Goedkope vervoersvormen naar de bergen

Beste

Sinds een paar dagen ben ik aan het overwegen om een seizoenspas aan te schaffen voor het aankomende seizoen.
Al weet ik nog niet goed waar, daarom heb ik een Excel bestandje gemaakt met enkele seizoenspassen en hun specificaties zodat ik deze kon vergelijken met elkaar. (indien interesse kan ik dit wel ergens proberen te uploaden.)

Een andere grote factor is voor mij het vervoer naar deze gebieden (voornamelijk Oostenrijk, seizoenspassen in Frankrijk zijn nogal naar de dure kant). Ik heb zelf geen auto, wel een rijbewijs maar de ouders zijn niet van plan mijn (hopelijk) vele tripjes naar de bergen te sponsoren.

Mijn vraag is dus welke vormen van transport jullie meestal gebruiken en/of zelf het voordeligste vinden?
Ik ben van plan om voornamelijk alleen te gaan (dan is met een auto rijden sowieso al niet het voordeligste denk ik?), tenzij er iemand zich geroepen voelt om mee te vergezellen natuurlijk.

Alvast bedankt,

Jef

Transavia vliegt op Innsbruck en Salzburg op sommige dagen zeer voordelig, je hebt dan al vanaf 90 euro een retour vanaf A’dam of R’dam. Voordelig is natuurlijk ook liften of met iemand mee rijden tegen benzine kosten.
Als je twee weken gaat skiën heb je je seizoens kaart er al uit.
Mocht je kiezen voor het ski Amadè dan laat je het maar weten wij rijden daar regelmatig heen :)

Dienten Die Alte schule

Over vervoer kan ik alleen maar de tip geven om hier op het forum een oproep te plaatsen om mee te kunnen rijden.
Vliegen is wel het meest ideaal lijkt me. Maar dan ben je nog niet op je bestemming.

Voor het aanschaffen van een seizoenspas wil ik je de tip geven om eens te kijken naar de Tirol Snowcard. Kost voor aankomende winter 717 euro.
Dat is iets duurder van bv een seizoenskaart van Serfaus-Fiss-Ladis (scheelt rond de 50 euro) maar je kunt er in (bijna) alle gebieden in Tirol mee terecht. http://www.snowcard.tirol.at/.
Gebieden: 86, kilometer: 4000, liften: 1100, en al geldig vanaf 1 oktober dus je kunt al snel de gletschers op!

Aftellen maar!

Danku voor jullie reacties.

Aan Transavia was ik ook al aan het denken, heb dit vorig jaar gedaan. Toen kon ik voor 120€ heen en terug (incl. bagage).
Zijn er ook organisaties die enkel vervoer doen? Bijvoorbeeld een bus die hier vertrekt, in enkele steden personen oppikt en in Oostenrijk langs enkele dorpen rijd endaar mensen afzet?
Dit heb ik vroeger eens naar Spanje gedaan, zijn er ook zulke organisaties die dit naar skioorden doet?
@Matthieu Die Tirol Snowcard is inderdaad niet slecht, en in maart-april heb ik de gelegenheid om 3-4 weken aan een stuk te gaan. Dan zou ik met zo’n Tirol Snowcard wel meerdere gebieden kunnen doen (verplaatsingen met openbaar vervoer).
De afgelopen jaren gingen we altijd naar Kleinarl/Flachauwinkl, en wanneer ik hier een seizoenspas neem kost me dit 354€ (U25 prijs nog van toepassing) dit is bijna de helft van een Tirol Snowcard, al hang ik dan wel vast aan het gebied Ski Amadé. Daarom wil ik wat meer info vinden over het vervoer. Moest het me telkens (minstens) 50 eur meer kosten om naar Ski Amadé te gaan t.o.v. Tirol ga ik toch voor die Tirol Snowcard gaan denk ik.

Als ik trouwens een seizoenspas wil kopen gaat dit dan online? Of enkel ter plaatsen aan een loket.

