Ervaringen inzake stau en andere ellende onderweg

Blijstra…buiten de drukke Krokus om zou ik ook gewoon voor 's nachts doorrijden kiezen.

Man wil evt. wel hotel onderweg, maar dan al bij Fussen of Reutte. Dat vind ik weer te lang rijden. Dan kom je pas om 23.00 uur ofzo in je hotel. Kan je niet even meer wat eten en drinken en ga je meteen je bed in. En dan wil hij om 05.00 uur weer verder rijden om de files voor te zijn…zucht. Nee, dan rij ik liever weer door.

Jeroen…dat zegt mijn man dus ook. Ik laat me geloof ik een beetje gek maken met al die heisa rondom de drukte aankomend weekend ;-) Maar toch altijd fijn hier even wat meningen op te doen.

He Jacquelien!

Voor beide varianten is wat te zeggen. Wij doen het dit jaar op jouw manier (Hotel in Fussen, iets meer dan een uur van Serfaus) maar hebben het ook een aantal keer op de manier van je man gedaan.

Ik snap je man wel, het is echt geen probleem om 's nachts te rijden en dan 's ochtends aan te komen.
En dan weet je zeker dat je lekker door kunt blazen.

Alleen dan ben je de eerste avond wel echt gaar, na een nachtje rijden en een dagje skiën en een paar biertjes…

Maar goed, dan gewoon op tijd de mand in en dan de volgende ochtend weer als herboren opstaan.

maar dan al bij Fussen of Reutte. Dat vind ik weer te lang rijden. Dan kom je pas om 23.00 uur ofzo in je hotel.

Jacquelien op 15 feb. 2012 14:38

ALs jij om 13:00 vertrekt (of heb ik t nu verkeerd begrepen?) dan ben je echt wel voor 23:00 in Fussen hoor!

Wij hopen er rond 19:00 te zijn, vertrekken om 12:00 uit omgeving Breda.
En laat het eens 2 uur langer duren, dan is het nog pas 21:00

@Edwin, helaas dat verzekeringsverhaal wat jij nu zegt klopt niet, mijn verzekering (CB) weigerde te betalen ondanks mijn All Risk, ik reed een te hoge snelheid van +/- 180 en een auto kwam naar links met 120 en ik kon niet meer tijdig remmen en klapte er vol op, ondanks dat de bestuurder (alle inzittende hebben het gelukkig overleefd!!!) aangaf dat hij fout zat door "roekeloos" naar links te gaan werd mij in de schoenen geschoven dat ik inderdaad niet All Risk verzekerd ben al je boven de advies snelheid rijd!

Jeroen op 15 feb. 2012 14:01

En de schade aan tegenpartij? Werd die wel gedekt?

Blijstra…buiten de drukke Krokus om zou ik ook gewoon voor 's nachts doorrijden kiezen.

[/post]

Waarom? Wat is het voordeel van 's nachts rijden, helemaal als je ook kinderen hebt. Je bent de eerste dag op wintersport gewoon gaar vanwege het niet slapen. Dat je dat jezelf is prima, maar je doet het ook je kinderen aan.

Als je in de nacht om 3 uur of 4 uur gaat rijden en je doet er dan 16 uur of langer over dan ben je ook niet fit als je aankomt.

Dan kan je beter vroeg gaan rijden.

@Blijstra: de kinderen kunnen toch heerlijk slapen, zij hoeven toch niet te rijden ?
@Jacguelien: als je elkaar afwisselt met rijden valt 't reuze mee hoor ! De volgende avond wel vroeg je mandje in …

@Blijstra: de kinderen kunnen toch heerlijk slapen, zij hoeven toch niet te rijden ?
@Jacguelien: als je elkaar afwisselt met rijden valt 't reuze mee hoor ! De volgende avond wel vroeg je mandje in …

Hinterglemmfan op 15 feb. 2012 15:11

Ik weet niet hou jij slaapt in de auto, maar ik slaap dramatisch in de auto. Ergo, ik slaap niet

@Edwin, nee helaas ook niet, kostte me een heleboel geld, gelukkig had de beste man geen nieuwe auto maar een renault clio van 6 jaar oud.

