Skischolen in Köningsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

In januari gaan wij naar Köningsleiten. Drie ervaren skiërs en twee beginners. Voor de beginners is het de eerste ervaring in de Oostenrijkse sneeuw. Zelf ben ik niet eerder in Köningsleiten geweest, maar wel in Sölden, Ischgl en Hinterglemm.

Zijn er ervaren Köningsleiten-gangers die ons kunnen adviseren over de verschillen in skischolen (ik begreep dat er twee waren)? En natuurlijk de cruciale vraag; wat zijn de ervaringen of bijzonderheden?

skischool Obermoser is top, de rode, al drie jaar maken wij gebruik van hen voor de kinderen, super!

Persoonlijk vind ik de skischool van Unterwurzacher veel beter.
Doen veel meer voor de kinderen, kleinere skischool en betere leraren.

De skischool van Obermoser is veel minder georganiseerd, veel leraren skiën met (denk) hun eigen broek.
Dit is wel gebaseerd op basis van vakantie periodes ( kerst, krokus)

Wij zijn vorig jaar voor het eerst in konigsleiten geweest. Mijn zoon had les bij Obermoser, dit omdat dat voor ons het dichtsbij was. Wij zaten aan de oefenweide, skiede 200 mtr naar beneden en namen de oefenlift omhoog. Dan was je zo bij het verzamelpunt en de gondel. Het is denk ik ook van belang dus om te kijken welke het makkelijkst te bereiken is en of je zelf nog verder wil skieen. Hij had het overigens erg naar zijn zin, weet dus niet of ander school beter is. Ik weet wel dat Obermoser boven op de piste ergens in een restaurant ging eten ( elke dag anders), dus dan is het wat moeilijker om met je kind tussen de middag af te spreken als je dat wilt. Unterwurzacher eet volgens mij elke dag in het dorp in hotel Sterngucker.

Het viel mij trouwens wel op dat maar weing kinderen 6 dagen les hadden. De meeste maar 4 dagen, zodat mijn zoon de laatste 2 dagen bijna privéles had.

Unterwurzacher is idd beter, maar wel reserveren anders geen plek in de voorjaarsvakantie. https://unterwurzacher.skischoolshop.com/.

Plaats een reactie