GoPro Hero 3 white/silver of Rollei Bullet 5S Ski editon?

Beste mensen op het Wintersporters forum,

Ik ben op zoek naar een actioncam, echter vind ik het moeilijk kiezen tussen bovenstaande camera’s. De GoPro 3 is in mijn ogen commerciëler, maar in kwaliteit denk ik beter dan de Rollei. Echter, de Rollei heeft meer accessoires welke handiger zijn dan de GoPro. Over de GoPro zijn veel reviews te vinden, over de Rollei weinig.

Heeft iemand ervaring met een Rollei actioncam en kan desbetreffende persoon mij meer vertellen over deze camera?

Alvast bedankt!

Als ik google op rollei actioncam zie ik prijzen van 70-100 euro, uiteraard mag je voor die 150/250 euro meer kwalitweit verwachten bij GoPro. Echter denk ik niet dat er een merk is dat meer (schreeuwend dure)accessoires heeft dan GoPro, hier zijn zij echt de absolute nr. 1.

Edit; mijn fout, las over de titel heen en las alleen de text zelf…

Ik geloof dat de forumstarter niet de prijsklasse camera bedoelt die jij nu aangeeft. Hij heeft het over een Rollei Bullet 5S, die google ik voor ruim 300 euro? Inderdaad veel accessoires bij de ski-edition, echter vind ook ik het verschil tussen GoPro White en Silver te verwaarlozen. Voor dit bedrag heb je een gelijke Actioncam met de Rollei Bullet 5S én meer accessoires t.o.v. de GoPro Hero 3 White.

Ik ken de dit nieuwe topmodel van Rollei niet, maar de specs zien er top uit. Ook video’s op YouTube zien er top uit. Bovendien heb je voor 50 euro meer wel een paar dikke accessoires erbij, ook de remote is handig. Inderdaad een lastige keus. Kan je helaas niet verder elpen, hoop voor je dat een ‘Rolleibezitter’ je kan verlossen!

Ik heb laatst een Rollei 5s aangeschaft, ben er zeer tevreden mee. Vooral de gigantische hoeveelheid accessoires, daar stond ik echt van te kijken. De GoPro is iets beter qua beeld (echt heel minimaal, wat minder ruis in het donker), maar persoonlijk vind ik dat echt verwaarloosbaar, ik gebruik de camera toch overdag.

Als ik het zo even snel bekijken zijn de specs best netjes. Zeker tegenover een GP white/silver. Maar tegenover de Black is hij weer minder (al wordt dat niet gevraagd). Hij is wel flink wat groter van formaat als ik het op YouTube zie, maar voor die prijs evengoed netjes dat je er zoveel accessoires bij krijgt. Ik ben een GoPro mannetje, maar ik denk dat je hier geen verkeerde aankoop aan hebt.

Hou er overigens wel rekening mee dat Rollei wel 1080i filmt op 60FPS en niet 1080P, maar als je niet zwaar in video editing zit zou ik me daar geen zorgen over maken :)

Even nieuw leven inblazen.
Zit ongeveer met hetzelfde probleem en twijfel tussen deze 2 camera’s: Silver (GoPro) & 5S (Rollei).

Heb op dit moment een Rollei bulled HD 2 Lite. (100€ & is niet te vergelijken)

Mijn voorkeur gaat denk ik meer naar de 5S omdat deze tussen de GoPro Black & de GoPro Silver zit?
Helaas wel weinig te vinden over deze 5S. Gast558, zijn je bevindingen nog steeds positief?

Toevallig dat ik dit voorbij zie komen (ik ben dus Gast558 ;-) )
Ja, ik ben er nog tevreden over, hij werkt nog steeds prima heeft het afgelopen seizoen prima gedaan.
Nu mee het water op! Maar de beelden op de piste waren prima, dus ik denk dat het op het water ook wel goed gaat.

Even een tip, ik heb 'm bij xtremecam.nl gekocht, zij bieden hem met 3 jaar omruilgarantie aan. Ik heb dat nagevraagd en schijnbaar doet de importeur van rollei in Nederland dat aan hun klanten aanbieden. Maar kan dit bij mediamarkt nergens terugvinden, dus dat is wel mooi meegenomen. Dat was bij mij wel doorslaggevend om voor die 5s te gaan.

Hey :)

Heb de ContourROAM2 gekozen ipv de rollei 5S. :)

Ook ik zou dit topic nogmaals nieuw leven willen inblazen. Ik ben zelf momenteel ook hard op zoek naar een goede actioncam en twijfel heel erg tussen een GoPro Black Here of de Rollei 5s Wifi (het nieuwste model). Ook deze Rollei heeft meer accessoires ter beschikking en is qua prijs een stuk gunstiger. Zijn ze qua beeld echter met elkaar te vergelijken?

Ter info; contour is closed! zie WP forum

Ik zou sowieso voor een GoPro black edition gaan. Dan weet je iig zeker dat je goed spul hebt.

powwowwow jippie yoo jippie yee

Plaats een reactie