij de Le Soleil lift, dan zit je echt aan de rand van het dorp. Verder best vermaakt maar er zijn betere gebieden voor vergelijkbaar budget.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Tip voor je volgende topic:

stel iets gedetailleerdere vragen in je openingspost om antwoorden zoals de eerste paar te voorkomen. ;-)

Martin9 op 1 feb 2017 16:37

@martin9 Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dit was mijn eerste post hier.
We gaan het wel zien in La Toussuire. We hebben ook niet veel betaald. Ik hoor wel dat het ‘geen Oostenrijk’ is (qua apres ski, sfeer, stijl ed). Maar goed, een stok kaarten wordt ook ingepakt ;).

*bericht bewerkt door WdeBrouwer op 01 feb 2017 22:48

Plaats een reactie