volgas op autobahn

Hoe je naar Oostenrijk moet rijden is niet moeilijk.
welke route is het beste, nou lastig iedereen heeft een voorkeur en de omstandigheden spelen een grote rol.

Maar ik wil graag weten via welke route je het meeste gas kan geven, dus via welke route heb je de minste snelheidsbeperkingen.

Ligt eraan waarvandaan je vertrekt…

Via Kassel en dan recht naar beneden. Lekker rustig en bijna geen snelheidsbeperkingen. Maar wel een stuk om.

… Maar ik wil graag weten via welke route je het meeste gas kan geven, dus via welke route heb je de minste snelheidsbeperkingen. mvg Maurizio

maurizio op 17 feb. 2012 08:40

@Maurizio:
ik denk dat je nu in de valkuil stapt waar veel Nederlanders instappen.
Voor mij is het belangrijkst: waar heb ik de meeste 3 rijstroken. Dan heb je het minste last van vrachtauto’s en landgenoten die met 121 links gaan rijden.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ligt er ook aan wanneer je vertrekt!
En " volgas"… dat is ook zowat voltooid verleden tijd in Duitsland.

Dus, wanneer, van waar en waarheen…

@Greenfield,
Het is mijn ervaring dat het juist de Duitsers zijn die tegenwoordig met 121 links rijden (uitzondering daargelaten. Tijden zijn veranderd…

Volgas op de Deutsche Autobahn…
Das war damals…

pakt bier + chips

pakt bier + chips

Edwin op 17 feb. 2012 09:51

Zo vroeg al :D

Indd, knallen op de Duitse Autobahn kan je bijna vergeten!!

Als je een stukje 200 kan rijden is het op… wij reden naar Ischgl zo gemiddeld 150, dan ben je er nog snel hoor! (2de kerstdag gereden, dus weinig tot geen verkeer :)!)

http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf

(met de legenda: http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit.pdf…)

Schijnt alleen paar jaar niet meer geupdate te zijn

Ja tuurlijk hebben jullie gelijk dat het een beetje over is.
Ik rij jaarlijks door duitsland naar italie, en ik vertrek altijd in de nacht om zo weinig mogelijk verkeer in D tegen te komen.

Maar goed,
dus via Kassel rijd lekker door, is ook ongeveer 40 km om toch?
En dan van Kassel naar Ulm of naar Nurnberg??

Ik kom trouwens uit rotterdam.
Ik ben van plan om een uur of 3 zaterdag ochtend te gaan rijden.

Hey Anoniem,

Bedankt voor je reactie, echter denk ik dat jou linkjes niet helemaal up to date zijn zoals jij al aangeeft.
bijna alles is blauw dus geen max snelheid.
PPPFFFFFFF was het maar zo, dan ben ik binnen 6 uur in oostenrijk.

Ik zou kiezen voor de route met de minste kans op opstoppingen, hinder als gevolg van weersomstandigheden resp. werkzaamheden.

Maar goed, ieder zo z’n argumenten

@Willem:
… het juist de Duitsers zijn die tegenwoordig met 121 links rijden …
Zo zie je maar dat ook de Duitsers op dit vlak verstandig worden, nu de Nederlanders nog…

Wat is er verstandig aan om met 121 links te rijden?
Als je dat verstandig vindt kun je beter geen Autobahnen rijden.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Wat daar verstandig aan is?
Gewoon rustig aan doen en niet meer ongelimiteerd “blazen”. Die tijd is in Duitsland wel zo’n beetje voorbij. Duitsers gaan steeds rustiger rijden, als ik er nu 150 rij, haal ik meestal duitsers in.
Dat was vroeger wel anders, als er nu eentje knipperend probeert zijn voorbumper over je trekhaak te hangen, is dat meestal een auto met gele kentekenplaten (en daar zijn er niet zo veel van op het vasteland van Europa)

Tijdje geleden op de duitse TV een item gezien waarin de max snelheid op de Autobahn werd aangehaald. Als test reed men met een Smart en een Porsche Cayenne van centrum Munchen naar centrum Dortmund.

Daar waar geen snelheidsbeperking gold mocht de chauffeur van de Cayenne het gas zover intrappen als hij zelf wilde, alle overige stukken moest hij zich aan de geldende max snelheid houden. De chauffeur in de Smart kon vanwege de auto niet harder dan 135 en moest zich ook aan de geldende max snelheid houden.

Conclusie, over de totale afstand van 600 km was de Cayenne 14 min eerder in Dortmund dan de Smart.

Dat is heel leuk Henk, maar zonder verder een oordeel gevend: De Nederlander die in Duitsland de adviessnelheid ruim gaat overschrijden gaat ook de maximumsnelheid waar die van toepassing is (ruim) overschrijden.

Dus dan is die 14 min. winst, wat maar over misschien de helft van het tracé gaat, niet meer van toepassing.

