skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochsölden

Goedemiddag,

Heerlijk veel sneeuw gevallen in Hochsolden. Ik heb een vraag over de skipas. Wij gaan met de kerst naar Hochsolden en zullen een beetje gaan skiën in
het gebied hochsolden omdat er 1 beginner bij zal zijn en wij niet enorme die-hards skieers zijn. Moet je dan toch een skipas voor het hele gebied kopen
of kun je ook een skipas kopen voor bijvoorbeeld hochsolden alleen.

Dank voor jullie antwoord.

Groet DB

Ja, ze hebben alleen skipassen voor het hele gebied.

Hochsolden is een dorp op de berg van het skigebied Solden. “Skigebied Hochsolden” is er dus niet echt. Dat zal dan een paar honderd meter piste moeten zijn.

Sölden en Willingen fanboy

@Daffie dat klopt niet.

Ook in Sölden is het mogelijk om 2 verschillende ‘kleine’ beginnerspasen te kopen, namelijk 1 voor uitsluitend Innerwald (2 sleepliften) en 1 voor uitsluitend Giggijoch: geldig voor gondel, sleeplift Gigijoch, 4S Hainbachkar en 2S Rotkogl.

Deze laatste gaat vanuit Hochsölden naar de Giggijoch. (zie de groen gemarkeerde liften in onderstaande foto)
Het aanbod is dus wél beperkt maar het is mogelijk om met een ‘kleine’ pas vanuit Hochsölden te gaan skïen.

null

Goede tip @Feli.

Ben jaren in dat gebied geweest, nooit geweten. Zeker de giggijoch kaart is voor beginners echt stukken goedkoper als hele gebied kopen, terwijl je met deze liften toch een leuk stukje kan skiën. Zelfs inclusief de 10EUB vanuit Sölden zelf, dus je kan nog best redelijk lange afdalingen maken zonder duur uit te zijn …

Dan is dat zeker erg verstopt op de website; ik vond alleen maar prijzen voor “gehele” skipassen. Maar gelukkig hebben we nog mensen met echt verstand van zaken :)

@Daffie, zie de achterkant van het nieuwe pisteplan

null

@feli klopt zie ook de Duitse site van Solden @DB https://www.soelden.com/urlaub/DE/SD/WI/urlaubsplanung/skige…
Op de Nederlandse versie vind je hier niets over.

Mag ik toch het ongevraagde advies geven om jezelf niet te beperken met die ‘kleine’ pas. Vanaf de Giggijoch kom je vrij eenvoudig van/naar de gletsjers via een aantal korte liften en blauwe pistes. Op de gletsjers vind je een aantal heerlijke brede blauwe pistes die ideaal zijn voor beginners. En zeker rond de Kerst grote kans dat de sneeuwcondities daar ook nog vele malen beter zijn dan lager in het gebied.

Super veel dan voor alle tips.
@feli, dank voor het uitgebreide kaartje met de groene aanduiding heel handig. De Giggijoch, is dat de linker of rechter groene pijl? Voor de eerste dagen lijkt mij dit precies wat wij zoeken.

Oh ik zie het al. De Giggijoch zit niet in de kleine pas, kun je er wel bijnemen voor € 10. Tis mij helemaal duidelijk.
Veel plezier allemaal. Groetjes

Hou er wel rekening mee dat als je les neemt je over het algemeen wel een pas voor het hele gebied nodig hebt. (En als beginner is dat altijd aan te raden, zeker de eerste paar weken les betalen zich dubbel en dwars terug in veiligheid én skiplezier!)

Plaats een reactie