Skiën met kleine kinderen

Wij gaan volgend jaar (2017) terug skiën met onze kindjes die dan bijna 5 en bijna 3 zullen zijn.
De oudste zal voor de 2e keer skiën.
De grootouders gaan ook mee om voor de kleinste te zorgen die nog niet zal skïen aangezien ze nog geen 3 zal zijn.
Wij zoeken een reisbestemming waar er goede skischolen voor kinderen zijn en waar er ook mogelijkheden zijn om te wandelen voor de grootouders (liefst wat mooie ,vlakke wandelwegen… evt. langs rivier of mogelijkheid eens naar een ander dorpje te gaan)
Kan er iemand tips geven wat een goede bestemming zou zijn?

Kijk eens naar het Zillertal. Dorpen als Zell am Ziller, Fugen, Kaltenbach, etc. Voldoende mogelijkheid om te wandelen en boven goede sneeuwzekere pistes met prima skischolen voor kleine kids.

La Clusaz zou kunnen dienen. Goede skischool is er zeker, ESF. Liften vertrekken in het centrum van het dorp. Je kan met een télécabine naar het plateau de Beauregard, daar zijn beginnelingenpistes en vertekken mooie wandelingen. Wandelingen zijn niet te zwaar.
La Clusaz is een mooi dorp. Ligt wel niet heel hoog, ik denk 1200m.

kleinarl. Skischool in het dal. Wandelen naar de Jagersee. Een skischool met bijna alleen maar NL skileraren.

Wij gaan reeds 2 jaar met het Paasverlof (Belgie) naar Gerlos met onze kinderen van 5 en 8 jaar! Michi’s skischool is top en de Nederlandstalige leraren zijn dat ook!

Bedankt! Gerlos in is mij inderdaad bekend, ligt centraal in het Zillertal. We zijn al verschillende keren naar Zell am Ziller geweest. Is er in Gerlos mogelijkheid tot wandelen ook?

Je kunt er zeker wel wandelen hoor. Het is mischien niet hèt dal met de meeste winterwandelmogelijkheden maar ze zullen het er zeker naar hun zin hebben.
Andere mogelijkheden die ik nog zou kunnen aanraden is Lofer, Brand, Pillerseetal of Wagrain-Kleinarl.

Inderdaad je kunt er zeker en vast wandelen. In het hotel waar wij verbleven lagen er naast de skimaps ook maps met wandelroutes.

Gerlos;
Wimmertal
Schönachtal
Krummbachtal
Schwarzachtal
Seestübrl
Prölleralm
Gerlos Rundwanderweg

Verder met de gondel Isskogel naar boven en in Königsleiten met de Dorfbahn omhoog waar je ook kunt wandelen .

Allemaal prachtige wandelingen. Met allemaal heerlijke hutten om te eten. Prölleralm is wel behoorlijk steil. Wel een heerlijk Hut.

We zijn in zowel Gerlos als Berwang met onze jonge kinderen geweest en beiden zijn ons goed bevallen.
Berwang is wat kleiner maar met kleine kinderen is dat geen probleem. Leuk, rustig dorp en ook veel nederlandstalige skileraren. Aantal leuke hutten op de berg vonden we wel tegenvallen.
Gerlos is wat groter, Michi’s Skischool erg goed, veel hutten en een groter gebied met voldoende skimogelijkheden door verbindingen met Zell en K’leiten. Wel een stuk drukker en lawaaieriger.

Evy, ik heb je een pb gestuurd betreft een pension in Fugen. Dit pension ligt op ca 300 meter van de Spieljochbahn, tevens zijn er in de straal van 300 meter div opstapplaatsen voor de Zillertalbus.

Op het eind van het Paznaunertal ligt een verborgen pareltje. Wirl/Galtür.
Tijdens het winterseizoen is de pas afgesloten dus heel rustig om te wandelen en prachtig uitzicht. Mooie wandelpaden langs de rivier die heel goed onderhouden worden. Ook om met een koets of slee op te wandelen.
Tevens mooie loipes door het dal.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Het Zillertal is nou niet bepaald de eerste locatie waar ik aan denk om lekker rustig in de natuur te wandelen. Het Zillertal is een overbevolkt, vol geplempt dal met ware ski-industrie.
Galtur is inderdaad een goede tip (al ben ik zelf nooit geweest), maar kijk ook eens naar een locatie als Gaschurn in Voralberg. Vol met prachtige wandelmogelijkheden, veel rustiger dan het Zillertal en naar mijn bescheiden mening ook veel mooier. Hier kun je mooie wandelroutes vinden: https://touren.montafon.at/nl/tours/#zc=15,10.04721,46.96519…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Les menuires kan je veel wandelen en groot winkelgebiedje. En skischool prosneige is echt een aanrader. Ze hebben nederlandstalige skileraren in dienst. Mails naar de skischool kan je ook in het Nederlands doen.
wij hebben vorig jaar bij prosniege gezeten gaan we dit jaar weer doen, maar dan in Val thorens.

Les menuires kan je naar de verschillende wijken gaan. en met de bus naar het dal. en vele wandelingen ook vlak

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 sep 2016 14:02

en wat is het geworden?

Wij hebben met onze kinderen altijd genoten van de skivakanties in Ellmau. 2 fijne beginnershellingen in het dorp en veel activiteiten voor de allerkleinsten die nog niet skiën.

Serfaus staat ook bekend om zijn kindvriendelijkheid, maar ons zien ze er in het hoogseizoen nooit meer…

Vorig jaar in Maria Alm geweest, dat was voor de kinderen ook top, er is ook kinderopvang voor de allerkleinsten. Echter wij als volwassenen vonden het gebied mwah.

Wij passen ons aan de kinderen aan de komende jaren en zoeken de gebieden uit die bekend staan om hun kindvriendelijkheid. Is ff investeren en dan bezoeken we hopelijk over een paar jaar de mooie, grote uitgestrekte gebieden waar we een week alleen maar kunnen knallen zonder dat de nadruk op kindvriendelijkheid ligt…

*bericht bewerkt door Jst81 op 23 dec 2016 07:45

Zell am Ziller vind ik helemaal geen gebied voor kleine kinderen.
Je moet altijd met de gondel naar boven…helemaal niet handig. Zoek iets dicht bij een piste die in het dal uitkomt…waar je bijvoorbeeld even kan kijken met de kleine of waar wellicht een kleine speeltuin is…
tip…Filzmoos??

Gr,

Het is al eerder genoemd, de almenwelt lofer. Niet heel groot, eenvoudige pistes (maar dankzij de prachtige dalafdaling toch niet saai) ook niet over bevolkt. Zowel beneden als boven zijn er wandelmogelijkheden en 2 goede skischolen.

Wij gaan er dit jaar voor een derde keer heen. De jongste is dan drie en gaat spelen bij de bambino’s

Plaats een reactie