Parkeren Val Thorens.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo,
Wij gaan januari 2016 naar Val Thorens naar Residence Montagnettes Lombarde met een VW busje. Volgens de site heeft deze Residence per appartement een prive garage maar daar gaat volgens mij nooit een busje in passen. Nou is mijn vraag waar je het beste dan kan gaan staan met zo’n bus en/of dat ding in een overdekte garage past van Val Thorens zelf. Moet ie op een open parkeerplaats en is dat ver van het appartementen complex.

Bvd Alphons

Kon je de voertuigafmetingen niet checken toen je ging boeken? Dat staat namelijk wel op hun site vermeld. Bij de 8 persoons appartementen is een parkeerplaats inbegrepen. Anders 77 euro extra.

Aftellen maar!

En busjes zijn een ramp in Val Tho als je tenminste binnen wilt staan. Mijn kangoo met skibox past in zo goed als geen enkele garage en moest dus verplicht buiten blijven, op een eveneens betaalde (en niet goedkope) parkeerplaats.

Click. Click. Peace

Wij zijn met een verlengde en verhoogde ford transit naar val thorens geweest. Daarmee ga je nieteens proberen of hij binnen past. Aan het eind van de week even uitgraven, maar voor de rest maakt het ook niet uit dat hij buiten staat. En voor het uitladen kun je gewoon even voor je accomodatie parkeren, dus daarna breng je hem weg en dan heb je hem pas weer aan het einde nodig.

Verkeerde dorp, in Les Menuires heb je die problemen niet. Ik weet natuurlijk best dat het een prachtig skidorp is.
Ik doe het steeds vanuit Les Menuires. Kun je ook nog wat gemakkelijker anticiperen op de weersomstandigheden. En dan antwoord op de vraag. Ik zie op Google vele websides met als onderwerp “parkeren in Val Thorens”.
Daar moet toch wel een antwoord te vinden zijn. Dit uitzoeken had je natuurlijk beter eerst kunnen doen.
Spullen lossen in Val Thorens en gratis en veilig (buiten) parkeren in Les Menuires en even met de bus op en
neer is misschien ook nog een optie. Succes met het (uit)zoeken.

Hen48

Wat is er trouwens mis met buiten parkeren? Ok, risico van moeten uitgraven einde week maar dat is toch geen ramp? Wel schep bij aankomst mee uit auto nemen

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Je zou even de hoogte moeten checken van het gehuurde busje maar wij gaan met een Renault Trafic en een VW transporter naar Montana, Val tho. Wij hebben P2C geboekt met een hoogte tussen de 1.85m en 2.14m.

Geboekt via Valthoparc.com

Mocht dit niet uitkomen wat betreft hoogte kan je kijken voor P2D. --> http://skigb.com/val-thorens-car-parking/

Bedankt, voor de info. Zit niks anders op dan de bus buiten te zetten en na een week uit te graven. Is niet erg want dan hebben we in ieder geval veel sneeuw gehad. En daar gaat het tenslotte om.

?.. dan hebben we in ieder geval veel sneeuw gehad. En daar gaat het tenslotte om.

Alphons op 8 okt 2015 10:33
Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

En een goed pak sneeuw op je auto is zelfs beter. Zo is ie goed geïsoleerd. Beter onder een meter sneeuw dan zonder sneeuw in de -20°… Dus ik hoop dat je een halve dag moet graven ;-)

Click. Click. Peace

Off: hoogte van parkeergarage sgeeft mij tegenwoordig de kriebels… vorig jaar heb ik niet gechecked hoe hoog de parkeergarage was bij ons appartement in chamonix, Niet vooraf en nie met binnen rijden. 2e dag, moest ik eruit, reed ik de skibox die op mijn Opel zafira lag stuk. Bleek die garage ergens in het midden een doorgang te hebben van slechts 1.80 meter

🏂

Wij gaan ook met Opel Astra en skibox naar Val Tho dit jaar, oppassen in de garages dus…

http://www.valthorens.com/nl/station-en-praktische-informati…

Als je hier de hoogte invult, dan rolt er vanzelf een parkeergarage uit. Zou zeker even reserveren, kan soms erg druk zijn ter plekke.

Wij gaan ook met Opel Astra en skibox naar Val Tho dit jaar, oppassen in de garages dus…

AidaPida op 3 feb 2016 18:03

Ik denk dat het met een Astra met box wel meevalt. De genoemde Zafira is hoger. Maar ff meetlat erlangs en genoemd site checken.

Nadeel van buiten parkeren in VT is wel dat het allemaal onderaan het dorp is. Dat is best een eind zeker als je de tarieven hoort. Dan heeft LM best wel een pluspuntje.

Wij hebben dit jaar met een VW bus met skibox op parkeerplaats P2 gestaan. Ik zou bij het wegbrengen naar de parkeerplaats de volgende keer mijn ski’s en schoenen meenemen want dan ski je via wat pistes gewoon naar je verblijfplaats. Bij ophalen ski je zo naar P2. De P2 parkeerplaats ligt buiten het dorp. De rest van de parkeerplaatsen zijn vrij makkelijk aan te lopen.

Thanks voor de tip! We gaan ook een garageplaats reserveren :)
En idd, Zafira is veel hoger dan n Astra, my bad ;)

Bericht verwijderd, in de juiste categorie geplaatst (marktplaats).

Plaats een reactie