wachttijden gondel in Fiesch

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Weet iemand uit ervaring of de wachttijden voor de gondel naar Fiescheralp erg lang zijn in de voorjaarsvakantie, of valt dit wel mee?

Ik dacht dat er ieder kwartier een gondel vertrok naar de Fiescheralp. Dus hooguit een kwartier wachten. Daar kan redelijk veel volk in in die gondel dus je zal nooit meer dan een kwartier moeten wachten (ik heb er toch nooit langer moeten wachten en ik ben er toch al enkele malen geweest).

in het hoogseizoen heb je kans dat je wel eens een gondel moet laten gaan, maar buiten het hoogseizoen is het uberhaupt behoorlijk rustig in dit gebied, dus prima te doen. Parkeren overigens vlak bij de gondel, rond de 50-100 meter lopen.

Ik zou niet kiezen voor Fiesch, niet voor huis - hotel , maar ook niet voor de gondel.
Zoek iets vlakbij de gondel naar Bettmeralp, in Grengiols b.v. een paar min. v.a de gondel, heel grote P.terreinen en ook parkeren kost heel weinig ( Max shf 5 per dag)
En eenmaal boven kom je op het gebied Bettmeralp- Fiesch en Riederalp.
Wij komen al een aantal jaren bij Petri in Grengiols, SUPER
Heel veel plezier in dit prachtige gebied.

@rffpuk dit is een bericht van 6 jaar oud.

❄️

@David23 Maar dan nog zijn er mensen die wat aan deze tip kunnen hebben…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Grengiols is met de auto inderdaad maar een paar minuten naar de gondel Bettmeralp. Alleen kan je daar op drukke dagen soms best ver moeten lopen vanaf het parkeerterrein. Juist het terrein bij Fiesch was toen wij er waren (wel al heel wat jaartjes geleden) veel dichterbij de gondel naar Fiescheralp.

Plaats een reactie