Ervaringen skien vanuit Malga Ciapela/Marmolada

Ik ben gisteren terug gekomen uit de Dolomieten. Heb een heerlijke week gehad met heeeel veeeel zon. Vrijdag werd het wat slechter en is er wat sneeuw gevallen. Gisterochtend hebben we een laagje van zo’n 15 cm van de auto geveegd. Ondanks dat ik perfecte pistes heb gehad kan een laagje extra geen kwaad. Het landschap wordt daar ook een stuk leuker van tenslotte.

De Gebirgsjagertour heb ik toch niet gedaan. Ik hoorde dat in Civetta niet zo veel sneeuw lag, dus schuiven we die tocht weer een jaartje op :)

Hoi Marlene,

Welkom terug. Veel zon, weinig sneeuw en toch lekker kunnen skiën, dat klinkt als de Dolomieten ;-)

Nog nieuwe hutten ontdekt?

Voor de oom en tante. Er valt ook heel goed te wandelen op Seiser Alm. Je kunt daar veel kanten op. Vanuit Ortisei de gondel omhoog naar de Seiser ALm en lopen maar. Heerlijk glooiend terrein en genoeg restaurantjes en barretjes onderweg. En als je niet meer terug wilt lopen kom je geregeld paard en wagen tegen :-)

Heb inderdaad een paar nieuwe hutten ontdekt. Maar hoe die nou heten, dat weet ik ff niet meer.
Ik moest wel m’n best doen hoor, om niet in een ‘vreetschuur’ terecht te komen. De skiers in mijn groep namen bijna allemaal broodjes mee van huis, dus die ginge liever bij z’ naartoe tent zitten. Daar valt het immers niet zo snel op als mee eigen brood zit te nuttigen.

Nog even een andere vraag Richard. Ik krijg op mijn Facebook iedere keer een "vriendsuggestie" voor ene Richard Z. met een rode ski jas op de foto. Zegt jou dat iets? En zo ja, hoe kom je daar op mijn schermpje terecht?

Zelf brood meenemen voor onderweg, in de Dolomieten. Ik zeg: schande!
Het zou voor mij een groot deel van de lol wegnemen.

Wat die faceboekpagina betreft…
Ik heb ooit, jaren geleden, een halfslachtige poging gedaan om een facebookpagina te maken, maar doe daar helemaal niets mee. Ik weet niet eens meer hoe ik er bij zou moeten komen. Maar hoe ik dan op jou schermpje terecht kom? Geen flauw idee. En nog minder hoe je van me af kunt komen ;-) Zou goed kunnen dat ik dat ben.

hoi,
nog even vlug een berichtje.
hier druk de laatste week.
en morgenmiddag om 1 uur vertrekken we.
overnachten in Duitsland.
en dan op naar de dolomieten…

voor een ieder die wat schreef,hartelijk dank voor de info !!
dat maakt t toch wat gemakkelijker.

groet Sandra

aangekomen in selva.
lange reis gehad,druk op d weg.
1e indruk;heel mooi de omgeving,heel mooi huis.
zo aan de piste.
zondag gaan skien.
tussen de middag even thuis eten.
de rest vd week lekker eten op de piste.
alles ziet er zo gezellig uit.
hebben leuke pistes gehad.

morgen naar ortisei,oom en tante gaan daar heen met de bus.

gisteravond bij rino gegeten.
bedankt richard voor de tip,heeerlijke pizzas en aardige mensen.
verder leuke winkels gezien.
dit gaat zeker een leuke week worden.

ook vandaag prachtig weer.

Ben benieuwd hoe het met de sneeuw is Sandra. Laat even weten aub. Ik las ergens anders op dit forum (van begin januari)dat de Gebirgsjagertour afgesloten is/was vanwege te weinig sneeuw. Kan die tour alweer geskied worden? Weet iemand dat misschien?
Wij gaan eind febr. voor het eerst naar Italie (ik ben met deze topic begonnen) en ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken over de sneeuw :-(

hoi caroline,

in het dorp ligt 20cm sneeuw.
alles is wit behalve de wegen,die zijn schoon.
de pistes zijn goed,ondanks dat er niet zoveel sneeuw ligt.
we gaan nu voor de 2e dag skien.
ik weet nog niets van de grande guerra.
misch dat we met deauto daar naartoe rijden want de wegen zijn allemaal schoon.
maar tis er echtmooi,die rotsen enzo.

marlene,
ik zag op de fotos van je verslag dat jullie tussen die rotsen skien…zo mooi.
waar is dat/
en waar is de stenen stad?
ik weet niet of ik je verslag hier kan vinden want zit op mn zoon zn laptop en ik weet niet precies de site…

wij gaan zo skien
de zon komt al op…

@ Caroline:

Maak je geen zorgen. Er ligt volgens de statistiek nu minder sneeuw dan gemiddeld, maar ook weer niet zo heel veel minder. Zo veel sneeuw als er nu in Oostenrijk is gevallen komt hier eigenlijk nooit voor, dus laat je daar door niet gek maken. Er zijn heel veel sneeuwkanonnen, en als het op de piste ligt merk je geen enkel verschil tussen kunst- en natuursneeuw.
Bovendien, je gaat pas over drie of vier weken. De kans dat er in de tussentijd nog sneeuw valt is groter dan dat alles ineens weg is.
Volgens http://www.dolomitisuperski.com/en-US/2520-SkitourEN.html… is de grande guerra/freedom/gebirgsjäger ski tour open sinds 17 januari.

