welke sneeuwhoogte is eigenlijk nodig en welke ideaal om goed te kunnen skien?

Leuk, sneeuwhoogtes, maar wat zegt het nou eigenlijk? Wat heb je nodig om goed te kunnen skiën? Bij "ons gebied" (sillian ligt 20 in dal, 65 op de berg). Genoeg? Of krijg je dan aarde tussen de sneeuw te zien door verschuivingen van sneeuw door boarders ed.

Veel hangt af van de steilte en de ondergrond van het terrein(skipistes)
hoe steiler, hoe meer sneeuw nodig, op een piste met rotsige ondergrond is ook meer sneeuw nodig dan op een mooie grashelling

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

20cm zou voldoende moeten zijn om een afdaling te maken maar dan moet er wel op de gehele piste 20cm liggen. Soms word er 70cm aangegeven en komt nog het gras er doorheen.

Übung macht den meister!!!

Lastig te zeggen. Dat er 20cm in het dal en 60cm op de berg ligt, wil niet zeggen dat er overal dezelfde sneeuwlaag aanwezig is. Door wind kunnen sommige pistes boven op de berg minder sneeuwhoogte bevatten dan in de luwte geleden pistes in het dal.
Veelal is 15 cm genoeg om een basislaag te hebben, waarbij gras en stenen niet uitsteken. Maar goed, naar een dagje skiën wordt er natuurlijk ook weer flink wat afgeschraapt, waardoor dit de volgende dat wel het geval kan zijn.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Zijn die maten die ze aangeven eigenlijk maten op de piste (dus aangereden) of de poeder die ernaast ligt? Want ik kan me voorstellen dat als 60cm poeder aangereden wordt er maar 20cm overblijft…

Die hoogtes zijn 99% zwaar overdreven simpelweg omdat er enorme commerciele belangen bestaan.

Ik ben vorig jaar in Sillian geweest en de pistes hebben nu geen meter sneeuw nodig voor skibaar te zijn. Komt wel goed! Heerlijk gebied trouwens!

Ja juul, daar ben ik nou ook wel benieuwd naar! En gast 875 heb je in sillian zelf geskied of ben je naar bijv helm in italie gereden. Wat is aan te raden met twee kinderen (6 en 7) die op les gaan en met ons mee (blauw en licht rood). Ik zag op webcams dat het er in sillian goed uitzag.

Plaats een reactie