Tour de Franche

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Grave

Beste Frankrijk-kenners,

Ik was voornemens om in de laatste week van de tour de Franche op de camping te gaan staan in La Grave. Dichtbij de Galibier en Alpe D, Huez. Of is Valloire een beter uitgangspunt.

Goede keus of heb je een andere tip voor mij!

Roel Nekeman
Meppel

Je bedoelt tour de France ipv Franche

@ Roel, de camping in La Grave is mooier dan die in Valloire, ook het dorpje is mooier. Het enige nadeel in La Grave is dat je de rijders in het dorpje zelf ziet afdalen, dus maar heel kort ziet. (Bergop gaat al snel, maar berg af…)
Bedenk ook dat als je de rijders wilt zien op de Galibier (twee keer komen ze langs, een keer Serre Che zijde en een keer via Valloire) dat je dan je plekje wel heel erg vroeg moet bezetten. Het zal op deze zeer beroemde col heel erg druk zijn.

Rogier

Click. Click. Peace

Roel, ben zelf vorig jaar en 2 jaar geleden in deze omgeving gaan fietsen, heb mij verbaasd hoe mooi La Grave is. Ken La Grave via vrienden i.v.m. Off Piste skieen. Valloire vond ik wat minder, zal wel druk zijn tijdens de Tour maar voor de rest niet mijn ding. La Grave is ook wat makkelijker aanrijden met de auto dan Valloire (moet je altijd een Cole over).

Mijn tip deze zomer, La Grave!! Maar wat Rogier aangeeft is natuurlijk waar.

Succes met je keuze en veel plezier.

Ton

Plaats een reactie