Contour camera's

En voor de liefhebbers, een slow motion test!

The ski is the limit

Wat raden jullie trouwens aan bij het filmen vanaf een skistok mount? De mount bovenaan (net onder het handvat) plaatsen zodat je deze kunt laten zitten en dus de stok andersom vasthoudt tijdens het filmen? Of onderaan en de mount er telkens af halen? Iemand hier ervaring mee?

The ski is the limit

Bedankt JeffreySki!

Ik heb afgelopen weekend mijn goggles eens op mijn helm geplaatst en de elastiek kon ik toch horizontaal monteren, dus vanmorgen mijn bestelling geplaatst :-)

Je beeld is wel vrij donker en wat onscherp, ligt dat aan de instellingen of filmt hij gewoon minder goed bij donker weer?
En ineens met een muziekje erop dat afsluit op het juiste moment, netjes.

Ok top!

Bij wat donkerder weer is het inderdaad wat onscherper. Ik heb vandaag bij volle zon opnames gemaakt en die waren super. De Contour ROAM2 is voor opnames in het donker/schemer dus wat minder geschikt. Succes met je camera! :) Als ik de compilatie van m’n wintersport klaar heb dan zal ik die hier ook wel posten ;)

The ski is the limit

iemand een idee hoelang je aan 60 fps kan filmen met een 4 GB kaartje? Kwestie van niet zonder opslagcapaciteit te vallen.

hmm… even antwoorden op mezelf :-) met een gopro HD hero 2 staat het kaartje na 38 minuten al vol… Toch maar een 32 gb kaartje bijbesteld…

ik heb een 32 gb kaartje erin zitten inderdaad…

Ik film met m’n Contour ROAM2 720p 60fps. Ik maak dagelijks vrij veel filmpjes en haal 'm 's avonds steeds weer leeg en zet het op een externe harde schijf. Ik denk dat ik de afgelopen dagen zo’n 19GB heb gefilmd. Ik heb er een kaartje van 16GB in zitten. Ik denk dat ik dus zo’n 3 a 4 GB per dag film. Persoonlijk heb ik aan 16GB dus genoeg.

The ski is the limit

voor zij die nog twijfelen voor de roam2: 184,43 EUR voor de blauwe, incl. leveringskosten. En op 4 dagen geleverd (heb hem net toegekregen) ik weet niet of ik de site hier mag vermelden (reclame?), maar via een pm kan ik hem altijd bezorgen.

voor zij die nog twijfelen voor de roam2: 184,43 EUR voor de blauwe, incl. leveringskosten. En op 4 dagen geleverd (heb hem net toegekregen) ik weet niet of ik de site hier mag vermelden (reclame?), maar via een pm kan ik hem altijd bezorgen.

Fotsirk op 21 feb. 2013 10:13

Noem die site maar: heeft iedereen plezier van… Een directe link naar die deal is nog beter…

heb zelf vorige week de +2 getest op mijn skibril, bril wel altijd strak aanspannen zodat hij niet te veel trilt in de bochten.
en een beetje velcro tussen de mount en de helm doet wonderen ;-)

Hierbij het filmpje van m’n wintersport! Is 100% gefilmd met de Contour ROAM2. Jammer genoeg laat YouTube deze video niet toe op mobiele apparaten door de muziek wat ik heb gebruikt en de rechten wat daarbij horen…

The ski is the limit

Waw! Schitterende beelden! Vooral de verschillende cameraposities maken het aangenaam om naar te kijken. Het lijkt wel alsof je hier op voorhand al hebt over nagedacht :-)
Wanneer je iemand anders langs opzij filmt wanneer je zelf skiet, doe je dat dat dan met een monopod of los uit de hand? Enne… hoeveel uur ben je aan het monteren geweest? Welk programma?
Mijn Roam2 gisteren voor het eerst kunnen testen (32 gb kaartje was aangekomen) Zaterdag schieten we de eerste filmpjes!

