Skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fügen - Spieljoch

Wij gaan in februari met 2 kinderen naar fugen. De kinderen (10 en 14) gaan voor de eerste keer op snowboardles. Wij willen alleen in het gebied spieljoch skiën, maar kan ik daar ook een meerdaagse skipas voor kopen? Ik vind alleen maar info over een dagpas en anders een super skipas, te gebruiken in een heel groot gebied.

Hoi Kaat,

Hopelijk ben je hier mee geholpen:

http://www.skiinfo.nl/tirol/fuegen-spieljoch/prijs-skipas.ht…

Hallo Jeroen,
Bedankt voor je reactie. Dat is de prijs die ik ook vond en dat is voor het hele gebied, Zillertall superskipas. Hiermee kan je ook in vele andere gebieden skiën. En dat waren we niet van plan, we willen alleen in het spieljoch gebied skiën, dat is voor ons voldoende. In de middag zullen we niet veel skiën, omdat we de kinderen niet alleen willen laten. Maar ik denk dat dit dan toch de enige mogelijkheid is.

In de hele Zillertal arena geldt 1 skipas vanaf 2 dagen. Lokale dagkaarten zijn soms wel te krijgen maar als je een 6daagse pas koopt dan is het hele gebied inclusief, of je er nu wel of niet gebruik van maakt.
Ik zou de kinderen gewoon op hele dagen les doen. Leren ze veel sneller goed boarden en zit je tot een uur of 3 goed.

Hoi Kaat,

Ik kom al jaren in het Zillertal en in Fügen. Wat je wel moet weten is dat het Spieljoch gebied niet zo groot is, dus op zich is het geen probleem om met je skipas een ander gebied te bezoeken.

Er zijn 3 skischolen in Fügen en Hochfügen: Aktiv, Kostenzer en Total. Wij hebben zeer goede ervaringen met Skischule Total. De beginnersweide van Spieljoch ligt naast het dalstation (op 600 meter hoogte) en is vaak niet sneeuwzeker. De beginnersweide in Hochfügen ligt op 1500 meter en ligt centraal in het gebied. Dat is veel gezelliger voor jou en je kinderen.

Wat mij wel opvalt is dat veel lessen vaak alleen in Hochfügen worden aangeboden en niet in Spieljoch omdat voor de scholen het aanbod van leerlingen veel groter is in Hochfügen. Dit is iets waar je op moet letten.

Vanuit Fügen is het gebied van Hochfügen bereikbaar via een bergweg die op zich goed te doen is. Het is een mooie bergrit van ongeveer 12 kilometer. Wel kettingen meenemen als het hard sneeuwt. Ideaal is dat je je auto direct naast de piste kan parkeren. Ook rijden er skibussen vanuit Fügen naar Hochfügen (vetrek vanaf het dalststation van de Spieljochbahn).

Veel plezier en succes!

Plaats een reactie