Eerstvolgende trip komend seizoen

Nu het seizoen in de meeste gebieden alweer afgelopen is, ben ik wel benieuwd waar jullie komend seizoen (als eerste) naar toe gaan.

Ik zit er sterk aan te denken om ergens in december of begin januari naar Serfaus te gaan. Daarna als het kan in maart naar een nog nader te bepalen plek.

Wat zijn jullie plannen?

Ofwel een last minute in de week voor kerst (Serfaus, Lech,…?) ofwel de week van kerst zelf (Zell am See? Bad Hofgastein?) Maar eerst nog een paar weken Griekse eilandjes doen deze zomer :-)

Zal waarschijnlijk in december weer zijn met school, maar waarheen… Keine Ahnung. Sowieso staat SkiWelt/Kitzbühel weer vast in februari/maart-2015. Alleen kan ik deze nog niet in de skikalender zetten, misschien handig om dat erbij te zetten ( @rogier )

Carnas on Tour

Met vrouw en 2 kinderen begin januari een midweek naar de Feldberg, indien voldoende sneeuw. Met de mannen begin maart 4 dagen skiën en boarden. Daarvoor twijfel ik tussen Sankt Anton en Obertauern. Iemand ervaring met beide gebieden?

Where would we be without the après ski?

Ik probeer in december, voor de kerst, een shortski te regelen (st. Anton ofzo). Dan in januari een paar dagen (misschien Saalbach) en in maart een weekje (nog onbekend), als ik het allemaal rond krijg qua financiën en vrije dagen. En dan in februari nog een shortski (locatie onbekend), als het kan. :)

Eén van seizoensopeners voor de jongeren/jongvolwassenen onder ons is vast en zeker de Rave On Snow in Saalbach-Hinterglemm.
Al moet ik toegeven dat je daar ook nog best veel mensen van boven de dertig (waaronder mezelf ;-)) aantreft, house/techno en elektronische muziek in het algemeen bestaat ondertussen dan ook al sinds eind jaren 80.
Alleen de sneeuwhoogte is daar jammer genoeg een risicofactor, begin december heb je niet altijd de beste condities en Saalbach-Hinterglemm ligt betrekkelijk laag.
Hoedanook, de laatste 2 of 3 edities waren wel uitverkocht met 35.000 kaartjes dacht ik.
http://www.raveonsnow.com

Wij gaan wederom in de voorjaarsvakantie naar Warth :P
Hoop ook nog een paar daagjes naar Winterberg toe te gaan

Gang is alles

Als de condities redelijk zijn in September Saas Fee en paar dagen, ergens in januari een week en ergens in maart een week. Nog niets geboekt, wel ideeën over waar ik heen wil. En als het lukt nog ergens tussendoor een short ski.

Ik wil ook echt nog een keer in de herfstvakantie op een gletsjer skiën, dat lijkt me echt vet! Als het overal nog redelijk warm is en groen gewoon al gaan snowboarden :d

Gang is alles

Met een beetje geluk eind november een lang weekend in Kaprun (ski’s testen, clinics doen), dan de week voor kerst naar L3V, eind januari naar Tignes en begin maart naar Breuil-CErvinia. Lijkt me een mooi programma.

Misschien moet ik in het najaar voor mijn werk nar Thailand en plakken we daar een Azië-vakantie aan vast. In dat geval blijft alleen een week in januari en een weekje begin maart over. Ook niet gek natuurlijk.

##gigi heel mooi vooruitzicht !

Gang is alles

@gigi bedoelde ik

Gang is alles

Ik wil ook echt nog een keer in de herfstvakantie op een gletsjer skiën, dat lijkt me echt vet

Jesper op 21 apr. 2014 22:17

Op een gletsjer skiën is dus echt geen bout aan. Is (voor mij) alleen maar interessant heel vroeg in het seizoen als er een PA# op komst is.

When life gets too complicated.... SKI

@alex Nee? Zijn mn verwachtingen te hoog :p?