Wat is er verstandig aan om met 121 links te rijden? Als je dat verstandig vindt kun je beter geen Autobahnen rijden.

Greenfield op 17 feb. 2012 13:57

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag!! Als je rustig aan wilt doen waarom neem je dan toch de Autobahn.
@Henk:
als je vanmiddag dezelfde test doet kom je zelfs misschien tegelijk aan! Het is maar net wanneer je de test uitvoerd; voor mijn gevoel neigt dit toch wel een beetje naar een suggestieve test.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

volgas wil overal in duitsland wel…

… met een kia picanto…

… in de 3e versnelling…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Maurizio, wat voor auto heb je, wat voor banden liggen eronder en wat is de snelheidsindex hiervan?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Niet vergeten dat je Duitsland ook een scheiding hebt tussen veelrijders en zondagsrijders. De eerste categorie gebruikt de volledige capaciteit van weg en auto vooral door de week (en buiten de spits) terwijl de 2de categorie rijdt tja… zoals een Nederlander 's avonds en in het WE.

@TS. Waarom niet vrijdagavond vertrekken. 4 a 500K rijden, hotelletje, op tijd op voor 't ontbijt. Dan ben je iedereen voor.
Veel plezier,
Jabo

volgas wil overal in duitsland wel…

… met een kia picanto…

… in de 3e versnelling…

Ferdinand op 17 feb. 2012 15:01

Geniaal!

Op 24december in Duitsland tussen Wurzburg en Ulm kun je flink doorrijden, tijdens de voorjaarsvakantie nergens echt.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ik hou ook van doorblazen, maar 6u in Oostenrijk vanuit Rotterdam, dat mag je me een keer voordoen!
(als je je in NL een beeeeetje aan de snelheid houdt!)

6 uur vanuit Rotterdam naar Oostenrijk is onmogelijk, vanuit rotterdam naar de duitse grens ben je al een uur over kwijt dan hou je nog maar 5 uur over om: laten we zeggen kufstein, te bereiken…

Gaat je niet lukken!

Een uurtje of 7 a 8 is haalbaar maar veel minder zal het niet zijn!

Als het over auto’s en snelheid gaat,
zijn er veel fantastische verhalen.
Ik hoop dat iedereen veilig en gezond
op de bestemming geraakt!

aantal jaar geleden ook zo iets getest,

met 2 auto’s. wij reden normaal constant rond de 130 en de andere auto zou volgas heen rijden,
die zijn met 130/140 door nederland gegaan en in duitsland volledig ingetrapt en alleen losgelaten bij een pompstation, vlak voor munchen kwamen we ze voorbij !
motor kapot gelopen…

en toen wij daar voorbij kwamen stonden ze nog geen uur te wachten.

Dus je wint er bijna niets mee,

  • je verstookt een bult meer brandstof.

Probeer gewoon constant 1 snelheid aan te houden dan rijd je het snelst door, en op die 8 uurtjes wat de reistijd normaal is zal je echt niet meteen 2 of 3 uren afrijden en dan is de vraag uit eindelijk wil je al de boete’s en andere risico’s nemen voor die 2 uurtjes op je hele vakantie !

Volgas op de Deutsche Autobahn…
Das war damals…

Gelukkig wel ja …

Rob

Hoe hard ga jij eigenlijk als je "volgas" gaat?

Of het zoveel scheelt dat weet ik niet, maar het is best lekker om hard te gaan.
Meestal cruise ik rond de 160 met soms even een uitschieter. Behalve natuurlijk als er snelheidsborden staan, dan is het even dimmen.

mensen advies snelheid in blauw aangegeven
is 130 km/h ga je harder ok, gebeurt er iets
een ongeval, jouw of niet jouw schuld en je blijkt
harder gereden te hebben dan de 130km/h
dan heb je waarschijnlijk te maken met verzekeringen die niet uitbetalen…

maar goed ik houd ook van doorijden
maar in januari gewoon 130 gereden en we waren een kwartier later thuis als anders als we stevig doorijden…

oh ja pas op bij keulen rijd daar 100 anders is het na een week of 5-6 een contributie betalen van schrik niet ,van maar liefst 20 euro voor 15 km te hard

(0. Biertje, chips, kaasblokjes, filmpje … begin maar :p)

Probeer gewoon een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid te halen door niet voor de hoogste topspeed te gaan maar door goed te anticiperen (bij vlot doorrijden). 80% van de vmax van je auto is meestal al heerlijk snel (en nog verraderlijk zuinig).

Grappig om altijd de vraag te zien terugkomen waar je het beste kan doortrappen in termen van "waar is geen snelheidsbegrenzing" en nooit in termen van "waar is geen snelheidsbegrenzing, geen vrachtwagens, een driebaansautosnelweg (en geen NL nummerplaten)"

Plaats een reactie