Privé skilaar voor de kinderen of juist niet?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochfügen

In de voorjaarsvakantie (26 februari tot en met 5 maart) reizen wij voor een wintersportvakantie af naar Hoch fugen om daar met onze kinderen te gaan skiën. We zijn met vier volwassen en 4 kinderen (leeftijd 4,4,6 en 6 jaar). Ik overweeg voor de kinderen een privé skileraar in te huren. Ze kunnen dan samen in een klasje lessen. Ik vroeg mij af of dit werkbaar is (dus kinderen van 4 en 6 bij elkaar in een klas). Ik hoor verhalen over een kind van 6 heeft meer kracht maar ze hebben allen nog nooit op de ski’s gestaan. Daarnaast vroeg ik mij af of er mensen zijn die bekend zijn met een goede skischool/skileraar in dat gebied die in ieder geval vloeiend Nederlands spreekt.

Hallo JW,

Het verschil tussen kinderen van 4 jaar oud en kinderen van 6 jaar kan inderdaad erg groot zijn…

Dit heeft o.a te maken met het verschil in kracht maar ook in hoe snel kinderen dingen oppakken.
Kinderen van 4 zijn namelijk nog iets speelser terwijl 6-jarige ook al langzaam het leerproces ingaan op school, om die reden pakken ze sommige dingen ook al sneller op.

Een nadeel die aan het inhuren van een prive leraar is, ten opzichte van verschillende klasjes is scheefgroei in niveau. Stel dat de 4-jarigen het niet oppakken terwijl de 6-jarigen al kunnen remmen en bochtjes maken dan wordt het lastig want de ski-leraar kan niet op twee plaatsen tegelijkertijd zijn. Wat dus zal betekenen dat de remmers op de oefenweide blijven wat saai zal worden voor ze…

Voordeel is wel dat ze elkaar al kennen en daarom het skieen al snel leuk vinden ( alhoewel, broertje/zusje vs broer/zus… we kennen het allemaal wel :) )

Persoonlijk zou ik aanraden ( als ski-leraar met ervaring ) op de 4-jarige samen te doen en de 6-jarige. Maakt het voor beide leuk omdat ze elkaar al kennen en ze in hun eigen tempo verder kunnen.

Als de 2 jongste ook 6 zijn… dan zou een prive leraar wel een optie zijn.

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

Heb je al naar de prijs gekeken? Voor 6 dagen privéles zal de prijs rond de 1200-1400 euro liggen. In een klasje 400-500. Het zal wel effectiever zijn. Breng ze hier met z’n vieren een keer of 10 naar een borstelbaan. Dan leren ze het snelste en kunnen ze daar in hogere skiklas instappen.

Hallo JW,

Een prive leraar kan je altijd inhuren maar gezien de leeftijd van je kinderen gaan de vierjarigen het skiniveau van een zesjarige niet zo snel onder de knie krijgen dat ze het zelfde kunnen. Hiermee zal de les niet het maximale rendement krijgen voor alle deelnemers en helemaal niet de prijs die je ervoor betaald. Laats staan het plezier wat je ze wilt geven van het skieen en de VAKANTIE. Wij hebben twee kinderen van 4 en 6, dochter van zes ging einde van de week de rode piste af en zoon van vier kon lekker glijden en begon net een pizzapunt in te zetten einde van de week. Als deze bij elkaar in de les zouden zitten gaat de lol voor een zesjarige er snel af. Natuurlijk scheelt dit per kind maar zou ze niet gezamelijk in een les doen.

Succes en veel plezier!!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ligt er inderdaad aan hoe snel ze het oppikken… Als het niveau ongeveer hetzelfde blijkt te zijn, zal ik zeker weten voor de priveleraar gaan. Het is daar namelijk erg druk in het hoogseizoen en je kinderen zullen veel meer aandacht krijgen bij een priveleraar, helemaal als ze beginners zijn en naar kinderland gaan. Daar hadden we vaak rond de 20 kids, waarbij we met drie skischolen bij één vorderband stonden.

Skischule Total heeft veel Nederlandse leraren! Ik heb er vorig jaar zelf gewerkt en toen hadden we welgeteld één Oostenrijker in het huis en ongeveer 20 Nederlanders. ;)

Skischule Aktif en Skischule Kostenzer hebben volgensmij ook veel Nederlanders. Ik durf echter niet met zekerheid te zeggen of de verhouding ook zo is, maar beiden hebben sowieso Nederlandse leraren. :)

Plaats een reactie