Dat is mooi om te horen :) Ik had tijdens het skiën/filmen al bepaalde ideeën in m’n hoofd zitten ja. Misschien ook handig voor jou; toen ik 's avonds de fimpjes bekeek, heb ik gelijk al opgeschreven welke nummers (van de video-bestanden) mooie beelden bevatten. Dit is erg handig met het monteren en zo weet je zeker dat je geen dingen vergeet!
De beelden dat ik er naast ski zijn gefilmd vanaf de ski-stok, zie onderstaande afbeelding:

null

Zo kon ik hele mooie shots maken. Weer een tip dus ;) zet 'm op je ski-stok of iets dergelijks!
Ik ben er afgelopen zondagmiddag mee begonnen, toen heb ik het intro gemaakt (gedeelte met de time lapse). De rest heb ik maandag avond gedaan na het eten tot een uur of half elf. Ik denk dat ik er een kleine 5 uur mee bezig ben geweest. Ik heb het gemonteerd met iMovie (van Apple). Ik denk dat ik op mijn week wintersport zo’n 20 GB aan materiaal heb gefilmd. Elke avond overgezet naar een externe harde schijf en toen dus gelijk opgeschreven welke bestanden leuk zijn voor het monteren! Dus jij gaat zaterdag op wintersport? Ski je?

The ski is the limit

Bedankt voor de tips!
yep, skiër. En ze voorspellen zonnig weer, dus dat belooft alvast! Wat ik niet kan beloven is dat ik een even mooi resultaat ga kunnen posten als jij. Ik heb geen i-stuff dus ik zal me moeten behelpen met windows moviemaker oid.
Er zal bij mij trouwens regelmatig een meisje van 3,5j in opduiken :-)

Ah dat geeft niks! Ben benieuwd naar het resultaat :)

The ski is the limit

Mooie beelden Jeffrey en leuk gemonteerd! Het blijft boeiend om naar te kijken. Het voordeel van skiën is dat jullie altijd twee monopods in de hand hebben :D

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Ps, zorg voor de laatste firmware updates (bij jullie niet nodig als je hem net nieuw hebt) want contour heeft de beeld kwaliteit wat weten te upscalen…

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Bedankt Tum! Ik heb m’n Contour ROAM2 net twee weken en toen ik 'm aan m’n computer ging kwam hij gelijk met een update. En ja, die skistokken zijn ideaal :) ik liet de mount er gewoon op zitten dus ik kon de camera er zo opschuiven wanneer ik wou :)

The ski is the limit

zijn er in Nederland shops waar je contour camera’s kan kopen?
Voorlopig haal ik mijn contour spul bij vnix maar zoek toch een winkel waar ze het ‘fysiek’ verkopen… Vind er namelijk niet veel.
Contour zegt de mediamarkt in nederland maar ik vind op hun site niets?

@Gast724 ik zou bellen! Volgens mij komt hun webshop niet 100% overeen met wat ze in de winkel hebben liggen…

The ski is the limit

Ik lees hier over de goggle strap mount dat hij niet verstelbaar is in Dat klopt niet. Die van mij, daar zit een soort draaiknop aan, je monteert de mount aan de elastische band van je goggle, de camera aan de mount en dan draai je de camera in de horizontale stand die je zelf wil hebben. Ik heb daarvoor de 2 laser straaltjes die de contour op de muur laten richten zodat je kan zien waar de camera zich op richt.

Verder een schitterende camera, minder groot dan de GoPro, minstens net zo handelbaar en mooie beelden!

