Les Ellmau of Going?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Wij gaan in de voorjaarsvakantie (19/2 t/m 26/2) voor het eerst naar Ellmau. Ons hotel ligt precies op de grens van Ellmau en Going (March). Nu vraag ik mij af waar kunnen de kinderen het best les nemen? Zelfde vraag heb ik ook voor de huur van de ski’s. Sport 2000 in Ellmau of Going?

Hi Brigitte,

Ik zou voor Ellmau kiezen, je zit iets centraler in het skigebied wat me handiger lijkt als je zelf ook nog een rondje wilt skiën. Going is echt een uithoek in het skigebied. De oefen liften hebben een aparte helling buiten het geweld van de normale pistes, dus goed te doen. Ook is er in Ellmau wat (al dan niet uitbundige) apres ski, waar je in Going zover ik weet een kanon kan afschieten aan het eind van de dag. Natuurlijk weet ik niet wat je behoeftes daarin zijn :0

Groet,
Gerwin

Let it snow!

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Gerwin.
Zelf heb ik hele goede ervaringen met skischool Ellmau-Hartkaiser (op de Kapellenweg).

Er is net wat meer te beleven in Ellmau, ook bij de oefenhellingen.

Ook wij hebben steeds gekozen voor Ellmau, terwijl ons appartment in Going ligt. Skischool TOP (dit jaar is de Ellmauer Skischule gefuseerd met Skischool TOP) met skihuur op de Alte Strasse. Ligt direct naast de oefenweide van Ellmau (liften 81, 82 en 84) Aan de voet van de oefenweide ligt ook de Ellmauer Alm, mooi terras om naar de verrichtingen van de kids te kijken.

Zijn de kids beginners, dan blijven ze in Ellmau en Going. Zijn ze al iets meer gevorderd, dan gaan ze met de Hartkaiser gondel naar boven. Verzamelpunt is dan bij de gondel.

Ook wij hebben steeds gekozen voor Ellmau, terwijl ons appartment in Going ligt. Skischool TOP (dit jaar is de Ellmauer Skischule gefuseerd met Skischool TOP) met skihuur op de Alte Strasse. Ligt direct naast de oefenweide van Ellmau (liften 81, 82 en 84) Aan de voet van de oefenweide ligt ook de Ellmauer Alm, mooi terras om naar de verrichtingen van de kids te kijken.

Zijn de kids beginners, dan blijven ze in Ellmau en Going. Zijn ze al iets meer gevorderd, dan gaan ze met de Hartkaiser gondel naar boven. Verzamelpunt is dan bij de gondel.

Bedankt voor de reacties. Meiden (12 en 13) zijn licht gevorderd. We zijn een paar jaar in Lermoos geweest. Maar wilden nu een"iets" groter gebied. Volgens mij kunnen ze hier wel hele dagen met de skiklas op pad.

@brigitte68 die hele dag met de skiklas op pad zal vast wel goed komen in Skiwelt. Ben twemaal in Söll geweest, de andere hoek van het skigebied. Omdat je zoveel verbindingsliften moet nemen om naar de andere kant / andere pistes van het gebied te komen, zouden we een volgende keer wat centraler willen zitten, zoals in Brixen of Sheffau.

Dan zou ik dus idd voor Ellmau kiezen als uitvalsbasis, en niet voor Going. Ervaring met huur en skiles heb ik daar niet.

Bergen + Sneeuw = ❤

beste mensen ,
lees hier diverse berichten omtrend skischolen.
maar wij twijfelen een beetje wat te doen.

onze zoon 7 jaar is vorig jaar voor het eerst op wintersport geweest en heeft kennis gemaakt met skiën maar verder mag dit nog geen naam hebben.
in Flug van een lichte helling en knie leunend een bochtje maken dat ging prima.

maar nu onze twijfel… er zijn diverse scholen in Ellmau maar aan welke zouden jullie denken gezien bovenstaande verhaal.

Heel graag horen wij jullie reactie’s hierop.
mvg,
Robbert

Ski’s zou ik huren bij Intersport onderaan de Hartkaiserbahn. Prijstechnisch ook interessanter.

Goede tips van iedereen!

ten eerste: inderdaad: op les in Ellmau. Ligt inderdaad centraler en als de meiden al kunnen skien zullen ze heel snel de Hartkaiser op gaan. De Skischool Elmau Hartkaiser is goedkoper dan TOP. Als de meiden redelijk kunnen skien zou ik voor Elmau Hartkaiser gaan want dan blijven ze niet op de oefenpistes.
Als ze op de oefenpistes blijven is het TOP SKI aan te raden. Dan ligt er een heel mooi oefengebied aan de AuStrasse.

Huren van spullen? Ga naar Intersport. Zij hebben heeeeel veeel keuze en altijd heel goede skies. Als iets niet bevalt heb je altijd heel veel keuze terug te brengen. Bij de Intersport aan de Hartkaiser werkt John. Een heel goede adviseur. Heeft mijn vriendin van pijnlijke voeten af geholpen.

Een ding is al verzekerd… plezier gaan jullie allemaal hebben!!!

PS: uit eten in ellmau? Gasthof Au, de Mexicaan
PS Apres Ski: Schupf naast de supermarkt is erg gezellig (de Elmauer Alm heeft de beste tijd wel gehad. Leuk overdag in de zon, eten en borellen minder…)

Bedankt voor de reacties. Ik zat juist te denken om de meiden op les te doen bij 1.Ellmauer skischool. Ik neem aan dat ze vandaar uit ook zo het skigebied intrekken En deze zit op korte afstand van ons hotel. Of is dit een verkeerde aanname? En de ski’s wou ik reserveren bij Sport 2000. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe zit het eigenlijk met lockers in Ellmau?
Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik zal binnenkort reserveren.

*bericht bewerkt door Brigitte68 op 07 feb 2017 10:51

@brigitte68:1.Ellmauer skischool bestaat niet meer. Is nu opgegaan in TOP. Maar de zaak ligt er nog! ALs ze het skigebied ingaan moet je de dames op de hartkaiser afzetten.
Sport 2000 is de zaak die op de hoek zit. Een goede zaak hoor! Van Fuchs. Ik denk dat je bij Intersport beter geholpen wordt. Ze hebben ook een zaak in het dorp, goed parkeren daar ook.
Je kunt de skies bij Fuchs/Sport 2000 in de garage zetten. Lockers hebben ze nu ook op de hartkaiser. Incl verwarming voor schoenen.

Misschien zien we ons daar nog!

Plaats een reactie