Ik reed zelf altijd nieuw maar sinds het ongeluk nu 9 jaar terug rij ik "gedwongen" een auto waar de kop al af is. Nu eindelijk na 9 jaar centjes opzij zetten heb ik een nieuwe auto aan kunnen schaffen en ben als een kind zo blij als die begin maart geleverd word!

@

"…"

Je bent de eerste dag op wintersport gewoon gaar vanwege het niet slapen.

Blijstra op 15 feb. 2012 15:03

Dan verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Ik kan prima 24 - 30 uur zonder slaap.
Deed het tijdens mijn studenten periode altijd tijdens tentamenweek en het komt nog regelmatig voor. Als het heel druk is op t werk, of inderdaad zo’n eerste dag van de wintersport kwam het ook voor.

Als je tot 24:00 slaapt, dan gaat rijden, gewoon ontbijt en dan aan de dag begint alsof je net uit bed bent, merk ik het niet/ nauwelijks.
Pas als je aan t bier gaat tijdens het apres skien, komt bij mij de vermoeidheid opzetten.

Als je dan om 22:00 naar bed gaat, ben je dus nog steeds ‘maar’ 22 uur op.

@ allemaal (maar even voor het gemak). Wij reizen met 1 zoon van bijna 14 en die gaat de vrijdagavond om 20.30 slapen totdat we vertrekken, rond 01.00 uur in dit geval. Dan gaat meteen de DVD aan in de auto en ligt hij languit op de achterbank met z’n kussen en plaid lekker filmpjes te kijken…want die zie je dan goed als het nog donker is ;-) Meestal valt hij tussendoor nog wel voor een paar uurtjes in slaap, heeft er nooit last van eigenlijk.

Skiën doen wij die aankomstzaterdag eigenlijk nooit. Doen even de spullen uitpakken, skipassen regelen, depot regelen, dit jaar ook de ski’s even slijpen en waxen, paar boodschapjes doen en dan lekker een biertje gaan drinken. Liggen er dan meestal bijtijds in. Ikzelf kan heel makkelijk zonder slaap, sla dus eigenlijk een nacht over, op een paar hazenslaapjes na.

Het voordeel van 's nachts rijden vindt mijn man de mindere drukte op de weg.

@ Ton…dat gaan wij niet redden hoor, binnen 7 uur in Fussen (misschien als ik heel lang slaap, dan wil m’n man 'm nog wel eens doortrekken, als ik wakker ben mag hij niet harder dan 160 van mij ;-) )En wij kunnen op z’n snelst om iets voor 14.00 op de snelweg zitten, dus vind ik het toch best krap worden. Het gaat mij ook een beetje om de gezelligheid in zo’n hotel…hapje eten, biertje en dan pitten. Niet laat aankomen, meteen de kamer op en slapen maar.

Ach…we hebben alles al meegemaakt onderweg. Met/zonder hotel, met/zonder sneeuw, 11 uur over gedaan tot 19 uur over gedaan. Maar vond het hotelletje net voorbij Ulm er zoooo leuk uitzien hahaha…da’s echt doorslaggevend het ;-)

Wel, vorig jaar in 1 ruk doorgereden vanaf Belgische kust om 1 uur snachts vertrokken. Was vlotjes in 10 uur in Serfaus.

één probleem: de kleine heeft bijna niet geslapen.

Dit jaar vertrekken we vrijdagmiddag rond 13 uur, hotel in Stuttgart en dan door naar Serfaus, uitgerust de file tegemoet…

@Jaquelien, ahhhh daar komt de aap uit de mouw… mama wil heel graag naar dat lief ogende hotelletje…:-)

Idd Tsjimown…dat was ook mijn gedachte: uitgerust de file in het laatste stuk tegemoet. Als je al de hele nacht achter de rug hebt en dan nog eens die file in…

Hahahaha…eigenlijk wel een beetje Jeroen. Het zag er zoooo leuk uit, in de sneeuw, met allemaal van dat hout, leuk restaurantje en een bar zoals een bar eruit moet zien ;-)

Ahhhgrrrr zo een heb ik er ook thuis op de bank zitten…

p.s. prijzige exemplaren hoor!

Zo’n hotelletje ? hahaha

Prijs viel wel mee hoor, was € 89,- per kamer en € 20,- voor extra bed erop.

