14-21 of 21-28 maart wintersporten in Oostenrijk

Hallo,

Wie heeft er zin om mee te gaan, een weekje skien in Oostenrijk.
Het is wel vakantie dus niet de eerste lift omhoog.
Tussen de middag hapje eten op de piste. Eind van de dag een biertje bij de apres ski.
Samengevat: maak ik graag wat kilometers op de ski’s en ga ik ook voor de gezeligheid.
Als je dit ook wat lijkt hoor ik het graag.
Ik ben 47 jaar en een gevorderd skier en woon in het midden van het land.

Groeten Anneke

Is 7/3 (Zillertal) ook een optie voor? Zoeken wat meer dames erbij.

Nee is voor mij geen optie ik ga 21 febr ook skiën dat is me dan te dicht op elkaar en niet te regelen op mijn werk

Hi Anneke ik wil best skieen …
Zou graag met groep gaan
Ik 41 en gevorderd skiër

@annekew en @meerkunst, ik ga in die week ook nog skiën maar zit wel aan een vaste plaats gebonden, nl Dienten am Hochkönig. Weet niet of jullie al meer reacties hebben gehad, of dat jullie evt hier in het gebied willen skiën? 150 km piste, tussen de bomen authentieke berghutten en een rustige maar gezellige apres ski op het terras in de zon :)

Dienten Die Alte schule

Hi Elly volgens mij heb ik daar wel eens geskied prima gebied …
Heb jij vast adres ?

Hallo Elly,
voor mij persoonlijk vind ik het gebied wat te laag maar dank voor je reactie

@meerkunst, Wij hebben daar een vakantie woning, ben net terug, gelukkig geen file, binnen 9 uur thuis ;)
Het skigebied is niet hoog maar wel sneeuwzeker, hoe de sneeuwcondities dan zullen zijn ?? het kan nog sneeuwen en flink vriezen, maar dat weet je niet. Ben met collega’s een paar keer rond eind maart geweest, en al door goed kunnen skiën.

Dienten Die Alte schule

Er gaat een groep van dit forum in het weekend van 13-14 maart een week op wintersport naar Frankrijk. Zijn er ook nog gegadigden die graag naar Oostenrijk zouden willen? Elke duur tussen 4 tot aan 9 dagen is voor mij bespreekbaar…!

Ik ben nog steeds van plan om te gaan de week van 14 maart.
Om het wat concreter te maken stel ik voor dat het Serfaus of Solden gaat worden tenzij iemand nog een ander geweldig idee heeft, Serfaus zal wat makkelijker zijn om nog wat te boeken.
Laat anders even weten als je echt serieus meewilt dan weten we met hoeveel we zijn.

Serfaus klinkt als een goede optie! Ik ga graag mee… wellicht is het handig om ergens op Google, Facebook of ander ‘social’ platform een groep aan te maken…?

Serfaus lijkt mij ook wel wat. Ben een voorstander van Oostenrijk en ski nu zo’n 5-6 jaar, de meeste grote skigebieden in Oostenrijk gehad. Ben wel iemand die wat vroeger de piste af gaat om nog wat uurtjes in de sportschool te trainen (nee, geen vrees… ik ben geen afgetrainde fanaat) en dan pas gezellig de bar in te duiken of wat te gaan eten. Weet niet of dat een probleem is? (vrouw, 46 jaar / gemiddeld tot gevorderd) Gr, San

Hallo Arthur, ik ben niet zo goed in dat soort groepen aanmaken maar het is misschien wel handig als jij dat wilt doen dan graag, Gr Anneke

@ #Ski2015: dat klinkt als een bijzonder, maar ook erg toegewijd ritueel. :) Na zo’n workout heb je een bezoekje aan een bar of restaurant inderdaad wel meer dan verdiend. :)

@ annekew: op Google / met Gmail ben ik ook niet zo thuis. Een Facebook groep openen kan ik wel even doen.

Kan je de link naar de fb pagina even copy-pasten?