Ik heb een Contour+2 ,filmen gaat goed maar als ik Bluetooth inschakel loopt de camera vast.
Ook als ik beelden via de camera op tv wil kijken gaat het mis heeft iemand daar ook ervaring mee.

bij mij werkt de bluetooth perfect met mijn iphone4s, als het niet werkt kan je hem handmatig verbinden via de instellingen op je gsm.
Voor de beelden op tv te bekijken met de HDMI kabel moet je achteraan eerst even de startknop blijven vasthouden anders zie je gewoon het beeld van de camera. Dan kom je in je videos en deze kan je bekijken met de schuifknop en ook stoppen. Voor de volgende video druk je gewoon nog eens op de startknop.

Ja dat klopt maar verbinding met bluetooht lukt ook wel maar camera loopt vast en ik moet dan de accu los maken om weer op te starten.

Contour+2 en iPhone5

Geen problemen met beide ervaringen.

Voor de ROAM gebruikers op het forum. Je kunt je ROAM (1) eenvoudig upgraden naar een ROAM2.

Ik ben er gister achter gekomen dat je je ROAM heel eenvoudig kunt omzetten naar een ROAM2. Dit gebeurd middels het updaten van de firmware. Door de firmware van de ROAM2 te installeren krijg je alle opties van de ROAM2 op je ROAM. Hierop zijn de fysieke updates, bv de opname lock, een uitzondering. Maar naar wat ik gelezen heb schijnt de lens en de beeldsensor hetzelfde te zijn. Een groot voordeel is dat je dan wel op 720 met 60fps kunt opnemen.
Ik had in eerste instantie een beetje mijn twijfels erbij, heb het zelf uitgeprobeerd, zie hieronder het resultaat. Het werkt echt!

http://youtu.be/O4iTJx0m8uU?list=UUzlP5BsCd2nxypq86wScB2w…

Hieronder stapsgewijs hoe je dit zelf kunt doen, vrij vertaald vanuit het Engels.

Zo werkt het:

Ga naar de contour homepage en download de laatste firmware voor de Contour ROAM2 (V2.16). Het bestand dat je download heet ContourRoam2.bin.

Hernoem dit bestand naar ContourRoam.bin

Verbind je ROAM1 camera met je computer middels de USB. Zorg ervoor dat de Record knop niet aan staat. Eenmaal aangesloten zal de batterij LED oplichten en de ROAM1 op je computer verschijnen als een extern USB-apparaat.

Open de map van de ROAM1 en kopieer het bestand wat je zojuist hebt gedownload naar deze map. Plaats het niet in map die er op staat, bv de DCIM map.

In de map staat ook een bestand genaamd FW_RTC.txt, open dit bestand. Als deze niet zichtbaar is moet je de computerinstellingen aanpassen zodat verborgen bestanden zichtbaar worden.

Eenmaal geopend zie je bovenin staan: ‘UPDATE_FW:N’ verander dit naar ‘UPDATE_FW:Y’ en sla het bestand op. Hiermee geef je aan dat de camera de firmware moet updaten bij de volgende herstart.

Koppel de camera op de juiste manier los van je pc. Druk nu 1x op de grote ronde status knop op de achterkant. De camera gaat nu updaten en er volgen een aantal piepjes en de LED’s zullen oplichten. Als hij klaar is stopt hij met piepen en gaan de LED’s uit.

Nu is je camera klaar om gebruikt te worden als ROAM2. Je kunt het controleren door hem weer aan te sluiten aan je PC. Als alles goed is gegaan zal Storyteller je een ROAM2 laten zien met alle bij behorende opties voor de instellingen.

Wil je gaan opnemen en je camera begint te piepen bij het aanzetten en knippert de Memory LED? Dan zal je MicroSD kaart geformatteerd moeten worden. Zet je camera weer uit. Open de achterkant en steek een paperclip in het gat van format en houd de knop die daar inzit voor +/-10sec ingedrukt totdat de Memory LED geel oplicht. Je kaart wordt nu geformatteerd. Als de LED weer uit is is je kaart klaar voor gebruik.

Succes!

Bron: http://forums.mtbr.com/videos-pov-cameras/turn-your-contour-…

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Plaats een reactie