@sandra:

Leuk om een live update te krijgen. Ik weet niet waar Marlene tussen de rotsen skiede, maar denk niet dat dit in de stenen stad was. (prikstuk bij Plan de Gralba richting Passo sella. Indrukwekkender in de zomer. In het italiaans Cità dei Sassi). Je gaat nog heel veel mooie stukken tegenkomen, bijvoorbeeld als je vandaag naar Ortisei gaat.

vandaag de sella ronde en grande guerra en marmolade geskied.
we konden vanaf vanochtend overal doorskien en met de liften.
.
het sneeuwde boven,dus weinig te zien bij marmolade.
en een hele dag niet druk.
gister enmaandag veel drukker overal.

ik vond bij Corvara heel mooi skien,en passo sella daar waren die rotsblokken allemaal,prachtig!!!
maar weer een ander stuk dan dat marlene tussen die rotsen en watervallen was.
we waren om 4 uur thuis.
we kunnen tot ons huis skien.
en toch zijn wij geen suuuper harde skieers,ze moeten altijd op mij wachten.
maar als t niet druk is bij de liften dat scheelt ook veel tuurlijk.

morgen naar de seiseralm denk ik.
en zou vrijdag nog wel naar canazei willen naar de passo sella,dan neem ik mn camera mee.
morgen ook mn camera mee naar de seiseralm.
nog iemand ideeen voor de laatste 2 dagen?

trouwens volgens mij was die grotten route sotta guda nog dicht,want hebben m niet kunnen vinden…

Heeft t vandaag weer gesneeuwd? Veel sterkte met de kou , het weerbericht ziet er heftig uit.

gister boven gesneeuwd.
hier in t dorp niet.
en gister viel t mee met de kou.
denk vandaag kouder.
hoop niet teveel wind.
en de lucht is redelijk helder.

Leuk jouw week overzicht
Kijk al uit naar zaterdag dan zit ik daar ook
Hoe is het nu met de temperatuur

sorry Seppe,

de jongens zaten avonds achter de laptop,dus kreeg soms weinig kans…
vrijdag supermooi weer,wel koud.

ik ben nu thuis…
jij zit er dus zal t beter weten…haha.
veel plezier !!!
wij hebben genoten daar.
3 dagen zon 2 dagen sneeuw (boven)
en een paar dagen bewolking.

mooie omgeving.
niet zoveel sneeuw,en ik vind veel sneeuw juist zo mooi….
maar omgeving zo mooi.
als er veel sneeuw ligt dan is het denk ik een van de mooiste gebieden.
denk zomers ook heel mooi.

Hallo Dolomiten liefhebbers…

Ik zoek iets te boeken voor de krokusvakantie 2014, 22 Feb dus. En zit ik met een beetje van hetzelfde vraagtekens bij, en te gelijk goedkoep boeken.

Ik vond appartementen boeken best duur in vergelijking met Frankrijk, zelves de aanbod voor een groter chalet is daar eigenlijk echt niet…

Wij zijn rood/zwaart skiers, en af en een keer per dag z’on itinerarie zoals bekend is in Verbier… Wij kunnen ook redelijk hard skien.

Ik kijk naar 4 hotels:

De Tyrolia hotel zou mijn eerste keuze zijn, omdat er ook wellness is, en een zwembad, en naast de Gondola, maar althans een Gondola in een uithoek… ik vraag mij af als dat een probleem wordt, tegenover Arabba, waar je elke dag kan kiezen welke richting je naartoe willen, dat lijkt mij super leuk. Maar dit hotel blijkt 440 p.p.p.w. met half board…
http://www.tyroliahotel.com/

Maar dan denk ik, toch meer betalen en zit ik in Arabba, dan kijk ik naar:

110 p.p.p.n of 770 p.p.p.w
http://www.hotelmesdi.com/arabba-dolomites/

109 p.p.p.n. 763 p.p.p.w.
http://www.portavescovo.it/index.php?page_id=1020&lang_i…

Of dan toch in Selva op de berg in Hotel Sochers ook 110 p.p.p.n.
http://www.hotelsochers.com

Ik vind ik heerlijk om op het berg zijn als eerste voordat er veel mensen zijn, in feit, denk ik ook om een berghut te boeken, maar dat vind ik ook moeilijk te weten als ik daar goed zit, want dan zit je toch best wel vast, en ik liever een beetje zekerheid dat ik goed zit…

Als jullie kunnen wat toelichting geven om mij te beter helpen wat wij zou leuker vinden, zou ik het op prijs stellen…

Ik ga met kerst ook naar Malga Ciapela, maar met de trein. Nu ben ik al dagen aan het zoeken hoe vanaf Bolzano in Malga Ciapela te komen. Ik denk met de bus naar Ortisei, maar vanaf daar is het nog steeds 50 km naar MC, over dorpswegen kan de taximeter dan behoorlijk oplopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij zijn er enkele jaren terug geweest. De heenreis was echt heel ver. We waren al vaak in Ortisei en Selva geweest en hadden niet gedacht dat Malga Ciapela zo ver rijden was van die dorpen. Kortom: je zit echt heel ver van de snelweg, zeker twee uur. In Malga Ciapela is trouwens verder niets te doenn

Lijkt me een hele uitdaging om met openbaar vervoer vanuit Bolzano naar Malga Ciapela te komen. De bus naar Ortisei, daar heb je niet veel aan. Misschien een bus naar Canazei in het Fassa dal. Dan moet je "alleen" nog de Fedaia pas over.
Ik weet dat de hotels in de regio Arabba/Malga Ciapela/Alleghe in het winterseizoen een busdienst laten onderhouden op de vliegvelden van Venetie (Marco Polo) en Treviso. Maar bij mijn weten niet op Bolzano. Je hotel zou je hiermee verder moeten kunnen helpen.

Waarom gekozen voor zo’n uithoek? Het is zelfs met eigen vervoer lastig te bereiken vanaf hier en je komt onderweg talloze plaatsjes tegen die (volgens mij) minstens net zo leuk of veel leuker zijn.

Plaats een reactie