Jazeker, via deze link vind je de Facebook pagina!

https://www.facebook.com/events/432260060270787/

Beste mensen op dit forum,
Per toeval kom ik op dit forum terecht. Leuk te zien dat er alleengaande zijn die initiatieven nemen om met elkaar op vakantie te gaan. Ik zie dat jullie zelf een groepje aan het samenstellen zijn om op 14 maart richting Oostenrijk te gaan. Ik voel er wel wat voor om mee te gaan. Met hoeveel personen zijn jullie inmiddels? Is de reis al definitief gemaakt? Is er nog een plekje vrij? Graag een reactie van een van jullie :).
Groet Nelleke

Hoi nelleke!

De teller staat op 5 mensen, tot nu toe.

Dat zou nog heel makkelijk kunnen groeien naar een mooi (ver)deelbaar aantal van 8 of 12 stuks, wanneer we wat extra promotie doen en bijvoorbeeld een nieuw forum topic dat specifiek over deze reis gaat openen…!

Hou Arthur,
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel interesse om mee te gaan Waar kan ik meer info krijgen over jullie plannen? De fb pagina werkt namelijk niet (meer)…
Nelleke

Via de mobiel is de fb pagina niet te openen, op een computer / laptop / tablet wel.

Het fijnste lijkt mij om met de auto op reis te gaan, maar wat vinden jullie eventueel hier van?
http://wintersport.sunweb.nl/vakantie_oostenrijk/zoeken.aspx…

Hoi,
Ik zoek ook nog een groepje voor een weekje skiën. Maak graag veel kilometers op de ski’s, maar ik ga ook voor de gezelligheid, Après-ski, biertje. Ik ben 41 jr.

annekew, wat vind jij, als topic starter? Qua plaats vind ik Serfaus en ook Solden ok. Mits het niet te ver van de piste is. Ik rij zelf niet (geen winterbanden, kan wel flink stuk het stuur overnemen) dus veel keuze heb ik niet, meerijder of bus of ski trein waarbij bus niet de voorkeur heeft.

Hoi Arthur,
Morgen ga ik achter de labtop om me verder in te lezen. Ik zag vluchtig even dat je bij sunweb iets had gezien. Ik begrijp hieruit dat er nog niets definitief is besproken?!
Je hoort van me.
Nelleke

Via wat googlen kom ik hier terecht. Wat leuk! Klinkt gezellig met een groep de latten op. Helaas krijg ik via mijn laptop ook geen toegang tot de Facebook-link. Is de pagina op FB nog online? Ik ga het voorstel van Arthur ook bekijken.

PS: ik ben niveau dat ik een rode piste niet al te stijl kan hebben (ik ski nu 4 jaar, heb het pas op mijn 33e geleerd ;-)). Als in de groep allemaal gevorderden zitten dan is het beter dat ik niet aansluit.

Groetjes
Jessica

jestilburg

Hoi Jessica!

Ik heb 6 jaar (5,5 week) ski ervaring en wissel rode piste, zwarte piste regelmatig af met wat rustiger werk. Sterker nog: het liefst neem ik, als het mogelijk is, zelfs nog een paar daagjes les.

Skiles is gewoon gezellig en meestal heb je een goede leraar die je helpt het skigebied in al zijn gradaties een stuk beter te leren kennen.

In Sölden had ik op de een of andere manier ‘sort of ruzie met de piste’. Ik veranderde op een aantal hellingen in een angsthaas, durfde weinig meer in die papperige sneeuw terwijl ik in Maurach en Les Deux Alpes (niet het aller interessantste skigebied) overal naar beneden vloog als een trein.

Het niveau van de huidige groep in het algemeen (en van mij in het bijzonder), is dus best gevarieerd.

@ nelleke:

Er is tot op heden inderdaad nog geen boeking gedaan. Met de auto reizen kan prettig zijn, met name leasebak rijders met tankpas zijn van harte welkom om aan te haken. :D

Een busreis heeft als voordeel dat je gezellig met z’n allen bij elkaar zit en de oogjes gewoon 's nachts kunt sluiten zonder dat je verantwoordelijk voor het stuur bent. Ik had inderdaad bij Sunweb gekeken, heb persoonlijk goede ervaringen met Sunweb, maar een aantrekkelijke deal van een andere vakantieaanbieder is uiteraard altijd van harte welkom!