Zucht…zag net in ander topic allemaal mensen die vrijdag overdag weggaan en allemaal een hotelletje tussen Ulm en Memmingen hebben. Toch zeker niet die ene leuke he…snik !

Nee niet zo’n hotelletje :-)

Is toch weer dik 100 euro, … die kan je ook opmaken aan de apresski (met een sigaretje in je snufferd:-) …)

Whahahaha…dat sigaretje heeft wat losgemaakt geloof ik ;-)

Ach…die € 100,- extra maakt op het bedrag dat wij kwijt zijn aan onze wintersport, ook niet meer uit. Zal er iig geen sigaretje minder om doen hahaha.

Maar…ben bang dat we mijn man z’n optie gaan doen. Hij rijdt grotendeels (meestal alleen maar) dus lijkt het mij het meest fair om te doen hoe hij het het prettigst vindt.

@Jacquelien

Je kunt nog met ons meerijden, hoor! Kun je vrijdag om 12:00 in Breda zijn?
Moet je wel tussen de Daltons, achterin. Kan je man ook lekker doorrijden.

We zitten hier: http://www.hotel-ruchti.de/

Niet romantisch genoeg, ben ik bang!?!

Toevallig Bruggers hotelpark am see?

Als wij gaan rijden laat ik m’n vriendin het eerste stuk rijden net zolang tot ze het zat is. Dan doe ik de rest. Ben het gewend om lang door te rijden (int chauffeur), En zover is het nou ook niet naar serfaus. Maar de een red het niet en neemt een hotel onderweg. De ander rijd in 1 stuk door en staat de volgende ochtend op de latten. Het is net wat je wil en wat je aan kan.

Hahaha Ton…dat hotel kan er nog wel mee door. Tis iig geen blokkendoos langs de rand van de snelweg. Maar "mijn" hotelletje was echt…tja…het paste gewoon helemaal in mijn plaatje zeg maar ;-)

Bedankt voor je aanbod, maar ehhh…zo’n 1000 km tussen de Daltons van 9, 7 en 5 jaar (hellup)!!! Dan kies ik liever voor de optie van manlief met eventuele files op de koop toe hahaha. Lijkt me trouwens beter voor de Daltons ook ;-)

Het lijken me echt (b)engeltjes, maar zie ze liever rondhuppelen in George ;-)

@ Martijn…Mijn man heeft nooit moeite met 's nachts rijden, we doen het eigenlijk altijd zo. Maar omdat we vorige jaren meestal een gunstige Krokus hadden (of buiten de Krokus) was ik een beetje huiverig geworden dat het mss superdruk zou worden aankomend weekend.
Man gaat nu 18.00 uur slapen en dan 00.00 wakker worden en 00.30 uur wegrijden.

@ Jeroen…was die voor mij bedoeld ? Zo ja, nee geen Bruggers Park. Zal eens kijken of ik 'm nog kan vinden (ligt thuis en zit nu op mn werk)

@Jaquelien, ja was idd voor jou bedoeld.

Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, als je om 00.30 weg gaat rij je normaal gesproken wel voor de file uit…

null

null

Zucht…

Ik ga me geen zorgen meer maken Jeroen, al blijft het jammer dat ik m’n hotelletje moet skippen !

Ik las o.a. de reacties van Jaquelien.
Kan mij helemaal vinden in haar hotelletje onderweg.
Voor mij is dat al het vakantiegevoel.
Wij zijn ook wel eens door onverwachte verkeersomstandigheden pas om 22.00-23.00 bij het overnachtingsadres aangekomen.
Dan moet je bijna meteen al naar bed, want het plan van aanpak is: volgende ochtend weer héééél vroeg verder.
Vind het dus zalig om ongeveer 19.00 uur onderweg aan te komen en lekker relaxed een glaasje wijn, lekker eten, nog een glaasje wijn. Maar niet teveel, want je bent er nog niet ;-)

Ik zag me ook al helemaal zitten zoals jij beschrijft Wintergast. Ach ja…dan maar een dagje langer geduld hebben tot de plek van bestemming ;-)

Ik zag me ook al helemaal zitten zoals jij beschrijft Wintergast. Ach ja…dan maar een dagje langer geduld hebben tot de plek van bestemming ;-)

Plaats een reactie