Gang is alles

Gletsjerskiën is zeker wel leuk, maar een groot nadeel is dat het in de herfst vaak erg druk is door trainingsgroepen. Gletsjerskiën in het voorjaar is echt geweldig zoals je bij mijn verslagen kunt zien ;)

Ligt eraan wat je doel is op die gletsjer. Als je er materiaal gaat testen of aan je techniek werken is het helemaal prima. Het mooie-tochten-maken-wintersportgevoel is er inderdaad veel minder. Maar het kan een hele mooie seizoensopwarmer zijn, zeker als je bijvoorbeeld wat privéles weet te scoren. Heb je de rest van het seizoen (en daarna) wat aan.

Aha ja dat klopt wel war jullie zeggen :p

Gang is alles

Gletsjers zijn over het algemeen vrij vlak en wat @GiGi zegt

When life gets too complicated.... SKI

Ga ondertussen al 4 jaar aan een stuk naar de Pitztal gletsjer tijdens de herfstvakantie, en moet zeggen dat het echt genieten is, al alle jaren hebben we goede sneeuw gehad ervoor waardoor er toch aardig wat piste’s open zijn.
Ok ja je kan er geen 200km in het rond skiën maar het zijn toch zeer mooie piste’s en nu met het openen van de nieuwe snelle lift vorig jaar nog een stuk beter. En zeggen dat het daar vlak is? Je kan er echt enkele pittige stukken doen.
Het enige nadeel is het is er razend druk door de trainingsteam om boven te geraken met het treintje maar eens boven heb je daar geen last meer van, te teams zitten voor 80% allemaal op de piste bij de sleeplift zodus bij de moderne liften heb je amper of geen aanschuif. Ik kijk er in elk geval al terug naar uit dit jaar!

Heb tot nu toe qau gletsjer alleen ervaring met Hintertux in juni vorig jaar en dat was echt top! Waren wel de beste condities die ze in jaren daar hebben gehad rond die tijd.

Natuurlijk kun je geen lange tochten maken, maar als ik echt moet wachten tot januari en het in de tussentijd slechts met een skihal moet doen, vind ik de gletsjer toch een betere optie. Wacht wel de condities af, half/eind september kan het al wat kouder worden, maar voor hetzelfde geld is het nog bloedheet. …

@Svennoo Gaan we naar kijken!

Click. Click. Peace
MAND!

Met de kerstweek naar Obergurgl. In januari short-ski met collega’s, plaats nog niet bekend. En in maart nog eens naar de Alpen.

Ik wil ook echt nog een keer in de herfstvakantie op een gletsjer skiën, dat lijkt me echt vet! Als het overal nog redelijk warm is en groen gewoon al gaan snowboarden :d

Jesper op 21 apr. 2014 22:17

Kan het enkel aanraden :-)
Ik volg dan wel altijd les want er zijn maar max 10 pistes open die dan ook nog eens kort zijn !

@Rogier @Yo-Han
Ben blij dat mijn wens eindelijk invervulling is gegaan xd http://gyazo.com/a97d57a385978cfa7541001684db102b

Verschillende ervaringen over gletsjers dus… mij lijkt 't alsnog wel leuk :P

Gang is alles

Veel plannen al dus, leuk om te lezen. :) Maar eerst de zomer nog! :p

Eerstvolgende trip gepland is deze zomer al naar Les Deux Alpes. 4 dagen met een mix tussen snowboarden & mountainbiken. Is nog niet 100% zeker maar zie het wel al zitten!

@erich pff Alsjeblieft geen zomer :p

Gang is alles

Nog geen trips gepland op dit moment, maar aangezien ik de hele zomervakantie door moet leren MOET ik minimaal 2 weken weg in de winter ;)
Ik ben een overzicht aan het maken van alle skigebieden in de Alpen met studentenkorting, aan de hand van dit overzicht ga ik beslissen waar ik naartoe ga. Zo kost een dagpas voor mij als student in Lenzerheide/Arosa € 37,72 i.p.v. de € 56,58 voor volwassenen. Met een beetje goed zoeken dus heel wat goedkope mogelijkheden! :)

Dienten (vanaf 1e Kerstdag), Damüls met de Krokusvakantie en in Maart tripje met het werk naar Sölden. Tussendoor naar Willingen als het kan, dit jaar was het niks…

Plaats een reactie