Krimml en omgeving

Dit onderwerp gaat over de bestemming Krimml

Aankomende winter verblijven wij (familie) een week in Krimml. Waar we normaal gesproken gewend zijn om aan de piste te overnachten hebben we dit jaar voor iets anders gekozen.

Ik was benieuwd wat jullie vinden van de busverbinding vanuit Krimml naar Hochkrimml, is deze snel en frequent aanwezig?
En wat het dorp betreft, wat voor dorp is Krimml? en het apres-ski tentje dat aanwezig is (krimmler kuhstal) wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tot slot wat het skigebied betreft, Hoe zijn de pistes bij Hochkrimml, en in welke mate is de verbinding tussen Konigsleiten en Hochkrimml goed gelukt?

Ik ben benieuwd!

Ik ken het dorp en het skigebied niet, ben er een keer heengereden vanuit hinterglemm toen we een middag niet gingen skien. De bevroren waterval is de moeite waard om een kijkje te nemen vind ik.

🏂

Hochkrimml en Konigsleiten is een prima verbinding. Ene kant een 8 persoons stoeltjeslift en de andere kant op een gondel. prima te doen.

Hochkrimml en Konigsleiten is een prima verbinding. Ene kant een 8 persoons stoeltjeslift en de andere kant op een gondel. prima te doen.

Daffie op 31 okt 2016 13:06

Dat is correct. Pistes op de Gerlos Platte zijn wat vlakker maar wel wat gevarieerder. De pistes van Konigsleiten zijn allemaal wat aflopend.
De pistes richting Gerlos zijn leuk (rood en zwart) en de zwarte piste vanuit Gerlos naar Konigsleiten is altijd wel lekker.

Skibussen rijden er dagelijks en de verbinding tussen Gerlos Platte, Konigsleiten, Gerlos, Zell am Ziller is erg goed. Je kunt er prima skien en snowboarden en daarnaast is het vanaf december - begin april sneeuwzeker.

Heeft dit ook invloed op de lengte van de pistes op de Gerlosplatte?
Of zijn het ook lange afdalingen waar je lekker op kan cruisen?

Heeft dit ook invloed op de lengte van de pistes op de Gerlosplatte?
Of zijn het ook lange afdalingen waar je lekker op kan cruisen?

jessehuijers op 31 okt 2016 14:01

Geen superlange afdaling op de Gerlos platte maar kort zijn ze ook niet.

Vergeet de Wildkogel niet. Voor een paar piek extra heb je een pas waarmee je in beide gebieden kan skiën. Alhoewel de Wildkogel niet groot is, is deze wel leuk om te skiën.

Check: https://www.wintersport.nl/skigebieden/wildkogel

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Focus niet teveel op de Gerlosplatte (hochkrimml). Het is een mooie uitvalsbasis om vanuit daar naar Zell am Ziller te skiën en weer terug. Zo zie je nog eens wat, je komt o.a. op de kale berg boven Konigsleiten, de fantastische pistes boven Gerlos en het pretpark boven Zell tegen… en weer terug! Tenminste, zo zie ik het :)

Maar een tijd op de gerlosplatte vertoeven is zeker geen straf, je kunt er heerlijk knallen maar ook tussen de pistes in je behoorlijk uitleven.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie