Filmen en monteren van wintersportbeelden: tips & tricks

http://gopro.com/support/articles/hero3-recording-time-in-ea…

deel die aantallen door 4 (lijst is gebaseerd op 64GB, jij hebt 16GB)
kom je op 1,8 uur uit

Je zou op basis hier van bijna twee uur aan materiaal kunnen opnemen, met een normale accu (volledig charged) Het uitbreiden naar 32GB is dit niet echt noodzakelijk Als je elke dag van plan was een uurtje te filmen.

Groet.

Voor een prive lesje heupen bewegen kan je me altijd contacteren.

@FrankW ik kan die mount inschuiven tot 45cm (25cm als die van de constructie af is).

Maar dat in dat filmpje hebben ze gedaan bijvoorbeeld met Adobe AE ik weet dat het ook met andere programma’s kan maar ik gebruik alleen AE voor exotische dingen. Twixtor is overigens ook leuk om te gebruiken voor super solmo (in AE).

Hier is nog een goed artikel over 4:3 filmen tov 16:9 nooit geweten maar toch echt wel het proberen waard! http://abekislevitz.com/43-gopro-footage-explained/…

Thijs9 op 4 feb. 2014 18:34

Over je laatste punt: volgens mij is dynamic stretching waar over wordt gesproken in het artikel, datgene wat de Superview mode van de Black 3+ al automatisch doet. Met de 3+ op mijn helm krijg ik zowel mijn board/ski’s als de horizon met blauwe lucht in het frame.

Can't wait for the snow!

Is het niet handiger je DSLR op 30fps te zetten als die die mogelijkheid heeft? omzetten van 60->30 is makkelijker voor software (je gooit na elke frame gewoon 1 frame weg). 60->25 moet de software beelden gaan interpoleren en uitrekenen. Dat is voor de kwaliteit vaak niet zo goed.

dus film 60/30fps, of 50/25 fps. Let op: als je de camera op NTSC (60/30) zet en je gaat savonds filmen, kan je flikkerende lampjes krijgen. Dus controleer goed of je in een 60hz of 30hz gebied zit. (zelf the hard way geleerd door 30/60/120 fps te filmen in Bottrop, wat toch echt ook 50Hz hanteert voor electriciteit)

Waah op 13 feb. 2014 09:11

Thnx voor je reactie !
dan zal ik op mn DSLR 1080P @ 30FPS filmen, en op de GoPro 1080P @ 60FPS filmen.
Wel ga ik naar Frankrijk, waar dus PAL nodig zou zijn (en dus 50fps?) ?
Maargoed, dat geldt dus alleen bij straatlantaarns en andere (binnen- en buiten-)verlichting?
dan kan ik de GoPro in die bepaalde situaties alsnog op 50fps zetten lijkt me.
Want dat zal minimaal zijn, voornamelijk zal er in de sneeuw gefilmd worden ;)
Dus dan kan ik alsnog gemakshalve de DSLR op 30 en GoPro op 60fps filmen. En in kunstlichtsituaties op 50fps met de GoPro.

Wel vreemd trouwens, want heb met mn DSLR op 60fps of 30fps nog nooit opgemerkt dat kunstlicht begon te flikkeren?

Hallo,

Wij hebben voor komende vakantie de Go Pro Hero White 3 gehuurd, dit is de eerste keer dat we met een helmcamera op pad gaan.
Hebben jullie nog tips?
Ik heb het verhuur bedrijf al gecontact maar er zit alleen een beknopte uitleg van hoe de camera werkt bij, niet wat de beste instellingen zijn.
Ik zie hier zoooveel getallen voorbij komen en P’s en fps’sen dat ik door de bomen het bos niet meer zie…
Wel heb ik zelf dit hele topic doorgelezen en wat getallen opgeschreven die handig zouden kunnen zijn bij gebruik, maar uiteindelijk waren het zoveel verschillende fps’en/p’s dat ik eigenlijk niet meer weet wat nou het beste is…

We hebben 16 Gb klasse 10 kaartje erbij.
Het plan is tot nu toe om alleen buiten op de piste te filmen.

Hebben jullie tips hoe we de camera het beste kunnen instellen, leuke camera standpunten en tips om de filmpjes uit eindelijk te bewerken? Zelf heb ik een iphone4, zou het leuk zijn om fotos van de iphone toe tevoegen aan het uiteindelijke filmpje? Is dat ook mogelijk en moet de camera dan weer anders worden ingesteld?

Alvast heel erg bedankt! :)

Never eat the yellow snow

Zo zien de beelden van een swivel mount er uit. Het skiet voor geen meter op een hobbelige piste maar ach. http://youtu.be/jXTH1rMho9Y (op het moment nog aan het uploaden). Dit is het filmpje rechtstreeks van mijn GoPro geplukt dus moet nog bewerkt worden.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

ik heb een vraagje:

ik heb de contour+2 gebruikt afgelopen week tijdens de wintersport. Ik heb wat gewisseld tussen de Pole Mount en de Goggle Mount, nu moest ik daarvoor de lens van de contour een kwart slag draaien. ja je raadt het al, ik ben het een keer vergeten terug te draaien. ik heb nu een aantal leuke off-piste filmpjes op de laptop staan met het beeld 90graden gedraaid.

hoe kan ik deze beelden gedraaid krijgen en daarna in windows live moviemaker bewerken/plakken in het geheel?

ah ik zie het al. in WLM zelf kan dat!! wauw!!!

@Nemrah haha herkenbaar :), ik heb de contour nu 2 jaar en het gebeurd me nog steeds

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Wel ideaal dat je de lens KAN draaien trouwens…

Het gaat me bijna altijd goed af, echter deze keer waren er al 2 de piste af en ik moest nog de pole mount ontkoppelen… Ik ga toch liever met stokeinsatz de tiefschnee in… Gevalletje van haastige spoed is zelden goed!

Heeft er ook iemand ervaring met de protune mode in n GoPro Hero 2?
En zo ja, welk edit programma gebruik je ervoor om het beste uit je film materiaal te halen?

O , en wat zijn de beste instelling voor de protune mode?

Hoi ik heb zojuist een filmpje gemaakt welke volledig met GoPro HERO & GoPro HERO3 is geschoten. Ik gebruik altijd de stand met de hoogste framerate om mooie slowmo’s te kunnen gebruiken, deze doen het altijd goed. Edit in FinalCut Pro X.

Onze vakantie in 4 minuten:
http://youtu.be/A7ltw2dYoKg

@Nemrah zeker niet vergeten de pole mount te demonteren: eind januari de mijne kwijtgespeeld op een zwarte in Sölden (camera was er gelukkig al wel af).
Dan denk je wat later op de piste: ah hier is het wel mooi om wat te filmen! Kijk je naar je skistok… hmm bummer…
De nieuwe is intussen al aangekomen, zaterdag naar Valmeinier.

ik heb op 720p 60fps filmpjes geschoten afgelopen wintersport, maar nu op mijn laptop wil ik editen en de beelden haperen de hele tijd… nu heb ik al best een oude laptop dus misschien zou het daaraan kunnen liggen… iemand enig idee? wat kan ik doen om het op te lossen? *edit in gopro studio

Certified ski-boy, glijbewijs

@fotsirk

Ik haal de mount er tegelijk met de camera af, alleen de bevestiging die bij de mount hoort en je alleen met kruiskop kan losdraaien, laat ik zitten… Kleine moeite om de mount met camera te wisselen! Gaat super easy, handig ontwerp!

@Gast913 klopt helemaal hoor, de pole mount van Contour is niet moeilijk af te nemen, maar ik dacht hem twee pistes verder sowieso nog eens te gebruiken, en omdat de pole mount toch een dikke bobbel is in de jaszak en omdat de rugzak afnemen weer net iets langer duurt, had ik hem gewoon laten staan :-)
Via de skistok moet de vergrendeling dan toch de piste hebben geraakt, ik dacht dat het niet zou loskomen

Ik ben trouwens Nemrah…

Gast 913 was ik ook…

@Lennart_V Super leuke edit, kijkt lekker weg!

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Afgelopen vakantie een surfboard mount voor de contour op mn board geplakt. Eens getest of dat werkt (of hij blijft zitten) en wat voor een beelden het oplevert. Hieronder even snel een montage in elkaar gezet.

Ik heb het beeld bewust niet gestabiliseerd, zo kun je zien dat het op de piste behoorlijk trilt maar off-piste valt het mee en kun je mooie poederbeelden schieten. We hadden ongeveer 20cm vers.

Met camera erop raad ik je niet aan om jumps te maken. Bij mij werd hij er af gelanceerd aan het einde van een boardercross. Echter zonder camera en zwart gedeelte (deze is afneembaar) blijft de basis van de mount/sticker gewoon goed vast zitten.

Wat mij betreft een leuke extra point of view. :)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Zelf heb ik ook een filmpje op Youtube staan alleen heb ik het probleem dat de rechten steeds worden geclaimt door de rechtmatige eigenaar van de muziek die ik onder het filmpje heb. Hebben jullie dit probleem ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

@tum: die beeldstabilisatie doe je dat in het nabewerkingsprogramma of is dit een instelling op het Contour toestel zelf? Indien nabewerkingsprogramma: zit dit ook in WindowsMovieMaker?

@jorrit3 Kijk even op mijn Youtube channel hoe ik dit aanpak:
http://www.youtube.com/user/88roydebie

Kijk eens naar de beschrijving van het filmpjes "Dutchweek aftermovie 2013"
Ik blijf wel het probleem houden dat mijn filmpjes afgespeeld kunnen worden op mobiele apparaten.

Succes!

Ik bedoel "niet kan afspelen…"

Ik heb dat muziekrechten probleem ook met dit filmpje: http://youtu.be/b_5m6pJumjU

Dit is al twee jaar zo… Ik vraag me af of je dat kan omzeilen.

Doe er een andere beat onder of de pitch iets versnellen, zodat Youtube/Google het niet kan herkennen.

Afgelopen week m’n eerste GoPro filmpje ge-edit en geupload naar Vimeo.

Tips en tricks zijn welkom :)

Gefilmd met Hero3 Black Edition en edit in Final Cut Pro X

@Fotsirk stabiliseren doe je idd in de nabewerking, sommige beelden hebben het nodig, sommige ook niet.
@Soost Prima edit als je het mij vraagt, wmb had het ietsjes sneller gemogen…

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

ik heb op 720p 60fps filmpjes geschoten afgelopen wintersport, maar nu op mijn laptop wil ik editen en de beelden haperen de hele tijd… nu heb ik al best een oude laptop dus misschien zou het daaraan kunnen liggen… iemand enig idee? wat kan ik doen om het op te lossen? *edit in gopro studio

Jorian op 4 mrt. 2014 22:00

iemand?

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie