Reistijd pisteverbinding Konigsleiten-Gerlos-Zell

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Hey,

Wij gaan eind januari met een groep van 6 (toch ervaren) boarders naar Konigsleiten. Aangezien wij elke dag toch een stevige 50km per dag boarden, zijn vooral de vrienden bang dat we teveel tijd verliezen door naar bv Gerlos of Zell te gaan.

Dan bedoel ik dan via de lift en pistes die de dorpen verbinden. Kan iemand mij ongeveer zeggen hoe lang het duurt vanaf Konigsleiten naar Gerlos te boarden? En is het misschien beter om de bus naar daar te nemen om heel het gebied daar goed te verkennen?

Denk vooral naar Zell toe, dat het handig is om de bus te nemen en dan daar te beginnen.

De bus naar Zell duurt meer dan een halfuur en dan moet je de gondel nog nemen.
Skiënd:
-Van Königsleiten naar de top van de Königsleitenspitze, 2 liften en een kort stukje omlaag, zou zeggen 15 minuten
-dan naar het dalstation van de Falschbach, rode piste met bijna 1000 hoogtemeters
-dan 3 liften omhoog met 2 korte stukken omlaag, vaak wat drukker, minuutje of 20 zonder rij maar reken als je 9:45 of later bij de Falschbach komt zeker een kwartier wachten of verder afdalen naar middelstation waarmee je evenveel tijd kwijt bent, op tijd weg is een must

  • korte rode piste, 5 minuten hooguit
  • 10 minuten plus wachten omhoog
    En dan sta je bovenaan het gebied van Zell. 10 minuten afdalen naar het centrale punt.
    Je bent dus wel wat korter bezig als je de bus pakt, maar zou zelf voor skiën kiezen. Tussen Zell en Gerlos is het in beide richtingen trouwens flink vlak af en toe.

*bericht bewerkt door David23 op 19 dec 2016 17:53

❄️

Dat zijn wel erg veel liften om naar Zell te gaan. Denk toch dat ik de korte pijn ga nemen en de bus pakken.

En naar gerlos toe, schat ik dan op een half uurtje?

Het gaat toch om het snowboarden opzich?? Dan ga je toch niet met de bus als je er via de pistes kan komen.

Übung macht den meister!!!

@rfkangoo ja, zo denk ik ook. Maar een deel van de groep ziet die “reis” als tijdverspilling… En ja, je moet iedereen tevreden houden he :)

de weg naar Zell am Ziller toe is juist mooi! De pistes vanaf de Königsleitenspitze naar de Krummbach-X-Press zijn lekker breed en geschikt voor hogere snelheden. De liften boven Gerlos zijn ook snel. Het enige pijnlijke puntje is de verbinding Gerlos-Zell maar daar heb je wel een erg mooi uitzicht. Als je doorboardt kan dat wel in zo’n 1.5 uur denk ik, misschien wel minder.

#proudtobepartofleswintersporters

Van Zell naar Königsleiten en de andere kant op is echt prima te doen. Ik ben zelfs ooit 2 dagen op rij via kaltenbach met de trein naar Zell gegaan, vanaf daar boardend naar Königsleiten-hochkrimml gegaan, én weer terug.

Voordat je in Zell op een piste staat met de bus ben je echt ook een tijd bezig hoor. Je moet wachten op de bus, je moet wachten bij de lift, je moet wachten tot je boven bent (gondel+stoeltjeslift).

Ik kan me niet voorstellen dat de reis naar Zell voor welke wintersporter dan ook een tijdverspilling zou zijn. Al helemaal niet voor boarders die graag op de piste staan. Vanaf het dal in königsleiten sta je al boardend echt binnen 1,5 uur wel midden in het gebied van Zell. En dat is nog een ruime schatting.

Daarnaast: Wat is er nou mooier dan het verkennen van alles wat een gebied te bieden heeft?

Weer een dubbele post

*bericht bewerkt door ThomJ op 19 dec 2016 20:09

Dat zijn wel erg veel liften om naar Zell te gaan. Denk toch dat ik de korte pijn ga nemen en de bus pakken.

En naar gerlos toe, schat ik dan op een half uurtje?

Sidinic op 19 dec 2016 19:00

Check dan wel even de bustijden: toen we helaas onverhoopt gestrand waren in Zell met de skispullen van iemand die met de heli was afgevoerd kwamen we erachter dat die bussen richting Gerlos alleen in de ochtend en einde middag gingen. Stonden we daar om 1 uur…

Van Konigsleiten naar Gerlos ben je echt zo, stukje naar Zell kost inderdaad wat liftjes maar valt mee. En vind het ook een enorm mooi uitzicht daar!

Je gaat toch zeker niet met de bus als je er skiënd of met snowbaorden kan komen.
De weg daarheen ben je dan toch al lekker actief bezig, dan op je reed in een bus, zie het nut daarvan niet.

Dienten Die Alte schule

@rfkangoo ja, zo denk ik ook. Maar een deel van de groep ziet die “reis” als tijdverspilling… En ja, je moet iedereen tevreden houden he :)

Sidinic op 19 dec 2016 19:05

Wat vervelend voor je. Maar je kan tot ook de groep splitsen? Wie de bus wilt nemen hoeft dan niet te skiën/boarden en andersom. Zo hoef je niet iets te laten om waar de ander geen zin in heeft. Oké er zitten een paar stukken in die niet zo zijn, maar de rest maakt dat weer goed.
Been there, done that with no regrets yihaaaa

*bericht bewerkt door MichelV op 19 dec 2016 21:18

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Plaats een reactie