Muziek

Hoihoi,

Je ziet ze in de bergen ( en op andere plekken) ook steeds vaker voorbij komen, wintersporters met oordopjes en koptelefoons op.
Ik ga ook een aantal keren per jaar in mijn eentje de piste / het funpark in en vind het dan ook heerlijk om muziek in mijn oren te hebben.

Wat vinden jullie nou lekkere nummers om op de piste te horen?
Of muziek die je gelijk aan je wintersport doet denken?

Ik vind een stukje muziek af en toe wel lekker, maar meestal zitten we gewoon met vrienden te geinen in de lift of op de piste… Als ik dan toch muziek op zet is het meestal een deephouse of een techno setje…

Absolute favoriet daarbij is de set van NU @ Bar 25… Superchille deephouse met een heerlijke flow… :D

Verder doet Dubfire het altijd goed, alsmede Richie Hawtin…

Volume staat overigens altijd zodanig dat het achtergrondmuziek is. Ik vind dat je aandacht voor je omgeving (ogen als oren) moet hebben, net als in het verkeer. In het verkeer kun je je ook niet veilig bewegen als je de muziek keihard aan hebt op de fiets…

Als ik op een piste sta, ben ik zo blij dat alle muziek goed in mijn oren klinkt :)

Ik sleep overal muziek mee naar, toe maar op de piste is een uitzondering. Ik ben toch eigenlijk altijd samen met andere mensen en wat Harm zegt :) En als ik dan een keer alleen in de lift zit gebeuren er bijna altijd wel interessante dingen op de piste :D

Let it snow, let snow, let it snow!

Nooit met muziek op de piste, heb het ooit geprobeerd met Hardstyle in m’n oren, ik werd er te opgewonden van dat het niet meer verantwoord skieën is. Ik ski ook nooit alleen en heb meer plezier om de wind langs je oren te horen suizen en te kunnen genieten van het samenzijn met vrienden in de prachtige natuur. Meestal is het voor mij een gewoonte om tijdens skivakantie geen muziek te luisteren, om m’n oren een week volledige rust te gunnen, door het jaar krijgen ze het al genoeg te verduren op feesten etc. ;)

Die laatste lift halen...

Als ik in m’n eentje ski heb ik soms wel eens muziek op in de lift, hoewel het stiekum luisteren naar de gesprekken van anderen in een lift veeeel leuker is ;-)
Skiend heb ik geen muziek op en ook geen dopjes in. Ik wil alles om mij heen kunnen horen (geschraap van ski’s of boards achter mij vertelt mij dat er eentje dicht op mij zit tenslotte).

Als ik eerlijk ben: het wordt er naar mijn mening niet veiliger op als er hele massa’s met oordopjes in op de piste bezig zijn…

Ski vrijwel nooit alleen en heb dus ook nooit muziek in, ooit toen mn vriendin ziek was en ik alleen de berg op ging vond ik het wel prettig om zacht wat muziek aan te hebben, verveel me anders kapot als ik niets te ouwehoeren heb.

wat ik luister? alles behalve uitersten (speedcore, metal, ed.)

Addict.

Ik zet meestal mijn gsm gewoon op random en dan draait hij die 190 nummer erop wel af. Luid genoeg om goed in de lift te horen en tegelijk toch een gesprek te voeren, te zacht voor tijdens het skiën te horen, tenzij je even stopt op de piste, erg leuk.

De muziek is trouwens vooral house afgewisseld met af en toe eens een fout Duits apres-ski nummer :D

Afgelopen jaar naar suptertramp, the highwaymen, pendulum en een qlimax live set geluisterd. Deltron3030 is trouwens ook heerlijk op de piste.

Mijn vrienden hebben allemaal een wat lager wintersport niveau en af en toe is het dan lekker om er eens een dagje alleen op uit te gaan. Lekker knallen over de wat rustigere pisten van het gebied, genieten van een muziekje, met je hoofd meebewegen op de muziek en net doen of iedereen gek is :)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik luister geen muziek op de piste (heb niet eens een mp-3 speler oid), maar heb tijdens het boarden altijd wel muziek in mijn hoofd zitten. Ik krijg ook altijd de neiging om te gaan zingen ;)

Running against the wind

Ik luister nooit naar muziek op de piste en ook niet in de lift. Ik hoor en zie al zoveel leuks en moois dat het niet nodig is. Het leidt me te veel af van mijn eigenlijke vakantiedoel(skiën, boarden en genieten van de mooie natuur)!

Als ik alleen ga en vaak in dezelfde lift zit waardoor de lift toch wat saai begint te worden heb ik meestal de muziek aan, en als er andere mensen in de lift zitten die leuke gesprekken heb gaat ie meestal wat zachter. Op de piste bijna voor me alleen heb hard staan maar dan is het ook echt vlammen, en anders op de achtergrond want je bent toch niet alleen op de piste en er kan altijd iemand vanuit je rug komen die je anders niet hoort aankomen.
Muziek: The Killers maar nog relaxer: The prodigy :)

Zoals de meesten al zeggen, geen muziek in de oren… Wat is wel heerlijk vind is dat er bijvoorbeeld in het park wel lekker muziek wordt gedraaid :)

Ik heb vorig jaar een helm gekocht van K2 met ingebouwde speakers.
Hier zit goede kwaliteit geluid in.
Doordat de speakers een stukje van je oor afzitten klinkt het lekker op de achtergrond.
Zodat je gewoon nog met je vrienden kan praten en geluiden op de piste duidelijk kan horen.

Ik heb met oordopjes altijd de angst dat als je val dat je toch lelijk je oor kan bezeren.

Gaat het geluid van de speakers in je helm zo hard dat je buren in de lift ze kunnen horen?
Ben je tevreden met deze helm?

Voor mijn helm (red aletta) kan ik boxjes kopen maar ik vind t niet fijn om met muziek te snowboarden. Ik wil alles om me heen horen, dan kan ik beter daarop inspelen. Maar… als ik dan muziek zou draaien dan zou het een nummer zijn van guano apes: loard of the boards. Lijkt me geweldig om juist met dat nummer de piste af te gaan!!

Als ik met muziek in skiede was dat altijd met goed isolerende inears. Ze dempen het suizen van de wind goed en als je de muziek niet op oorlogs sterkte zet kun je het geschraap van je mede piste gebruikers nog prima horen. Zelfs gesprekken voeren gaat eigenlijk nog best goed met een achtergrond muziekje. Die inzet speakers voor helmen begin ik niet aan want naar mijn standaard is de geluids kwaliteit daarvan abominabel.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Plaats een reactie