pistes Chamonix

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

Is er iemand die ervaring heeft met skiën in Chamonix? Ik ben op zoek naar een goeie pistekaart op internet maar kan niet echt een goeie vinden.
Een waar ook de kleuren van de pistes op staan. Alle info zeer welkom

Chamonix bestaat uit verschillende deelgebiedjes. Als je daar op zoekt, kun je de detailkaarten vinden:

  • Les Grands Montets
  • Les Houches (Bellevue)
  • Vallorcine (Balme)
  • Brevent Flegere

voila:
http://www.chamonix.com/lifts,88,en.html

Tip: boek een tripje vallee blanche. Niet zonder gids of voldoende kennis zelf doen! Kan bv bij het “bureau des guides”. Verder mag Argentiere (stukje verderop in het dal) niet ontbreken lijkt me.

Edwin van Riel

Vallorcines en het Italiaanse Courmayeur hoort ook nog bij het rijtje van Hessel. Bij de uitgebreide Chamonix skipas krijg je ook één dag toegang tot het skigebied van les Quattre Vallees in Zwitserland. Wij zijn naar Verbier gereden, ongeveer 1 á 1,5 uur rijden maar wel een leuk en groot skigebied en wij vonden het absoluut de moeite waard.

Het is aan de ene kant wel jammer dat niet alles aaneengsloten is en niet overal een dalafdaling mogelijk is maar per gebied kan je je wel makkelijk een dag vermaken en heb je voor elk niveau genoeg uitdaging denk ik. Mocht je de vallee Blanche niet gaan doen is de gondel omhoog en het uitzicht bovenop het bergstation wel fenomenaal en een belevenis opzich.

null

🏂

Het skigebied van Les Grands Montets, boven Argentière, is niet groot maar by far het spectaculairste van het gebied, en misschien wel van de alpen. Een echt gevorderden gebied met heel veel steile hellingen. En heel veel free-ride mogelijkheden; tussen de pistes enorme velden poeder waar je relatief veilig off-piste kunt skiën.
En het enige gebied waar je in één lange piste een hoogte verschil van bijna 2100m kunt overbruggen, een echte bovenbenen-killer!

Eric

Plaats een reactie