Hallo Allemaal, ben momenteel een paar dagen in Ladis en de sneeuw is prima ook de de dalafdalingen.
Ik stel voor dat het Serfaus wordt , kunnen we ons daar op richten wel iets in het dorp dat alles te lopen is en iedereen kan doen wat ie wil, Ik persoonlijk ga niet met een bus maar ook daar is iedereen naar mijn idee vrij in hoe die wil gaan.
Misschien kunnen we aankomende week nog eens kijken of er goede opties zijn in Serfaus en dan de week erop iets boeken?
Arthur ik kom ook niet op die Fb site ook niet met de laptop ik zie nergens waar ik ma aan kan melden voor die fb groep.

@ annekew (en ook een tip) aan de rest: stuur me even een PM dan nodig ik je vervolgens even uit voor de Facebook pagina.

Op dit moment is het een ‘Facebook event’ ik heb uit verschillende hoeken begrepen dat Facebook groepen handiger werken. Uiteraard kan ik wel een beetje met FB overweg maar om heel eerlijk te zijn ben ik (gelukkig) niet bepaald ‘mister 24/7 on social media’ . :)

ik ben gemiddeld tot gevorderd en probeer elk jaar beter te worden (even op de blauwe wennen aan de sneeuw/latten na een jaar zonder, en dan door naar de rode, laatste dag waag ik me meestal wel op een zwarte mits er niet te veel ijs op ligt) . Maar ben vaker met vrienden op vakantie geweest die enkel blauwe piste deden of juist enkel suicide-zwart. Dat ging prima, ieder zijn ding en toch samen, want uiteindelijk komen zowel rode, blauwe als zwarte ergens boven bij de een skilift wel bij elkaar. Kwestie van mekaar even een beetje in de gaten houden of juist niet en rond de lunch afspreken bij een hutje ergens. Auto is veel beter (en rustiger) maar busreis is ook ok. Echter aangezien ik niet kan slapen in vliegtuig/bus/auto ga ik meestal enkel de skihuur regelen, beetje orienteren of nog snel een uurtje sporten op de dag van aankomst, (wel fijn na uren zitten) maar niet meteen skiën wegens te kort aan slaap. Vaak gaat de skipas ook pas in op de dag na aankomst toch? Hoe dan ook, zolang het Solden of Serfaus is wil ik wel mee.
De fb link is overigens aangemaakt als event, geen groep, dus aanmelding is niet besloten en zichtbaar op je profiel. Arthur als je een groep aanmaakt ipv event dan zul je zien dat de link gewoon te openen is.

Beste wintersporters,Beste Arthur,

Het lukt mij nog steeds niet om op de fb pagina te komen. Ik krijg steeds een foutmelding. Dus maar via hier weer een berichtje.
Allereerst heb ik nog een vraagje: wat is de gemiddelde leeftijd van de 5 a 6 mensen die al besloten hebben om mee te gaan? Ik zelf ben 50.
Daarnaast wil ik dan voorstellen om ergens in het midden van het land met elkaar af te spreken. Dan kunnen we spijkers met koppen slaan. Ik heb het gevoel dat er op deze manier niet concreet iets geboekt gaat worden… De datum 14 maart komt aardig snel in zicht. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

groet Nelleke

Ja, zo’n meet and greet lijkt me allesbehalve overbodig. Elkaar even zien en in real life spreken is en blijft toch de beste manier om spijkers met koppen te slaan.

Persoonlijk komt een meeting in het westen van het land (Den Haag, Amsterdam, Rotterdam is voor mij allemaal altijd goed) me logistiek iets beter uit dan het midden van het land.

Provincie Brabant ligt voor mij een aantal keren per week evt. ook wel op de route!

Plaats een reactie