Alvast Bedankt,

Jef

Eurolines? In Duitsland heb je tegenwoordig de ADAC-Postbus, kijk maar eens op http://www.postbus.de. Via de Deutsche Bahn kun je ook goedkoop reizen, mits je het ver vooruit boekt. Zo vind ik tickets van Kleve (NRW) naar Zell am Ziller al voor 39€. Daar kun je niet zelf voor rijden, zelfs niet met een spaardiesel.

Via Neckermann kan je dit jaar ook enkel busrtickets boeken.

http://www.neckermann.be/~/media/Files/pdf/skibuzz/Prijstabe…

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Je kan ook een Salzburgercard nemen dan heb je een uitgebreide ski Amade en kun je ook in Zell, Kaprun Saalbach. Dachstein gebied etc skiën.
Je skipas is het voordeligst als je die voor 4 dec online boekt.

Dienten Die Alte schule

ps, boek hem dan wel in een plaats waar je als eerste heen wilt want daar ligt hij dan klaar aan de kassa :)

Dienten Die Alte schule
Skiën. What else.

Net als bla bla car:
http://www.mitfahrgelegenheit.de/

Ook al is het duitse site, soms zitten er ritjes tussen vanuit NL.

Dank voor al jullie reacties!

Heeft er trouwens iemand ervaring met de trein?
Of is dit voornamelijk richting Frankrijk?

Dag Jef,

Ondertussen zijn we al twee jaar verder blijkbaar.
Ik ben ook een vergelijkende studie aan het maken van de seizoenspassen in Oostenrijk, dus moest je excel nog ergens kunnen opgraven, zou leuk zijn! :-) Prijzen kloppen dan wss nimmer, maar dan heb ik toch al de verschillende opties.

Bedankt!
Annabel

Ga je voor de Salzburger kaart heb je meteen ook de Kitzbüheler allstarcard erbij. Dus ook toegang tot het in Nederland populaire (voordelige busreisjes enzo) Kirchberg, Westendorf en Gerlos.

Flixbus ging vorig jaar ook goedkoop naar verschillende wintersport-dorpen.

Flixbus ging vorig jaar ook goedkoop naar verschillende wintersport-dorpen.

Marjao op 20 okt 2016 22:46

Doen ze dat dit jaar weer? Heb er nog nergens iets over gezien en plaatsen als Ischgl staan ook (nog) niet in hun routeplanner

Kijk hier ook eens: http://www.freizeitticket.at/tarife/
€455,- tot 31 oktober, daarna €496,-.
Deze gebieden doen allemaal mee: http://www.freizeitticket.at/bergbahnen/

Enjoy life, love skiing

Flixbus inderdaad, voor vier tientjes stond je vorig jaar in een hoop skigebieden in Oostenrijk (ook ischgl).

Zodra ik bij flixbus eindhoven of breda invul kan ik geen wintersport gebieden meer selecteren dus denk dat dit niet meer mogelijk is ?

Zodra ik bij flixbus eindhoven of breda invul kan ik geen wintersport gebieden meer selecteren dus denk dat dit niet meer mogelijk is ?

Freerider op 21 okt 2016 06:58

Ja precies, alle wintersportbestemmingen staan er dus niet bij. Ben benieuwd of ze hier mee gestopt zijn of dat het gewoon nog ge-update moet worden

Uit de app van flixbus

Onze verbindingen zijn ongeveer 4 tot 6 weken voor de vertrekdag te boeken op onze website. We werken er elke dag hard aan om ons routenetwerk uit te breiden en onze bestaande lijnen verder te verbeteren. Drie zaken zijn daarbij erg belangrijk: stiptheid, aantrekkelijke vertrektijden en optimale overstapverbindingen. Om feedback en verbeteringen zo snel mogelijk te kunnen doorvoeren, verkopen we doorgaans geen tickets langer dan een paar maanden van tevoren.

Updates van routes laten ze weten via facebook

Plaats een reactie