Sneeuw Valfrejus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Hoi,

Wij gaan 4 maart richting Valfrejus, kan iemand mij vertellen hoe het meestal rond die tijd is met de sneeuw? Zie nu dat het al vanaf 21 januari niet meer heeft gesneeuwd.

Groetjes

Jessica, het lijkt me niet heel nuttig om te weten hoe het doorgaans op 4 maart is met de sneeuw in een winter die in niets lijkt op een ‘normale’ winter in de Alpen… Er is gewoon niets van te zeggen…

Maar als je het echt wilt weten: op sneeuwhoogte.nl Valfrejus intikken en dan in de webcam op het knopje "historique" en 4 maart 2010, 4 maart 2009 en 4 maart 2008 bekijken. Je kunt zelfs terug tot 2006. :D

Hoi Jessica, het is gewoon afwachten.
Vorig jaar tijdens de krokus naar Valfrejus geweest en toen leek het in het dal al voorjaar. Zonnetje, groen en 10 graden. Vlak voor Valfrejus ga je met tig haarspeldbochten naar boven en vlak voor aankomst in het dorp werd het wit en in het dorp aangekomen gingen we ondanks de winterbanden glibberend de heuvel op naar het appartementen gebouw.
Het had de dag ervoor nog gesneeuwd en daar was in het dal niets van te zien.
Wanneer de sneeuwgrens niet onder de 1600 meter zakt heb je daar niets te vrezen. Wij hadden goede sneeuw, helaas weinig zon en harde wind.

Veel plezier in Valfrejus!

Hallo,

Wij zijn vorig jaar ook met krokus geweest…elke dag goed kunnen skiën, behalve de laatste vrijdag, dan was te hard aan het sneeuwen.
Toch al bij al lekker zonnetje gevoeld.Hebben elke middag op terras gezeten boven aan de lift met een lekker zonnetje op onze snuit.
Hopelijk hebben dit jaar evenveel geluk want wij vertrekken ook richting Val Fréjus op 4 maart.

Groetjes

Gaat Jessica toevallig met een hele groep? Wij wel namelijk dus tot dan ;-) Sneeuwvoorspelling is eindelijk weer positief, komt misschien nog 40 cm bij komende week!

@Ruben; Wij gaan met een hele groep ja!! Ben zeker blij dat er weer sneeuw bij is gevallen!! Nou tot dan:D

haha, nice :) wij vertrekken ook op 4 maart naar valfrejus… Met skistuds dan wel :D

Ik kan wel zeggen dat het een prachtig skigebied is, mijn favoriet!

Kan iemand me zeggen of je op voorhand ski materiaal moet huren of kan je ter plekke alles regelen? Betreffende skilessen, ook dezelfde vraag, op voorhand te regelen of ter plekke te regelen?

Skimateriaal kan je ter plekke regelen en ook de lessen.

Wij hadden bij het boeken al vast laten leggen wat we nodig hadden. Lessen hebben we daar zelf geregeld, maar het zat al aardig vol. Dus die kan je beter ook bij het boeken aangeven.

Dank voor de reactie…

Dus beter alles op voorhand regelen of enkel de lessen?

Beter alles op voorhand regelen. Mocht het druk zijn, ben je wel zeker van je spullen en lessen.

Bedankt!

Enige voorkeur voor skischool? ESI of ESF?

Ik heb vorig jaar les gehad bij esi. Het was prima maar erg kort. Omdat er te weinig deelnemers voor de les waren werd het als prive-les gezien. Hierdoor maar 2 lessen ipv 5.

Bij een andere groep waren ze wat minder tevreden. Hier ging de leraar vooral door met de snelste leerlingen van de groep. Halverwege de week wat van gezegd en daarna kreeg idereen aandacht.

Vorig jaar tijdens de vakantie waren de lessen niet meer beschikbaar bij ESF maar bij ESI waren er nog wel mogelijkheden. Probleem is echter dat bij ESI alleen maar Frans wordt gesproken (is mijn ervaring van vorig jaar)en de uitleg wat moeilijk is te volgen voor de kids. Lessen waren verder wel goed. Ideaal gebied voor wanneer de kids nog niet heel goed kunnen skieen en volgens mij redelijk sneeuwzeker. Ook prijstechnisch helemaal ok. Jaar ervoor in Tjechie geweest, maar dit is vele malen beter voor bijna dezelfde prijs.

Wij gaan óók op 4 maart naar Valfrejus! We zitten alleen nog te twijfelen over de reis. Vliegen op Grenoble is prima te doen, maar de transferprijzen voor die 150 km naar Valfrejus liggen rond de €700,-!! Aan de andere kant is het toch 1100 km waar je al gauw 14 uur met de auto over doet… iemand ervaring met vliegen (of een tip voor een goedkope transfer) of ervaring met de rit? Alvast bedankt!

Heb alleen ervaring met een bus, dit is zeer goed te doen. De weg naar boven was schoon en sneeuwkettingen waren niet nodig (wel verplicht aanwezig evenals winterbanden). De 16de ga ik er zelf heen rijden en ik vertrek vanuit Groningen dus volgens tomtom zal ik er ook 14uur over doen (al denk ik dat het eerder 11uurtjes is).

150 is belachelijk duur, voor dat geld kan ik twee keer naar Valfrjus en terug.

Wij zijn vorige jaar ook met de bus geweest en dit was ook goed te doen, zoals Niklas Thomas al zegt, de weg was schoon.

Als ik het goed heb zullen jullie er denk ik wel minder dan 14 uur over doen, wij gaan altijd naar Castellane in de zomer en daar doen wij wel 14 uur over, is ook een stukje verder, maar ik weet het niet zeker.

Plaats een reactie