Alles vol carnaval 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Ik probeer al weken een appartement te huren in Mellau of Damuls voor volgend jaar Carnavalsvakantie (zit ik aan vast vanwege de kinderen). Maar alles is nu al vol. Heb vervolgens Fiss/ Ladis geprobeerd. Beide via toeristenbureau en Tiscover. Ook alles vol. Ik snap er niets van. Hebben anderen ook deze ervaring. Waar (niet al te ver rijden en wel redelijk sneeuwzeker) zou nog wel plaats zijn? iemand een tip?

Au/Schoppernau ligt gunstig tov Damuels en Warth en is meestal een stukje goedkoper.

Is veel te vroeg om via website nu reeds te boeken. Dit is de reden! Beginnersfoutjes. :-)
Niks volboekt hoor. Probeer vanaf juni-juli nog eens.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Kan het niet zo zijn dat de meeste accomodaties hun aanbod voor het volgend winterseizoen nog online moeten zetten? Ik zou gewoon enkele jou aansprekende accomodaties zelf mailen, niet via de VVV.

eerst wordt op reactie vaste klanten gewacht. Pas wat later wordt alles vrij gegeven

Denk inderdaad dat nog lang niet alle accomodaties zijn vrijgegeven voor seizoen 2015/2016

Au/Schoppernau ligt gunstig tov Damuels en Warth en is meestal een stukje goedkoper.

Userd op 25 mrt 2015 14:06

Als je in Au/Schoppernau zit kun je ook beter gebruik maken van je 3tälerpas die bruikbaar is in o.a. Damüls, Warth en Diedamskopf (Schoppernau)

Gang is alles

Ik heb inmiddels alle appartementen in mellau, damuls en au/ schopperau een individuele mail gestuurd maar de afwijzingen stromen binnen.
Ik begreep ook dat die vaste gasten juist al hebben geboekt in de vorige carnavalsvakantie, direct voor volgend jaar dus dat er ook niet meer vrij komt maar misschien klopt dat niet??

Wil je wel boeken van zaterdag tot zaterdag? In de hoogseizoenweken willen verhuurders vaak geen boekingen aannemen voor andere periodes… En hoe groot is de groep die je wil onderbrengen? Meestal geldt: hoe kleiner, hoe makkelijker…

eerst wordt op reactie vaste klanten gewacht. Pas wat later wordt alles vrij gegeven

koen_s op 25 mrt 2015 15:16

Niet alle hotels zitten op vaste klanten te wachten. Die denken vaak privileges te hebben tov van andere klanten.

Hallo, ja we gaan van zaterdag tot zaterdag en zijn met 3 personen (1 volw en 2 kinderen). Inmiddels nog steeds alleen maar afwijzingen. Snap hier niets van. Sterker nog: ik begrijp dat de carnavalsweek in 2017 ook al vol zit. Inderdaad: me geeft als reden dat vaste gasten ieder jaar terug komen en dat er niet meer ruimte is. Ik heb nu 1 mogelijkheid in Schoppernau. Hoop alleen dat daar genoeg sneeuw ligt. Ik hoorde dat daar geen sneeuwkanonnen zijn en damuls is een half uur verder (met skibus). maar ja wat anders?

Hall maar ja wat anders?

HeleenV op 25 mrt 2015 16:25

Boeken via een reisorganisatie als deze met de wintervakanties komen net na de zomervakantie. Moet je nog wel een maand of 4-6 wachten. Ik weet ook niet Nl’se reisoganisaties Damüls in het programma hebben.

Heb ik ook al nagevraagd maar die hebben vrijwel alleen hotels geven ze aan, geen appartementen waar je zelf kan koken. Reisbureau zelf raadde mij aan om daar niet op te wachten (tot de gidsen uitkomen) maar nu al direct te boeken. Ze had ook nog een aantal appartementen die ze zelf kende maar ook daar het zelfde liedje. probleem is dat de carnaval gelijk valt met de faschungweek (of zo) en dan heeft Oostenrijk zelf vakantie.

Nauders?
Brand?
Pitztal?
Fulpmes in Stubaital?
Kappl?

Ik heb vorig jaar hetzelfde aan de hand gehad.Weken geprobeerd in mei en juni om een appartement te vinden in Saalbach of flachau maar alles volgeboekt volgens de reacties.In september kreeg ik dan opeens nog mails van appartementen die ik aangeschreven had en waar opeens terug plaats was,maar intussen had ik al in Lermoos geboekt.Ik heb zelfs aan de hand gehad dat een appartement dat mij eerst toegezegd werd in Saalbach een week later geannuleerd werd omdat er vaste gasten boekten.

