welke ski's om te skiën met kids

Beste,
ik heb eigen ski’s, völkl code speedwall (fel groene), nu dit zijn topski’s om door te skiën. Als ik samen met mijn schoonbroer ga skiën zijn er voor mij geen betere ski’s. Ze doen wat ik vraag en ze zijn heel stijf.
Nu om samen met de kids te skiën (trager, soms nog in ploeg, …) is het natuurlijk werkendag omdat ze waarschijnlijk zo stijf zijn. Ik zou graag een paar bijkopen die me dan wat meer comfort geven. Heeft er iemand een idee wat ik dan best koop? Welk merk, type,…
Ik ben toch wel een gevorderde skiër (ik doe ook vaak zwarte pistes, maar ga nooit buiten piste skiën, zou in de toekomst misschien wel eens wat van die skiroutes willen doen met de boekels,…) Ik ben wel geen technisch wonder.

Ik dacht aan de völkl wall of die blizards 8.5?

Elan Amphibio 12 & 14 zijn ski’s die ook zeer gemakkelijk draaien door de camber rocker combo (linkse en rechtse ski)

Ik zou ook eens kijken naar Fischer race lijn. De RC4 ski’s (Superior SC of RC, net wat voor radius je wil). Ik geef deze tip omdat het pittige ski’s zijn waar je lekker hard op kan gaan (wat je fijn lijkt te vinden), maar die niet veel werk vergen als je langzaam gaat of zelfs in ploeg. Daarom staan ook heel veel skileraren erop: prima als je stapvoets gaat met een sliert kinderen er achteraan, maar ook voor die uurtjes tussendoor, als je even helemaal los wil gaan.

Bovendien zijn het voor het kaliber ski’s verrassend veelzijdige en vergevingsgezinde latten.

Heeft iemand ervaring met de nomad crimson Ti?

Wat is nu precies de vraag waar je een antwoord op wilt hebben?

Ervaringen van anderen zijn geen garantie voor jezelf!

When life gets too complicated.... SKI

Mijn huidige ski’s zijn leuke ski’s maar in de voormiddag met de kids zijn deze ski’s te stijf. Zijn leuke ski’s om door te skien maar met de kids is het nog vaak in ploeg, wat speelser. En dan is skiën werkendag met deze ski’s. Ik ben op zoek naar een speelsere ski om met de kids te skiën waar ik toch ook mee kan doorskiën indien nodig.

Dat is geen vraag, maar wat je wenst!

When life gets too complicated.... SKI

Ik zou graag een paar bijkopen die me dan wat meer comfort geven. Heeft er iemand een idee wat ik dan best koop? Welk merk, type,…

er zijn geen domme vragen maar wel domme antwoorden.

Een wens is ook een vraag.

@freekdeferme,

Je vraag is lastig te beantwoorden denk ik zo vanaf het scherm. Het enige wat mij logisch lijkt, ga gewoon naar de verhuur huur een paar skiës uit het beginners segment en volgens ben je er dan al. de type skiës die zich daar in bevinden geven al je antwoorden die beginnende volwassene ook doet op zijn/haar skiës:

-trager
-sneeuw ploeg
-geen technisch wonder
Woorden uit je eigen verhaal, ben je klaar met de kids klap je eigen latten eronder en off you goooooo! Als ik dit probleem zou hebben zou ik zekers niet moeilijk doen en een set voor beginners halen. Om je het helemaal eerlijk te zeggen zou ik hiervoor helemaal geen extra skiës aanschaffen. Beetje werken is goed voor het lichaam

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik zou graag een paar bijkopen die me dan wat meer comfort geven. Heeft er iemand een idee wat ik dan best koop? Welk merk, type,…

ArjanvdM op 28 jan 2015 15:22

+1 Hans Andersje van mij :-)

When life gets too complicated.... SKI

Laat ik het anders formuleren. Wil je dat anderen suggesties doen voor een ski of wil je dat anderen iets roepen over een ski die jij aandraagt?

When life gets too complicated.... SKI

er zijn geen domme vragen maar wel domme antwoorden.

marcelhermus op 28 jan 2015 15:25

Ik geef geen dom antwoord. Ik lees gewoon ergens overheen!

When life gets too complicated.... SKI

ja graag een suggestie voor ski’s.

Ik zie het probleem niet…Je kunt normaal met de ski’s overweg, dus dan zou je er ook een ploegbocht mee moeten kunnen skiën…Op lage snelheid zou het juist geen werken moeten zijn. De code speedwalls hebben zelfs rocker…Misschien zit de crux in “geen technisch wonder”, maar dan zijn de speedwalls überhaupt niet geschikt voor je…(ook niet op snelheid).
That said, als je iets softers wilt, een intermediate all mountain latje pakken of een freestyle latje dat niet te stijf is (line afterbangs?)

Zoals je zegt dat je een gevorderede skiër bent zou je met je huidige ski hetgeen moeten kunnen zonder dat je er “moe” van wordt. Het blijft wel skiën en dat valt onder de noemer sport. Tja en daar is conditie en techniek voor nodig. Optie is geen nieuwe skiës maar een opfris cursus, is niks mee.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Plaats een reactie