parkeren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arc 2000

beste,
ik heb een vraagje over het parkeren in arcs 2000.
dit is dus een autovrij dorpje en je bent verplicht om je wagen te parken in een parking.
vraag 1:
welke parking neem je het best of is er maar 1?
vraag 2:
ben je verplicht bij aankomst direct in deze parking te parkeren en moet je dan alles te voet naar je accommedatie brengen?
of mag je als je ingecheckt bent toch nog even met auto tot aan je accommedatie rijden en nadien dan terug parkeren op de parking,

mvg

beste Neirinkson,
ben je dan in Arcs2000 geweest met de wagen, en zo ja wat zijn de antwoorden op je vragen, vooral dan vraag 2 (want ik zie dat er 2 garages en een 3-tal buitenparkings zijn, dus vraag 1 is beantwoord).

Misschien kun je hier wat info vinden: https://en.lesarcs.com/parkings.html

Best even naar de receptie van jouw accomodatie bellen.
Bij ons in arc1800-wijk Chantel was er een afzonderlijke parking speciaal voor deze residentie (het kan wel zijn dat dit in arc2000 niet zo is omdat er daar compacter gebouwd is, maar misschien zijn er wel specifieke zones in de ondergrondse garage die dichter bij jouw residentie zijn en appart gereserveerd kunnen worden).
Als ik naar het plan van arc2000 kijk, lijkt het me zowiso weinig waarschijnlijk dat je tot aan de deur van elke blok kan rijden.

Wel oppassen: de hoogte van de parkings in les arcs is meestal zeer beperkt! Onze residentie had een doorrijhoogte van 1m90, maar dit was uitzonderlijk hoog in vergelijking met de andere parkings in arc1800 (max 1m83) en zelfs dan heb ik omstaanders moeten vragen om de auto “dieper te leggen” om de parking te kunnen verlaten omdat deze na de vakantie minder zwaar beladen was dan ervoor (+ de kinderen zaten bij het buitenrijden nog niet in de auto wat ook weer 70kg verschil gaf op de achteras.
Bij het binnenrijden hadden we met een bmw-2 + dakkoffer net 1mm speling met de poort (eenmaal binnen was er geen probleem).
Ik weet niet wat dit is in arc2000.

Glide on!

Arc 2000 heeft voor zover ik het weet één centrale overdekte parking, met uitgangen op verschillende plaatsen in het complex.

Je kan niet met de auto naar de accommodatie, er is één weg die naar de parking gaat, een die onderweg ook de parkings van Arc 1950 passeert. Het hele dorp kan je enkel te voet of op de ski’s door.

ok, bedankt voor jullie reacties. Volgens de site van Les Arcs zijn er 2 overdekte parkings in LA2000.
@vivace: mijn wagen is 169 cm hoog, dus zou geen probleem mogen geven (is nog nooit een probleem geweest, want we gebruiken geen dakkoffer).
Ik heb net een kaartje gevonden, er blijkt een ondergrondse parking (P7) te zijn onder Place Olympique, waar mijn verblijfplaats zal zijn (Résidence La Cime des Arcs, aan de voet van de Lancettes lift). Dat zou dus goed uitkomen.

null

Me dunkt dat een telefoontje naar de accomodatie waarschijnlijk een goed idee is… kunnen ze misschien meteen een plaatsje voor me boeken.

Je kan online reserveren, en ik dacht dat de site je de beste parking automatisch aanraadt in functie van je verblijf.

beste Neirinkson,
ben je dan in Arcs2000 geweest met de wagen, en zo ja wat zijn de antwoorden op je vragen, vooral dan vraag 2 (want ik zie dat er 2 garages en een 3-tal buitenparkings zijn, dus vraag 1 is beantwoord).

Videast op 6 jan 2019 12:57

beste,
in onze accomodatie was er parking zelf maar ons busje was er te hoog voor,maar we hadden wel nog plaats buiten bij de accomodatie!!

mvg

Wij zijn aan het kijken om in feb naar Les Arcs (Arc 1800) te gaan, maar vraag mij af of er faciliteiten zijn voor opladen elektrische auto’s? Anders wordt het lastig terugkomen :-)
Accomodatie waar we nu naar kijken is zonder parkeerfaciliteit, dus ben sowieso aangewezen op de centrale parkeerplaatsen.

@jwspoel
In Arc1950 en Arc2000 zijn er volgens https://map.openchargemap.io 2 Tesla oplaadpunten in ondergrondse garages
In Arc1800 weet ik zo direct niets.

Het lijkt me niet verstandig om je EV op de echte openbare (buiten-)plaatsen te zetten, want batterijen houden niet zo van heel veel koude (of je EV gaat met opzet een intern verwarmingscircuit opzetten om onderkoelen te vermijden wat de batterijlading ook niet echt ten goede komt). In Arc1800 zijn er overdekte plaatsen te vinden tegen reservatie. Sommige hiervan zijn ondergronds, andere open parkeergebouwen waar de wind doorheen kan.

Laat achteraf in een appart topic in dit forum maar weten wat ervan is geworden.
Deze situaties zijn voor mij een van de grootste hinderpalen om over te stappen op een EV.

Glide on!

Ik laat het weten!
Op kleine 50km voor Arc1800 is een Tesla Supercharger station, dus sowieso dan volledig laden voor aankomst.

Voor die paar keer per jaar, is het mij niet waard om niet te kiezen voor EV :-)

Wij zijn aan het kijken om in feb naar Les Arcs (Arc 1800) te gaan, maar vraag mij af of er faciliteiten zijn voor opladen elektrische auto’s? Anders wordt het lastig terugkomen :-)

jwspoel op 6 okt 2019 11:27

Eerste tijd op de terugweg is het alleen maar bergaf rijden. Dan kan je toch wel wat opladen 😉.
Where’s your sense of adventure?

@Morzel Haha, dat heb ik al eens moeten doen (met de diesel). 9 dagen de auto bij -10°C of lager met wind buiten laten staan en alle startpogingen waren tevergeefs.
Omdat ik geen startkabels bij de hand had + er echt niemand bleek te zijn in Les 2 Alpes die op zaterdagmorgen kabels bleek te hebben, heb ik er maar niets beter op gevonden dan met een groepje de auto tot over een bergje te duwen.
De eerste paar honderd meter wel ondervonden dat geen motor gelijk staat met geen stuurbekrachtiging of geen rembekrachtiging, dus dat was wel even spannend.
Ik ben er trouwens nog altijd niet uit of het nu enkel een uitgeputte batterij was of ook een deels bevroren dieselleiding waardoor de dieselpomp geen brandstof in de cylinders kreeg.
Sindsdien gaat de auto altijd (waar mogelijk) een ondergrondse parkeergarage in en neem ik een boosterpack mee het appartement in.

Glide on!

Plaats een reactie