Op wintersport tijdens de kerst.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Hallo Allen,

Dit jaar wil ik samen met vrouw en kind (5) voor het eerst tijdens de kerst naar Hinterglemm op wintersport.

Mijn vraag is of we tijdens deze periode nog ergens op moeten letten? Zijn er bepaalde zaken gesloten of juist extra open? Supermarkt, restaurant, skilessen voor de kleine? Zullen de pistes een beetje op orde zijn?

Ben benieuwd naar ieders ervaringen!

Aangezien dat de drukste weken van het jaar zijn zal alles zo veel als mogelijk open zijn. Voor mooie pistes ben je uiteraard afhankelijk van moeder natuur of kunstsneeuw… Dat valt dus lastig te voorspellen.

Alles is normaal geopend. Alleen eerste kerstdag zullen de winkels dicht zijn, en tweede kerstdag alleen de bakker open (geen supermarkt). Althans, dat was vorig jaar zo. Sportzaken zullen natuurlijk nog wel geopend zijn, evenals horeca en de liften zelf natuurlijk.

Hallo Allen,

Dit jaar wil ik samen met vrouw en kind (5) voor het eerst tijdens de kerst naar Hinterglemm op wintersport.

Mijn vraag is of we tijdens deze periode nog ergens op moeten letten? Zijn er bepaalde zaken gesloten of juist extra open? Supermarkt, restaurant, skilessen voor de kleine? Zullen de pistes een beetje op orde zijn?

Ben benieuwd naar ieders ervaringen!

239 op 20 nov 2017 18:56

Hoi, ik ben 3 jaren geleden met Kerst naar Hinterglemm geweest. Je mag er op rekenen dat men dan probeert zoveel mogelijk pistes open te krijgen. Het was redelijk druk toen maar nog redelijk. De Oostenrijkers vieren Kerst intens dus reken er op dat een aantal zaken gesloten zullen zijn. Ik had toen autopech en heb mijn wagen achtergelaten in een garage in Saalfelden. Op 23/12 kreeg ik bericht dat als ik hem niet diezelfde dag kwam halen ik hem niet zou terughebben voor de 27/12. De Spar in het dorp zal geen probleem zijn. Skilessen kan je nu al reserveren online, je weet dan meteen waar je aan toe bent, ik verwacht geen problemen.

Plaats een reactie