Op de site van serfaus fiss ladis komen er steeds meer app. op te staan voor de voorjaarsvakantie. Ik kijk er regelmatig en voor bijv de vakantie periode 20-2 t/m 17-2, waren er 2 weken geleden voor bijv 2 volw en 1 kind, 17 acco,s en nu al 24. Ik weet dat ze idd in Fiss vaak een optie voor de stamgast geven voor 2 maanden en dat ze dan evt weer worden vrijgegeven.

Op tiscover staat trouwens bijna nooit wat in Fiss, die kan je overslaan.

En Konigsleiten? Heb net even gekeken op http://www.zillertalarena.com daar zijn er nog heel veel vrij. In konigleiten zijn ook heel veel prive verhuurders ( marktplaats). Of via organisaties zoals chaletplus, top chalet, direct Hollidays. Daar is ook allemaal nog veel vrij. Zelf heb ik 2 jaar geleden een heel leuk app daar gevonden via marktplaats. Er wordt daar ook veel verhuurd van zondag tot zondag, dus je kan ook evt een andere datum intypen.

De meeste app zijn nu met de zomer bezig ,onze ervaring is dat er na de zomer vakantie meer te vinden is.

Montafon (Gargellen of Sankt-Gallenkirch)
(2 straten verder als Damuls)

Eventueel het Brandnertal? En misschien eens kijken of je iets kunt vinden in Bezau. Ligt een 10 minuutjes van Mellau af en een 20 minuutjes van Schoppernau. Je kunt dan ook nog uitwijken naar het kleinere Andelsbuch (tegenwoordig ook verbonden met Bezau). Alle gebieden in de omgeving (inclusief Warth-Schröcken) zijn toegankelijk met de 3 Täler pas.

probleem is dat de carnaval gelijk valt met de faschungweek (of zo) en dan heeft Oostenrijk zelf vakantie.

HeleenV op 25 mrt 2015 16:35

Fasching = Carnaval

Hotel Natter in Schoppernau gaat volgende maand beginnen met bouw van nieuwe appartementen. Kun je ook terugvinden op hun site. Prijzen zijn nog niet vrijgegeven. Je zou eens kunnen bellen of mailen.

Ik denk dat je je over de sneeuw in dit gebied niet druk hoeft te maken in februari!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Dank jullie voor alle reacties. Ik heb inmiddels 1 positieve reactie uit Mellau!!! Gelukkig maar want dat appartement in Schoppernau waar ik een offerte voor kreeg bleek alweer weg te zijn terwijl ik direct terug mailde. Zo raar. Misschien inderdaad ook weer het verhaal van vaste gasten. Hoop dat deze offerte wel klopt en anders ga ik met jullie tips aan de gang. Bedankt!

Heb zo ook al 500 mails voor appartementen gestuurd, voor ons flachau. Van za tot za, drie personen. Bijna alles komt negatief terug. Vaste gasten komen zeker terug die week … Het is ons wel gelukt om iets vast te leggen maar vrees echt voor de drukte …

Van wanneer tot wanneer zoek je wat dan? En wat zoek je precies?

al via airbnb geprobeerd ?

Ik heb inmiddels geboekt: in mellau maar nog steeds stromen de negatieve reacties binnen op de overige mails (toch ook wel zón 100 mails gestuurd in totaal) die ik heb verzonden. het probleem is ook dat wij een appartement willen waar we kunnen koken. (dure) hotels zijn nog wel beschikbaar (althans in fiss en servaus). Ik denk dat ik komende winter als het app. bevalt, direct boek voor de carnaval er op.

Ik stuur ook altijd wel honderden mails.
Maar er is altijd wel iets te vinden toch !

Carnaval 2016 loopt vooralsnog niet parallel met de geadviseerde schoolvakanties in NL. Carnaval valt rond 7 februari, de vakanties vallen tot nu toe later. Zal wel worden aangepast in het zuiden en de katholieke dorpjes, maar is wel iets om in de gaten te houden. http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2016…

Hier in het Zuiden is de carnavalsvakantie (voorjaarsvakantie) altijd met carnaval ;-) dat is ook het vervelende want die valt daardoor altijd samen met de faschungweek. Als ik elders in NL zou wonen had ik dit probleem denk ik niet of veel minder.

Oostenrijkers hebben altijd week 7 vakantie. Zaterdag 13 tot zaterdag 20 febr 2016
Schoolvakanties in nederland heeft komend jaar week 8 en 9 .

Oostenrijk is vnl katholiek en viert carnaval. Dat heet daar fasching en valt tegelijk met ons carnaval. Veel appartementen schrijven dat ook in hun afwijzing: dat het die week extra druk is vanwege fasching. Dit jaar was het het zelfde probleem en dat is dus ieder jaar zo.

Plaats een reactie